كمين لدورية إسرائيله على الحدود المصريه

يعني لما تيجو تعملو عملية و توقعو صهاينة تسيبو كل الجيش الاسرائيلي و تمسكو في المزه
يا خسارة
معظم اللي علي الحدود مع مصر مزز بعكس الشمال مع حزب الله
الموضوع ليه بعد نفسي

معظم اللي علي الحدود مع مصر مزز بعكس الشمال مع حزب الله
الموضوع ليه بعد نفسي
صراحة انا ضد استهداف النساء ، بعد نفسي بقى بعد جنسي .. الواحد اتربى على كدا حتى لو جندية بسلاح و صهيونية

هنالك امر غريب بالحادثة يبدو ان هنالك استفزاز ما من الجنود الصهاينة للجندي المصري

اعجبني بيان الجيش المصري بان ما جرى كان ضمن عملية مطاردة ... الصهاينة خبيثيين لو كان البيان اعتراف باعتداء الجندي المصري على من قتلوا لحاولوا الابتزاز علانية على اكثر من ورقة مقابل طي صفحة ما جرى

ما قام به الجندي-ان صحت الرواية- خطأ كارثي هناك انظباط والا تحول الجيش لملشيات

مجندي الامن المركزي مستوي تدريبهم اعلي من المجنديين العادي بالجيش
اشك ان وراء الحادث عمل استخباراتي من دول تدعم الارهاب لاحراج مصر او افتعال مشاكل على حدودها مع اسرائيل

هنالك امر غريب بالحادثة يبدو ان هنالك استفزاز ما من الجنود الصهاينة للجندي المصري

اعجبني بيان الجيش المصري بان ما جرى كان ضمن عملية مطاردة ... الصهاينة خبيثيين لو كان البيان اعتراف باعتداء الجندي المصري على من قتلوا لحاولوا الابتزاز على اكثر من ورقة مقابل طي صفحة ما جرى
انا شايف على غير العادة انصاف في البيان المصري و عدم انصياع للرواية الاسرائيلية بغض النظر عن مصداقية الاتنين
في شرخ في التفاهم بين الطرفين فالاسرائيلي يظهر الجندي مذنب و البيان المصري يظهره فاعل ايجابي باضرار جانبية

صراحة انا ضد استهداف النساء ، بعد نفسي بقى بعد جنسي .. الواحد اتربى على كدا حتى لو جندية بسلاح و صهيونية
لو في حرب هتضربك بالنار ومش هتفكر ثانيه واحده
أي إسرائيلي مدني عسكري هو عدو بين من يرفع سلاحه يقتل ومن أثر السلم يؤسر

مش عارف لية عايز اربط بين المناوشات دي وتوقيت افراج الاسرائليين واعلانهم عن وثائق حرب اكتوبر
فكرة ممكن تكون بعيدة بس حايز تكون ليها علاقة ...التوقيت متزامن وممكن تكون صدفة

الجندي ايمن حسن ١٩٩٠ دخل الحدود الاسرائيليه وقتل 21 جندي إسرائيلي واصاب 20 مجند اخر

تدرب شهر كامل بالجري ١٥ كم يوميا ودخل مسافة ٨ كم داخل الحدود الاسرائيليه

لا نشجع هذه الاعمال ونرفضها لكن المتسبب في تنامي شعور الكراهيه بالمنطقه كلها هم الساسه الاسرائيليون

عودة
أعلى