ليبيا ترحل آلاف المهاجرين المصريين إلى بلادهم سيراً على الاقدام

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
تتنازل الزوجة عند الخلع عن جميع حقوقها المالية والشرعية المتمثلة في «مؤخر الصداق ونفقة العدة والمتعة»

يعني الست لو اتجوز راجل شمام بيضرب مخدرات و لا عيل وسخ و حبت تخلعه يطلع ميتين ابوها في المحاكم و الراجل يهددها و تحصل بهدلة للصبح و انت شايف ان الست ظالمه
طب ما هو دينك بيقول انها تفتدي نفسها مش فاهم انا ايه المشكلة؟

بص بجد متزعلش مني و اعتبر الكلام مش عليك
لكنك بتردد نفس الكلام الي بيروج ليه نوعين من البشر في مصر

يا أما سيمب بيحاول يكسب تفاعل
يا أما واحد عنده اخت او بنت عايز يجوزها بالطريقة المصرية و يخلي الراجل تحت ضرسه

لا incel 😂

ياسطي الحق حق.... انا شوفت تجارب لبنات زي الورد حياتهم اتحطمت بسبب جوازات اليومين دول... حاليا معظم الشباب اصبحت اخلاقهم خرا حرفيا

لما تيجي هي تعوز تخلع من الجوازة دي يطلع عين ابوها حرفيا

و معترف و قولت فب تعليق سابق ان فيه نسوان بنت كلب احفاد ابليس لكن لكل قاعدة شواذ

و بكرة يبقي ليك بنت و هتفشخ الراجل امضاءات علي قوايم و وصلات امانه

في الشتا كل اسبوع اشرب لك كوب حلب حصى بس لا تخليه يغلي عشان لا تدمر الفائده فيه

بس بالصيف لا انا اقولك من الان هههههه
مبحبش الحلبه
زمان كنت بشرب حلبه بالعسل الاسود
و بعد كدا حد من العائلة لقاني بشربها قالي ده بنشربها للستات الي لسه والده من يومها مكررتهاش🤣🤣🤣

يمكن كان في مصريين وانت ما تعرف يا ابو العريف
الاساتذه المصريين كان لهم وجود في الخليج من الاربعينات

الجحود والنكران من شيم محدثي النعمه

غير صحيح ،، التاريخ موثق ومعروف ويمكن هذه خلها لك ،،،

لا incel 😂

ياسطي الحق حق.... انا شوفت تجارب لبنات زي الورد حياتهم اتحطمت بسبب جوازات اليومين دول... حاليا معظم الشباب اصبحت اخلاقهم خرا حرفيا

لما تيجي هي تعوز تخلع من الجوازة دي يطلع عين ابوها حرفيا

و معترف و قولت فب تعليق سابق ان فيه نسوان بنت كلب احفاد ابليس لكن لكل قاعدة شواذ

و بكرة يبقي ليك بنت و هتفشخ الراجل امضاءات علي قوايم و وصلات امانه
و انا ايه يضمنلي اخلاقها؟

فين بقي انها ظالمة هنا؟!
اخدها للشقة ده مش ظلم؟
ترتيب الرجال في الحضانة مش ظلم؟
الخلع الغيابي مش ظلم؟
اتناشر قضية للمرأة مش ظلم
رؤية كل اسبوع ساعتين ولو مجتش محدش يحاسبها مش ظلم

ما هذا الجهل؟!! وما هذا الهبد؟!!
متى كانت البحرين قسم من "إمارات ساحل عًمان"؟!! ثم "إمارات الساحل المتصالح"؟!! ثم "انقسمت البحرين؟!!
عيب والله عيب ..!! لا تعرفون تاريخ الدول الخليجية، وتستقون معلوماتكم من مصادر ضعيفة ومن قصاصات لفقرات لمصادر صفراء وضعيفة بمستوى الويكيبيديا ..!!
البحرين دولة مستقلة قائمة بحد ذاتها منذ فتح آل خليفة لجزر البحرين في عام 1783م، ولم تكن في أي يوم من الأيام قسم من إمارات ساحل عُمان، ولا قسم من إمارات الساحل المتصالح، لكي تنقسم إلى ثلاث كما تدعي..!!
ومسمى ساحل عمان ،،، مسمى بريطاني ولاعلاقة بابناء هذه المنطقة بسلطنة مسقط وعمان و التي كانت تابعة تحت الحكم البريطاني والتي سميت سلطنة عمان بعد استقلالها سنة 1970 من بريطانيا ،،،

٨٠٪؜ من اللبنانيين في الخارح

اسأل الله أن يغني مصر وشعبها عن الهجرة

الحاله والتجربه اللبنانيه مختلفه جداً
حرب اهليه وهجره مشروعه
وجميعها غير مطابقه في الحاله المصريه
الا اذا فتح باب الهجره واعتقد ان يتم تقنينه
بشكل يناسبهم

و انا ايه يضمنلي اخلاقها؟
و اية كمان يضمن لها اخلاقك؟؟ وانت الراجل ميطلعش راجل مفتري او مدمن مثلا

البنت زيها زي الرجل فيهم الكويسة و القذرة...

و الزمن اللي احنا فيه دة زمن زفت

بس انا هبطل اتكلم معاك لانك ملك الهيافة و هدفك ليس النقاش

وضحت ليك مشاريع الصوب الزراعية و كل شئ في مصر لكن انت غاوي مناكفة و هري علي الفاضي و بتهري في شئ لاتعلمه و لا تعلم شئ عن الصوب الزراعية

و ليس لدينا الماء و وضحت لك بالمصادر ان مصر لديها فقر مائي و وحطيت ليك مصادر بحد الفقر و ان مصر في الفقر المائي بكل المصادر

كالعادة انت هدفك المناكفة

ياراجل الناس اللي بتهاجم النظام و الحكومة و اي شئ بتعمله الدولة نفسهم بيتريقوا علي كلامك و الهبل اللي بتقولة... لانك لاتنتقد اصلا انت داخل تناكف و تهري و خلاص

ربما لديك عقدة من المصريين لسبب ما او انت طبعك عنصري لاني لاحظت أيضا سابقا هجومك علي كل العرب ماعدا السعودية لأنهم من كوكب اخر تقريبا (شغل قومية)

كلامة كله قلة ادب و سفالة

و دائم عندك. تحقير للمصريين و كل ماهو مصري

و الادارة ساكته علي كلامك
سحيح

ان كنت ناسى أفكرك
طابع بريد ب 3 درهم بالامارات بمناسبة مع أول فصل دراسى للفتيات يضم بنات مشايخ ورؤساء قبائل منطقة الإمارات عام ١٩٥٣م بجوارهم مُدرسة مصرية
وكانت تحت مسمى إمارات ساحل عمان ثم أصبح إسمها إمارات الساحل المتصالح ثم أنقسمت عام ١٩٧١ إلى ثلاث دول الإمارات العربية المتحدة وقطر والبحرين.. وقتها كان المدرسين والمدرسات المصريين يسافرون منحة من مصر ويتم صرف مرتباتهم من مصر مع الكتب الدراسية المصرية.

مشاهدة المرفق 589206

ان كنت ناسى أفكرك
طابع بريد ب 3 درهم بالامارات بمناسبة مع أول فصل دراسى للفتيات يضم بنات مشايخ ورؤساء قبائل منطقة الإمارات عام ١٩٥٣م بجوارهم مُدرسة مصرية
وكانت تحت مسمى إمارات ساحل عمان ثم أصبح إسمها إمارات الساحل المتصالح ثم أنقسمت عام ١٩٧١ إلى ثلاث دول الإمارات العربية المتحدة وقطر والبحرين.. وقتها كان المدرسين والمدرسات المصريين يسافرون منحة من مصر ويتم صرف مرتباتهم من مصر مع الكتب الدراسية المصرية.

مشاهدة المرفق 589206
طابع تذكاري باعتبار لم يكن هناك عملة الدرهم في ذلك الوقت .. أما تصحيح المعلومات بشأن الإمارات المصالحة.. فالجميع رد عليك بالتصحيح لمعلوماتك .. فالبحرين وقطر منفصلين اساسا

تفكير المفلسين
ترسلهم للبحر ليموت نصفهم و يرسل لك النصف الأخر راتبك أنت وحكومتك
بدل من ان تستثمر في تعليمهم ويصبح لهم هجره شرعيه
أو تخفض الحكومه انفاقها وتهتم بالصناعه والتشغيل والانتاج كإهتمامها بالكباري والطرق وتستوعب أعدادهم لكن عقليه الموظفين لا تنهض ببلد
يباشا كلامه مش عايز رد من الفم عايز رد من المناخير😁

هو الإخوة إياهم مينفعش اى موضوع عن مصر يعدى من غير سفالة وقلة ادب وعنصرية على فكرة ده بيقلل منكم انتم مش من حد تانى

معرفش لماذا اتناقش مع واحد عنصري كل كلامه هري و تضليل و بيقلب كلامه كل شوية
و لما يتنزنق بالمصادر يهبد و يقعد يقولك الجنرال و اي هري و خلاص

شخص عنصري معقد و كل كلامه هايف و ملقب بهجايص جاية من التهجيص

ما هذا الجهل؟!! وما هذا الهبد؟!!
متى كانت البحرين قسم من "إمارات ساحل عًمان"؟!! ثم "إمارات الساحل المتصالح"؟!! ثم "انقسمت البحرين؟!!
عيب والله عيب ..!! لا تعرفون تاريخ الدول الخليجية، وتستقون معلوماتكم من مصادر ضعيفة ومن قصاصات لفقرات لمصادر صفراء وضعيفة بمستوى الويكيبيديا ..!!
البحرين دولة مستقلة قائمة بحد ذاتها منذ فتح آل خليفة لجزر البحرين في عام 1783م، ولم تكن في أي يوم من الأيام قسم من إمارات ساحل عُمان، ولا قسم من إمارات الساحل المتصالح، لكي تنقسم إلى ثلاث كما تدعي..!!

EL-3kaad @EL-3kaad

مقطع فيديو 👇 مهم لجلالة الملك حمد بن عيسى آل خليفة - حفظه الله تعالى ورعاه - يعود لسنة 2013م،
تحدث فيه عن أن "البحرين دولة عربية مسلمة مستقلة منذ أن دخلها الشيخ أحمد بن محمد بن خليفة الكبير آل خليفة الملقب بالفاتح في عام 1783م، وأنه لا يوجد في الوثائق والتاريخ ما يثبت عكس ذلك".
هذا المقطع مرجع ودليل دامغ أن مملكة البحرين الحالية امتداد للدولة الخليفية التي تأسست في الزبارة عام 1762م على يد الشيخ محمد بن خليفة الكبير وحكمت شبه جزيرة قطر كاملة، وبعدها في عام 1783م قامت بفتح البحرين.

إسمع كلام جلالة الملك حيث قال كلام مهم، فجلالة الملك تاريخ البحرين في جيبه بالوثائق والمستندات والخرائط

ومقطع فيديو آخر 👇 مهم لجلالة الملك يعود أيضاً لسنة 2013م في شهر ديسمبر عندما التقى بكبار الضباط في قوة دفاع البحرين،
في اللقاء مع ضباط قوة دفاع البحرين أوضح جلالة الملك اللغط الحاصل لدى الكثيرين، حيث أن البعض لا يفرق بين تاريخ انضمام البحرين للأمم المتحدة كعضو كامل في سنة 1971م، وبين تاريخ تأسيس البحرين كدولة عربية مسلمة مستقلة على يد الشيخ أحمد بن محمد بن خليفة الكبير آل خليفة الملقب بالفاتح سنة 1783م.

ممك
ولكن كانت هناك امارة أبوظبي والتي منحتكم دخل نفطها لمدة ثلاثة شهور سنة 1968 وهي في امس الحاجة لها لبناء المستشفيات و المدارس و المساكن في تلك الفترة ولكنها ضحت بذلك لدعمكم بعد احتلال ثلث الاراضي المصرية من قبل اسرائيل ،،، و المصدر وثائق عند (منى جمال عبد الناصر)

تم كشفها منذ سنوات ،،،
ممكن رابط المصدر

و انت حضرتك شايف ان مصر مسعدتش الإمارات في اي شيء علشان ابقى فاهم وجهت نظرك

معرفش لماذا اتناقش مع واحد عنصري كل كلامه هري و تضليل و بيقلب كلامه كل شوية
و لما يتنزنق بالمصادر يهبد و يقعد يقولك الجنرال و اي هري و خلاص

شخص عنصري معقد و كل كلامه هايف و ملقب بهجايص جاية من التهجيص
يا عم اثيوبي اثيوبي و عامل نفسه سعودي و كل كلامه هبد من النوع التقيل فكك منه

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى