الآن الضيف يعلن بدء عملية طوفان الاقصى

ما هو مستقبل الحرب الفلسطينية الاسرائيلية

• يستمر نتياهو في حكومة اسرائيل وتستمر الحرب

الأصوات: 142 55.5%
  • تنتهي الحرب وتعترف اسرائيل بالهزيمة بعدم القضاء على حماس

الأصوات: 114 44.5%

• مجموع المصوتين
    256
صفحة 67 محذوفة اسم فلسطين

(ممكن خطأ مطبعي من الوزارة )
اخوي عقربان
لو لاحظت الصفحة في نسخة ١٤٤٣ كانت موجوده مصر والسودان وايران وفلسطين
اما النسخة الجديدة حذفت جميعها وبقيت الدول التي تمتلك حدود مع المملكة

لا ماواضح الاضمحلال اللي وصلنا فيه والله !!
اقولك في ردي اللى فات ان نظامك مشارك فى الحصار اصلا ! وان نظامك عمل طواعيه ومن غير ضغوط علي قتل اهلنا في غزه وحصارهم علي مدار 17 سنه تقولي بشحن ضد دوله واحده !
اقولك النظام من سنتين علي لسان الدكر الهمام رايح يهدد تركيا فى لبييا بالحرب وهي عضو فى الناتو جاي تقولي اشحن باقي دول العالم الاسلامي !
يعني انت لما كنت داخل ليبيا مسمعناش صوتك ولا صوت اي حمار بيتكلم عن الضعف والوهن !!

:walw[1]::walw[1]::walw[1]:

قالك اعوج :walw[1]: :O_0:

واضح من تكرارك لذكر تركيا انها عملت فيك حاجه وانت صغير !
للمره التالثه ايران وغيرهم بيهربو عن طريق البحر وغيرهم وياما اتمسكت سفن بواسطه الكيان الصهيوني فالمحاولات موجوده ومتعملش نفسك ميت !
لكن مش طبيعي ان يكون عندك حدود وتروح طواعيه فارض حصار بري وبحري علي القطاع بالتعاون مع الكيان وتقولي ماتلم المسلمين ووحدهم الاول ! لم نفسك انت الاول !
دا لما يكون عندك نظام مسلم اصلا !
نظام شغال ضغط سياسي لفك الحصار !
نظام كان ممكن يقول لا مش هاخد اجراءات علي الحدود ولا هارحل قري ومدن علي طول الحدود لبناء اسوار حديده باعماق كبيره لوقف الانفاق !
متعمليش فيها شيخ ووطني وانت العرجاني تاجر المخدرات اللوجو بتاع شركته ابناء سيناء مقطعه سيناء اصلا بعيد عن مصر وموحدها مع حلم اسرائيل الكبري ولا في دكر فى الجيش قدر يفتح بوقه ولا قاله بتعمل ايه !

ماهو يابني تواجد ابراهيم عيسي والبحيري وناعوت بيعكس توجه النظام وبيعكس قد ايه انهم مصممين انهم يطلعو جيل مشوه زيك كده تمام
فلما يطلع نطع يقولك وحد ياعم المسلمين وهاتهم يحاربو وهو اصلا متعاون بنسبه 100% في حصار غزه يبقي لازم ننبه الناس من الاضحملال اللى وصلنا ليه اللى بيقوده امثال ابراهيم عيسي والبحيري !

ماهو علشان افسرلك مدي التشوه الفكري اللي عندك وخلطك للامور انت محتاج يتعملك فرومات من جديد !

اولا الدين للجميع مامور بيه جميع عوام المسلمين ( بما فيهم حكامهم علي فكره:مع السلامة: ) فانت كمسلم مش مطلوب منك غير تنفيذ اوامر الله بالحرف في حسك علي الجهاد بكل اشكاله !
جهاد النفس والمال وجهاد العدو
مامور تنصر اخاك اللى بسبب امثالك هو لايمكن ينصرك في يوم من الايام لو الشله اللى انت خايف منها دي قررت تعملها معاك !
مامور انك تطيعه بغض النظر عن باقي المسلمين سمعو الكلام ولالا !
انت عملت زي بني اسرائيل لما طالبهم موسي بجهاد القوم الظالمين وقالو اذهب انت وربك وقاتلي ( ملناش دعوه ) رغم ان دي اوامر ربنا !

لكن هانرجع للنقطه الاساسيه يابني علشان تعرف انك مشوه الفكر لاي درجه الكلام بتاعي موجهه للمسلمين ام الانظمه التى تتعاون مع العدو والكفار فهي ليس بمسلمه اصلا اه والله :مع السلامة:
لان احد نواقض الاسلام هو مناصره الكافر بالقول والفعل علي اخ مسلم وانت ما شاء الله محاصر اخوانا فى غزه وبتهجر المصرين من قراهم علشان تعصرهم اكثر وتمنع الانفاق !
محدش قالك حارب لكن متنصرش كافر علي مسلم بحصاره !
محدش قالك حارب بس لما حد يضربك بالنار ويقتلك جنود ويكسر الاتفاقيات 100 مره مترجعش تعمل مره وتقولي احنا بنقبل الديه لكن مع المسلمين انت بترسم ليهم الخطوط الحمرا فى لبييا وبتعلن انك مستعد تحارب !
مال السودان ولبيا وفلسطين بينا ! انت يابني مسمعتش عن امن قومي في حياتك !
مستمعتش ان بسبب انتهاك الامن القومي علي يد الدكر الهمام بتاعكم وصل الحال بان في اكثر من مليون مهاجر سوداني دخل البلد فى شهور ولاعداد فى ازدياد !
مش الدكر قالك ان الاقتصاد بيتحمل 9 مليار دولار بسببهم كل سنه !
طيب مش اولي تحمي امنك القومي ولا انت كنت بتتفسح ولا بتعمل ايه بالتواجد العسكري بتاعك هناك !
لو راجل رد وقولي انت كنت بتعمل ايه فى السودان يامشوه الفكر والعقل ؟

لو سعتك مبتشوفش ان امريكا بس اللى بتشحن بجسور جويه وبحريه من بدايه الحرب كل ماتملك لصالح الكيان يبقي انت عندك تشوه بصري بجانب التشوه الفكري كمان !
لو مش شايف ان في هجوم اوروبي لاول مره منذ نشاءه الدوله الارهابيه يبقي روح اتعالج وتعالي !

هري ايه بس ! هو سرقه الشعب والهاءه في غلاء الاسعار والبحث عن قوت يومه دا مش الهاء ولو مش الهاء هو فساد واجرام برده ياهراي
شغل الهي الناس فى الغلاء وخلق كيانات ملحده للهجوم علي الدين دا واقع علشان يطلع واحد مشوه زيك كده ! مثالي ينفع يتعمل علي سيمنار يتشرح كيف تشوه مواطن عربي لا يفقه شي عن دينه ولا عن امنه القومي !

لا هو انت تركيا خطفت حد في عليتكم من زمان والدليل انك بتتكلم في الشي ونقيضه !
الخط الاحمر يابني ادم دعوه للحرب ! مع دوله في الناتو يعني ليها دعم عسكري زي اللى ورا اسرائيل طيب طالما ناوي تضحي بلالف الجنود ومتوقع ان الناتو يسحقك عسكريا في ليبيا وربما يتطور الامر لداخل مصر ! ليه قررت ترفع رايه الحرب هنا وقررت تشارك طوااااااعيه فى حصار غزه !
هاتفضل تلف زي العيال كده كتير وتهرب من النقطه دي !
رد زي الرجاله وبطل شغل العيال دا ! دي حرب ودي حرب ! ليه المكسيكي قرر يحارب هنا ويتجاهل السودان وغزه ؟
هل السودان امريكا ؟
ليه ممنعش موجات الهجره وهي مخربه للاقتصاد المصري ؟
ليه معملتش زي الايرانين مع غزه وكله من تحت الارض محدش شايفك !؟
راجل رد ومتهربش زي العيال :walw[1]::walw[1]:

ماهو علشان انا بكلم عيل فصعب يفهم ان في ربط بين افعال النظام في تفريطه فى امننا المائي اللي هو جزء من الامن القومي المصري وبين تفريطه فى الامن القومي بتاعنا فى السودان وغزه !
لكن هانقول ايه عيل صغير معلش :O_0:

يعني انت شايف المسلمين كلهم فى حاله ضغف وتشرذم وفي نفس الوقت الدول اللى ذكرتها وهي الامارات وتركيا واثيوبيا تتقاتل علي السودان دا مش قوه لا دا ضعف ؟
طيب ياجبان ياضعيف يامتشرذم مش اولي انك تبطل تهبد وترفع خطوط حمر فى لبييا ! ولا انت عايز الناتو وتركيا تحط عليك فى لبييا ؟!
طيب ياجبان ياضعيف يامتشرذم مش ترد عليا وتقولي كنت باعت قوات ومقاتلات له اصلا فى ليبيا قبل مايتعمل معاهم الجلاشه وتتدخل الامارات للافراج عنهم !؟
جاي تعملي دكر علي المسلمين وشغال تهديدات بالحرب ومغامرات فى ليبيا والسودان وجاي تفتكر الوحده الاسلاميه والتشرذم والفرقه في غزه !
مين اللى مش طبيعي ومين اللى غبي وعنده انفصام فى الشخصيه !

تاني علشان انت غبي وعندك حول انتم لما نزلتم ورقصتم مع نسوانكم قدام اللجان وقلتم البلد عايزه دكر مش كان من مطالبكم العيش والحريه وحمايه امننا المائي ومحدش يقرب منها ومن حدودنا ؟!
مش الدكر بتاعكم طلع يشوح ويقول اللى عايز يجرب يقرب ؟ فين الدكر من قتل جنودنا علي الحدود ؟
فين الدكر من اخانه جنودنا فى السودان وتدمير مقاتلاتك علي الارض ؟
انت لا يمكن تكون بني ادم زينا بتعرف تحلل افعال النظام وتناقضاته !

يابني انت بدل ماتطلق مصطلحات انت لا تعرف معناها ابقي رد علي اسئله الواحد ياذكي اخواتك !!
سلاح ايه اللى انت بتمرره ياحبيبي من الانفاق هات دليل واحد علي ان نظامك اللى فرغ رفح كلها وبني خوازيق فولاذ بعمق 30 متر علي طول حدود غزه دخل طلقه واحده للقطاع !
كل السلاح المهرب سلاح 90% ايراني الصنع وزي ماوصل لحزب ايران فى لبنان والحوثي فى اليمن وصل زيه لحماس والمقاومه !
والا لو انت دكر كده ومسيطر تقدر تقولي مين اللى دخل السلاح لداعش في سيناء وحارب جيشك واستنذفه علي مدار عشر سنين ؟
مخي انا الى محتاج تاهيل دا انت مخك دا محتاج يتزيت ويترمي لانه ملوش لازمه :sneaky:

لما ترد علي مين هرب لسلاح لداعش سيناء هاتفهم انك معندكش مخ اصلا ؟
لما ترد علي نقطه ان المقاومه معهاش رصاصه مصري وان السلاح كله ايراني هاتفهم معندكش مخ اصلا ؟

يابني هو انت حد تركي اغتصبك وانت عيل ؟
انت يالا ياتافه انت لما تقولي ياتركي كده انا هاترهب نفسيا واعيط ومش هارعف ارد ؟
انت اهبل يلا ::Lamo::::Lamo::

يابتاع الميزان انت معندكش عقل انت عندك حلاوه من بتاع رشيدي الميزان :ROFLMAO::ROFLMAO:

لما ترد برجوله علي كل الاسئله بتاعه التهديد بالحرب فى لبييا وعدم تهديدك بالحرب فى غزه هابقي اعريك اكتر قدام الاعضاء !
ش

انت اكيد كنت من الطلبه اللى تقعد تكتب فى موضوع التعبير عشر صفحات وفي الاخر تاخد صفر بسبب الاداء المتخلف دا :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

حد منعك تدعو الناس والمسلمين في كل بقاع الارض انهم يتوحدو للدفع عن الاخطار الخارجيه ؟
روح ياحبيبي ادعو !
لكن انت مامور مثلك مثل باقي المسلمين بنصره المسلمين لكن انت شاكلك مش معتبر نفسك منهم ورايح تعمل زي بني اسرائيل وبتقول لربنا لا للمسلمين يروحو كلهم لاما مش هاروح !

نرجع نلاخص كده موضوع التعبير المتخلف دا ونقولك يلا جاوب علي الاسئله الاتيه :
لماذا هددت مصر بالحرب فى لبييا دوله عضوه فى الناتو ولم تهدد اسرائيل ؟
لماذا ارسلت مصر قوات ومقاتلات للسودان بالاساس طالما انت بتروج ان دا خطا ومينفعش نخش في ست حروب او اي حروب اصلا علشان دا خطر علي مصر ؟
لماذا وقع المحروص الدكر علي اتفاقيه اثيوبيا وفرط في امنه المائي ؟
لماذا تشارك مصر فى حصار القطاع منذ 17 سنه ؟
ولماذا لم تكن تحاصر القطاع والمعبر كان مفتوح وبدون اذن اسرئيل قبل 2007 ؟
لماذا لا يوجد قطعه سلاح مصريه واحده بل كله سلاح ايراني ؟
ماهي صفقه القرن التى صرح بها عبد الفتاح المكسيكي مع ترامب من كام سنه ووعد بتنفيذها ؟
لماذا يعين تاجر مخدرات مدان رسميا من قبل حكم المكسيكي علي راس موسسه سيناويه وهميه لاداره الامور الاقتصاديه والامنيه ويضع علي شعار شركته ابناء سيناء سيناء كجزء من ارض اسرائيل الكبري بعيدا عن مصر ؟

جاوب بدل مانت فاشل فى التعببير كده :walw[1]::O_0::مع السلامة:

اهلا بيك فى عالم سمسم والله :مع السلامة:
اقولك مصر محاصره غزه مش العالم الاسلامي تقولي فين باقي العالم الاسلامي !
اقولك انت كذاب لما بتحاول توهم الناس ان النظام خايف علي البلد من الحرب ويعي انها خراب حتي لو قتل جنوده وحتي لو اعتدي علي امنه القومي وفي المقابل انت رايح تهدد تركيا العضو فى الناتو في ليبيا وعايز تخدنا للحرب !
سمك لبن تمر هندي :O_0:

انت مقدر انك عايز تاخد الموضوع وتحصره فى تركيه علشان مش هاتعرف ترد علي تناقضات نظامك القذر يالجنه !
تركيا ملهاش حدود مع غزه وايران اللى ملهاش حدود ارسلت اسلحه تهريب وقلتلك ياهبل اخواتك فين دليلك علي وجود رصاصه مصريه واحده مع المقاومه برده رايح تجري زي النسوان تقولي فين باقي العالم الاسلامي
ماتسترجل يلا وترد زي الناس وقولي انت محاصرهم ومش عايز تخش فى حرب ولا انت اللى مهرب السلاح وبتدعم المقاومه !
مع ان نظامك ليل نهار طالع بيقولك اننا مازلنا بنبذل جهدنا لمنع التهريب عبر الانفاق ومش عارف هايعمل ايه بعد مامسح رفح المصريه من الوجود وبناء الاسوار الحديديه تحت الارض !
اما الخط الاحمر بتاع ليبيا فانت بترد علي تناقضاتك يااهبل ! يعني الخط الاحمر دا مش بمسابه اعلان حرب علي تركيا ! وتقدر تهدد تركيا !
طيب اسرائيل اللى مش في حلف الناتو انت مره ليه قدامها ! بتساعدها ليه طواعيه من 17 سنه فى منع التهريب وفرض الحصار !
طبعا هاترجع زي الاهبل تقولي فين سفن تركيا سفن تركيا راسيه فى بني غازي علي حدود مصر بتاجر ياهبل وبترسي عليها مشروعات فى كل لبيا وابقي سلملي علي البوق الدكر اللي جنوده اتقتله علي الحدود واتهانه فى السودان واضرب ليه طياره وخاف يحط خط احمر هنا او هنا علشان اولياء النعمه !

علشان تعرف انك عيل واجبن من انك ترد عليا !!
سالتك فين دليلك علي دعم مصر للمقاومه ؟؟ وانت محاصرهم بقالك 17 سنه ؟
هاتلي رصاصه واحده مصريه دخلت بعلم الدوله المصريه وفي المقابل ليه السلاح الايراني مغرق غزه ؟
لو مصر علي علم اكثر من اسرائيل اللى انتم خايفين تخشو معاها حرب دي فانت اتفهه من اني ارد عليك !
اسرائيل اللى تعديك 100 مره تكنولوجيا معرفتش ترصد مئات الكيلو مترات من الانفاق تحت غزه وانت عايز تقولي ان شبكه الانفاق مصر عارفه ايه اللى بيعدي وايه اللى مبيعديش !

طيب لو نظامك فاجر ودكر كده ليه ولايه سيناء هربت سلاح من غزه ومن لبييا علي مدار عشر سنوات لمحاربه الجيش والحاق الخسائر اللى منها مئات الجنود والضباط وعشرات الاليات العسكريه ؟
ايه كان جيشك عارف ؟ ولا انت بتستعبط علشان تبرر حصار نظامك القذر للقطاع من 17 سنه ؟

يابني انت عبيط ! يعني انت لما تفضل تركز مع تركيا كده انا بقي هاخاف وهاترهب ماتتحرق انت والسيسي علي اردوغان !
هو تركيا ياع رص هي اللي مشاركه الحدود وانت زي المره عمال تلت وتعجن في الموضوع وتقول الدين والسياسه بمزاجك !
ليبيا دي اللى الع رص بتاعك هدد ياخد البلد فى حرب مع دوله عضوه في الناتو بس لانها مسلمه وعلي عكس اتجاه محور الصهاينه لكن مع الصهاينه اللى قتلو جنودك وبيقتلو فى المسلمين بتقلب مره

يا اهبل اخواتك ياحمار يامتخلف لما اقولك في واحد نظامك العميل مصدره للمشهد وهو كان حبسجي وتاجر مخدرات وخاطف ظباط من الداخليه فى 2008 ايام حبيب العادلي ويجي فجاءه تلاقيه شركته هي اللى بتنمي سيناء والمسوله عن بزيزنس التهريب من غزه لمصر وفجاءه تلاقي اللوجو بتاعه مقتطع سيناء وضاممها لدوله تانيه بلونين مختلفين يبقي انت لجنه مع رص مصمم تتجاهل الحقائق وتجري زي المره تقلب الموضوع علي تركيا وكاني مواطن تركي وانت مواطن مصري ! ياض انت صهيو ني ياض فبطل تعريض وجاوب علي الاسئله اللى تخص مصر

ماهو انت علشان بهيم فطبيعي تفهم ان احداث السودان واثيوبيا وليبيا وغزه ملهمش دعوه بالامن القومي المصري اللى هو شان واحد وفاكر اسم النبي حرصك اننا ضعفاء ومينفعش نحمي امننا القومي مع ان العر ص بتاعكم هدد بالحرب في لبيا علي اعتبار انها امن قومي !
وشاف جنوده بيضربو علي قفاهم وبيتحرق ليهم مقاتلات فى السودان وسكت ليه ؟ علشان ولي نعمته !
مش عايز اسمع حسك فى قصه لبييا والسودان انهم مش امن قومي تاني علشان انت كده حمار وبتناقض سيسك

اما القنوات العربيه او غيرها اللى ضد الجهاد او المقاومه فطز فيها زي نظامك وانا مالي بيها انا اللي يخصني بلدي اللى بتدمر علي ايد اوساخ زيكم كده فتجبليش سيره العرب والمسلمين انا امني القومي ملوش علاقه بالسعوديه ولا تركيا ولا ايران ولا غيره انا امني القومي في حدودي الاربعه ياحمار

يابني انت حمار والمصحف حمار ومش عارف بياكلوك ايه !
عايز تحارب تركيا وبتقولي انا اقدر عليها دا انت لا برا ولا بحرا ولا جوا تقدر عليهم ! دول بيبعولك السلاح ياهبل اخواتك !
حتي لو تركيا قررت تفعل البند الخامس من الناتو جيشك هايخشو يجبو من قصوره واستراحته فى القاهره !
انا بتكلم عن نتائج الحرب يامتخلف يعني انت عايز تتفشخ من تركيا وتخسر عشرات الالف من جنودك وبلدم تدعك من الناتو عادي لكن مع اسرائيل لا منقدرش !
خايف علي ولي نعمتك وخايف علي حبايبك الصهاينه ! ياخي دا شويه مجاهدين حافين مسففنهم التراب من 8 شهور !

متتكلمش عن العقل علشان انت معندكش عقل ولا راجل علشان تجاوب علي اي سوال بس خلينا اقولك ايها الكائن المتخلف
لما يتعرض امنك القومي فى السودان للضرب وانت كنت ناوي تبعت جيشك ورجعت باوامر كفيلك ! ويبقي النتيجه انك تتعرض لاكبر موجه مهاجرين فى تاريخك وبقي عندك فوق المليون سوداني والرقم بيزيد يوميا بعشرات الالف ! يعني لو الحرب استمرت علي اخر السنه متوقع تلاقي فوق نص السودان عندك ضيوف
ودا مش كلامي دا كلام العميل بتاعكم !
مش عايز تتورط فى الحرب الاهليه في لبييا طيب ليه هددت بالحرب وان تشارك بجيشك فى الحرب وعملت افلام قاعده محمد نجيب !!!
يعني انتم مش عايزين حرب ولا مش عايزين ياتافهه يابن التافهه !

انت يابني مش حافظ غير البوقين دول وانا مالي بتركيا ياحمار ! انا قلت ان تركيا راحت بطلب من الناتو يامتخلف ولا بقولك تركيا جزء من الناتو !
ومال دا بالاسلام هو انا بقولك تركيا دوله بتحكم بكتاب الله !!
ولا بقولك ياحمار انك داخل تورط نفسك مع دوله فى حلف الناتو !
ياربي علي التخلف اللى في اتباع السيسي !

باقي كلامك اسطوانه مشروخه هابله زيك كده !
لا جاوبت علي اي سوال من اسئله الواحد وحافظلك بوق زي لجان السيسي بالظبط !
فين دليلك علي انك سلحت المقاومه ؟ مجاوبتش !
فين دليلك ان امنك القومي مش منتهك وان الحرب لا تحمي الامن القومي ؟ ولماذا اعلن السيسي تهديداته في لبييا وارسل جيشه فى السودان ثم تراجع ؟ ايه بيعمل دكر علي المسلمين لكن الصهاينه مره !

لما ترد علي الاسئله دي هاعتبرك راجل لكن غير كده انت عيل متخلف وهافضل اشتمك واقل منك قدام الاعضاء علشان لا انت بتجاوب زي البنادمين ولا انت محترم فانا مستنيك علشان اهزقك
اخي الكريم رجاءا ان امكن اختصار مشاركاتك لأنها جد طويلة واستعمال المحادثات الخاصة مع العضو الآخر، أتمنى أن تتقبل نقدي هذا بصدر رحب وان لا تفهمني غلط 🌷

ولله كذب كتب اخواني موجوده فلسطين ومركز عليها بشكل خاص
انت اكتب (اجتماعيات ثالث متوسط وحدة فلسطين)
او حتى لو تبون اصورلكم كتبهم موجودة ومعترف بها وإسرائيل غير موجودة
كذبة قديمة يتم إعادة إحيائها
الخرفان لديهم صعوبه بالتعلم والفهم ، عموماً الهدف من الخريطه واضح (الاجابه على الاسئلة التي اسفلها)

اكاذيب اخوانجيه مضحكه والصحف الاجنبيه كلها اخوانجيه ميدل است اى مقرها لندن وملاكها الاخوان وكل هذه الاشاعات مجرد ترهات وهلاوس لا أكثر ولا أقل

اتحداك ان تأتى بدليل واحد واضح وليس اخبار منسوبه لمصادر مجهوله من تويتات اخوانجيه او مجلات وصحف اخوانجيه

حلوه مصادر سمعت دى وشهاده من مجهول ههههه

نصف مليار دولار فى الشهر من اهل غزه لو كان الغزاويين يملكوا هذه المبالغ فلما قاموا بالحرب دا كده الاحتلال قشطه ومظبتهم

إلى يشوف حال الغزاويين يصعبوا على الكافر يا رجل

الاعلام الاسرائيلي كل مايهمه ان تفتح مصر الحدود ليخرج شعب غزة ويتم مخطط التهجير

رغم ان صلاح موقفه سيئ

ولايهمنا صلاح في شيئ

مصر حكومة وشعبا مع أهل غزة

لكن التقرير كل مايهمه دس السم
وحث مصر علي فتح الحدود لخروج اهل غزة ويصبحو لاجئين وتنتهي القضية الي الأبد

في احلامكم

كما قلت لكم صلاح لايمثل المصريين في شيئ

فهو له أهدافه وطموحاته ولاعلاقة له باي من قضايا الأمة في شيئ

مالها دخل السؤال تم حذف فلسطين و مصر و السودان

مشاهدة المرفق 690141
صحيح ماله دخل! 😂
الخريطه الجديده مختصره على الاجوبه فقط (القديمة فيها اضافات ليس لها علاقه بالاسئلة)

نعم نمتلك حدود مع مصر والسودان
مثل البحرين
ليس لنا حدود مشتركه مع مصر والسودان

البحرين لولا الجسر ما تعتبر مشتركه

عودة
أعلى