الآن الضيف يعلن بدء عملية طوفان الاقصى

ما هو مستقبل الحرب الفليسطينية الاسرائيلية

• يستمر نتياهو في حكومة اسرائيل وتستمر الحرب

الأصوات: 122 58.7%
  • تنتهي الحرب وتعترف اسرائيل بالهزيمة بعدم القضاء على حماس

الأصوات: 86 41.3%

• مجموع المصوتين
    208
هذه القطع البحرية التي توجد في المنطقة
علما ان هذه القطع بعيده عن ايران ومتمركزة في البحر الاحمر والبحر المتوسط

2 حاملات طائرات
11 مدمرة
2 طراد
5 سفن انزال بري وقتال برمائي
1 سفينه قيادة
1 سفينه انقاذ
+ عشرات الاف من الجنود وقد يصل عددهم لمئات الاف
+ جسر جوي للمعدات والذخيرة لا ينقطع

بالتأكيد الهدف ليس غزة فقط
الهدف اكبر بكثير من ذلك

مشاهدة المرفق 635394

ومين قال انت الي توصل المساعدات متقعدش تحور بالكلام انت بس افتحو وخلاص مش جاي تعد شاحنات عالمعبر .
يا اخي احنا العرب بالمجمل نحب نمشي بالإتفاقيات أما عدونا يخرقها مليون مره عادي منو لله .

اما اسطوانة خنتوني وذبحتوني هذه خليها للإعلام المصري الي عندك الي فضايحو جايبه القطب الشمالي واي حد عايز محتوى كوميدي يروح يشوف الإعلام المصري بيقول إيه .انت تحاول ترمي عجزك علي أنا ما ينفع والله .

هههه أثيوبيا حفظت إسرائيل وإنت حفظتها مع السلامه 👍
بصراحه ضيعت وقت ولا انوى اضيع المزيد ..بس نصيحه خليك راجل واترك النت واننزل حرر اضرك وقاتل وصد العدوان وبعدين انتقد العرب ..الفلسطينين مش بيساعدو بعض ولا بيتحركو لبعض وتجى تنظر عليا وتقلى العرب .ابدأ بنفسك وبعدين اوجع دماغنا

بصراحه ضيعت وقت ولا انوى اضيع المزيد ..بس نصيحه خليك راجل واترك النت واننزل حرر اضرك وقاتل وصد العدوان وبعدين انتقد العرب ..الفلسطينين مش بيساعدو بعض ولا بيتحركو لبعض وتجى تنظر عليا وتقلى العرب .ابدأ بنفسك وبعدين اوجع دماغنا

- ليس الكل قادر على القتال كل واحد وظروفه
" الجهاد له أقسام وليس القتال هو القسم الوحيد فحسب "
فعلى اي اساس حكمت انه يجب ان ينزل ويقاتل ويصد العدوان ؟

- وما ادراك اصلا انه يعيش في فلسطين ؟

ههههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه هههه ههههه

محاولة رفع معنويات الجندي🇮🇱 البغل

انت شامم إيه قبل ما تكتب المشاركة ده
بس يبابا هى مصر جزء من فلسطين ؟؟ لما يحررو او يسيطر على بلدهم يجو يكلمونا غير كده احنا بنعمل الى فى استتطاعتنا مش عاوزين تنظير انا بسناعدهم او ندخل المساعدات من اجل الانسانيه والدين ..انما احنا دولتين وكل دوله ليها حدود هذا واقع

الظاهر اني حشرتك 😃
وبعيد وبكرر لك غزة مش محتاجه لا أكل ولا شرب بس إنتو وقفو وقفه صح عشان كرامتكم والكلام مش بس لمصر اي دوله عربية بمكان مصر حتعمل نفس الشيئ أصلنا زي ما قلت لك نحب نمشي حسب الإتفاقيات الي ما تطبق الا علينا للأسف .

احمد الراجل عندو حق فى بعض الامور وكان الله فى عونهم واحنا الدول العربيه مقصره
وفلسطين ليست قضية مصر وحدها بل قضية المسلمين اولا منذ ساهمت الخلافة العثمانيه بضعفها فى احتلال كثير من الدول العربيه وقضية العرب كلهم اللى معظمهم تجردوا من عباءة الاسلام والعروبه.ربنا معاهم والتمس للراجل العذر

الناس دي هتجنني اقسم بالله بيقولك حماس الارهابية بتهاجم بيوت المدنيين بالصواريخ :ROFLMAO:

بس يبابا هى مصر جزء من فلسطين ؟؟ لما يحررو او يسيطر على بلدهم يجو يكلمونا غير كده احنا بنعمل الى فى استتطاعتنا مش عاوزين تنظير انا بسناعدهم او ندخل المساعدات من اجل الانسانيه والدين ..انما احنا دولتين وكل دوله ليها حدود هذا واقع
طيب ممكن تقوم من على الكيبورد

الصهاينة عندما احتلوا غزة في 1967 كانت تابعين لمين فقط اريد اجابة على هدا السؤال

أيها الجاهلون أي سلام هذا الذي ترجون من قوم لا عهد لهم ولا وعد؟! كيف لا؟! وهم الذين قد خانوا الله من قبل ومن بعد؟!

عودة
أعلى