الآن الضيف يعلن بدء عملية طوفان الاقصى

ما هو مستقبل الحرب الفليسطينية الاسرائيلية

  • يستمر نتياهو في حكومة اسرائيل وتستمر الحرب

    الأصوات: 136 55.5%
  • تنتهي الحرب وتعترف اسرائيل بالهزيمة بعدم القضاء على حماس

    الأصوات: 109 44.5%

  • مجموع المصوتين
    245
التعديل الأخير:
ويؤكد رئيس الوزراء الإسباني بيدرو سانشيز أن إسبانيا ستعمل على "الاعتراف بالدولة الفلسطينية" ويطلب من إسرائيل "الاحترام الصارم للقانون الإنساني الدولي الذي من الواضح أنه لا يحترم اليوم".

 
لا شك أننا نقف مع إسرائيل في رفض الهجوم الإرهابي والرد عليه... ولكن بنفس القدر من الوضوح، نرفض القتل العشوائي للفلسطينيين. » - رئيس الوزراء الإسباني بيدرو سانشيز.

 
هل من الممكن التوضيح اكثر ؟
دى قصه حقيقيه عن بداية بزوخ وتاثير اليهود فى بلاد وممالك ساسا الايرانيه وليها سفر استير بيتم انكاره لكنه حقيقى وتم التبليغ عن فقد قريب ايام زلزال تركيا من احد المتاحف فى تركيا واتهموا اسرائيل بسرقته.
القصه بتتكلم عن ملك فارس احشويروش واللى كان عاوز يتجوز واحده جميله بعد عصيان زوجته بخروجها لعرض جمالها قدام مجلس الملك وهو فى حالة سكر وهى المكله فاشتى وبعد كده لقى استير ودى من سلالة بنيامين وابن عمها موردخاى وده رجل داهيه هو اللى حطها قدام الملك عشان تسيطر عليه وكمان تنجب منه عشان تستولى على المملكه وزى ما انت عارف ان اليهودى يجب ان تكون امه يهوديه وده الاهم فى النهايه كان فى وزير حب يقضى على اليهود اسمه هامان ويقضى على اليهود فى بلاد فارس طبعا مكيده مورخاى وايستر ادت لاعدام هامان بدل القضاء على اليهود اللى استير اصبحت ملكة بلاد فارس بعدها وتوغل اليهود وسادوا فى فترتها

وده اوجد علاقة تاريخيه بين اليهود وبلاد فارس
سفر استير بيحكى القصه وفى عيد اسمه عيد المساخر بيحتفلوا بيه اليهود فى 13 مارس من كل عام بيسكروا فيه وبيحتفلوا بقدرة استير على الاغواء والضحك والتحكم فى الحكام وده هدف اليهود لقرون قبل دولة اسرائيل انها توصل جاليتها لكل مناطق النفوذ فى العالم حتى فى عصور الدوله الاسلاميه
 
التعديل الأخير:
هذا الذي يتمنوه لنا .. يفقرونك ويهلكون عيشتك في وطنك باسم الحريات لدرجة ان تبيع نفسك ومواقفك ب250 دولار
مطلعش فى بلادنا العربيه بس استغلال حاجة الناس فى الحشد والتجمهر دى طلعت اصلها يهودى
 
400173212_6853680581382773_7475640003643883362_n.jpg
 
عودة
أعلى