ليست مصادفه

المشكلة البعض يقول إسرائيل استهدفت شيء ما قدرت الولايات المتحدة تستهدفه للامانة اضحك على هذي العقول امريكا استهدفت قاسم سليماني يوم خرج عن الخط المحطوط له من امريكا

اكيد عارف يا عزيزي

بس انا باتكلم عل الخنادق اللي على عمق 60 متر او اقل قليلاً زي GBU-57

ماعند الحزب خنادق بهذا العمق
النفق تجده غالباً اقبية البنايات مفتوحة على بعض
التحصينات العميقة في الجبال موجوده في ايران

الاجتياح البري اصبح قاب قوسين أو أدنى..

كل هذه تمهيدات لحرب برية ، تصفية قيادات ، فضح العناصر المنتمية للحزب

اصابات بالالاف..

تدمير بنية الاتصالات واختراقها

ايام قليلة هتبدا المدعكة
لن يحدث هجوم بري مستمتعين الصهاينه بالقصف من بعيد والتصفية

الطوائف الأخرى في لبنان تشعر بشيء من السعادة لقيام اسرائيل بتصفية قادة وعناصر العصابات الخمينية

فرنسا وكالعادة متحمسة لموضوع لبنان

يبدو والله اعلم انه سيكون للقوات الفرنسية الدور الاكبر في قوات الفصل بين الجانبين مستقبلا
فرنسا فقدت هيبتها ونفوذها منذ فترة وبقالها فترة مع لبنان شعارات جوفاء وشغالين بمبدأ اعذرني يا صديقي انا متعاطف معاك بس مش هاضرب معاك ولا هاحوش عنك :giggle:

نتنياهو لماكرون: يجب أن تضغط فرنسا على حزب الله لوقف هجماته

ماعند الحزب خنادق بهذا العمق
النفق تجده غالباً اقبية البنايات مفتوحة على بعض
التحصينات العميقة في الجبال موجوده في ايران

تبقى خنادق ملهاش لازمة بس عموماً اللي في جعبة اسرائيل فشل يخترق بعض خنادق حماس رغم كل القصف وضراوتة وكميتة ودة المقصد

لا يفوتكم 😂

ممكن يكون اللهجة الشامية مش متمكن فيها قوي
بس يعني ايه "هي عمالة تهد الله اللي خلقنا"
أستغفر الله لو المعنى زي ما وصلني.. دا كفر صريح بسب الذات الهية بدون أي تورية

نتنياهو لماكرون: يجب أن تضغط فرنسا على حزب الله لوقف هجماته

دي قلة ادب لا مؤاخذة
الناس بترد على استحياء
وكمان عايزينهم يسكتوا خالص دة جبروت :giggle:

عمليات الاحتلال وسكوت الحزب وايران سيجعل الحزب يتأثر بخروج اصوات اخرى داخله تتصرف وترد على الاحتلال بمبادرات شخصيه

قادة حزب الله يعيشون تخبط كبير و مخترقين للنخاع قبل ان تدخل حرب اكبر منك عليك بتتظيف "المطبخ الداخلي" و تصفية الخونة
المقاومة بالكلاش و rpg محققة خسائر للصهاينة اكثر من حزبالة الي صواريخه و ميزانيته تعادل ميزانية الجيش اللبناني او اكثر

آل قطبي الحسني @آل قطبي الحسني
كنت زعلان إن الفلسطينيين المدنيين بيموتوا في بيوتهم مش في مستوطنات الضفة وبتعاتب حماس انها ما أشركتهمش معاها في القتال (وانا معاك)
اهو الحزب بيموت في مواقعة والسلاح معاهم ومش بيتحركوا خطوة واحدة للأمام وكأنه ذبيحة راحت لمسلخها والسكين على ضهرها اعطته للجزار يدبحها
استسلام رهيب وعجز وجزع حتى أشد لحظات الفلسطينيين قتانة ممروش بيه

وش ذا الغباء يجتمعون جميع القادة في مكان واحد
يبدو ان القيادة عند حزب الله بالواسطة كيف "قائد" في وضعية مشحونة و كل يوم يسمع عملية اغتيال لزميله يخرج من مكانه الآمن الى مكان معلوم لدى عدد من الاشخاص

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى