الآن متابعة التطورات في السودان

السيسي مارح صومه بكلمه هي نظره بس منه و حمديتي قواته فص ملح و داب

بركات الطيران الأجنبي المجهول

و الله انكم اعجب خلق الله !

بالامس القريب تتفاخرون باشواهي و الدواهي المصرية التي تضع السودان و ما بعد السودان تحت اصابع اقدامها. و سمعنا مواويل طويلة عريضه في شأن مجال النفوذ المصري و الذي يرسم الخطوط الحمراء و يختار القيادات الاقليميه المحيطه كما يشاء.

اليوم اصطدمت هذه السردية بصخرة الواقع ( و هي مش صخرة بالمناسبه, حتة زلط و الله المستعان ).

و فعلا الكلام عن السودان و ما يحدث فيه. الاحداث الاخيره بسبب عنجهيه مصريه من النوع الطفولي و ان شاء الله لن تتكرر.
هههههههه
كله تحت السيطره
اصبر بس

اللي فهمته من الاتفاق

ان السعودية امنت نفوذها الباقي مش مسؤولين عنه
اللي يهدد يروح ايران يروح
اللي عايز يتخلص من ايران يتخلص بنفسه
واللي عاجبه وضع ايران معه يستحمل مثل لبنان يستحمل
هههههههه المسيرات كانت فوق جده

للأسف كلامك سطحى
الداعم الخفى المعلوم ظهر للنور
مع سحل عميله وقواته وفشل انقلابه
وهذا هزيمه استراتيجية
مهما كانت نتائج الحرب وبعدها العمل السياسى
الخلاصه انتهى حميدتى وتأثيره فى السودان شعبياً وعلى مستوى الحكم

وأقصى ما سيحصل عليه هو بقعه نفوذ فى دارفور وربما منجم ذهب
وخسر الرباعى الداعم

الايام القادمة حبلى بالمفاجات

لا تاخذ كلامي على انه مصدر

بالامس القريب تتفاخرون باشواهي و الدواهي المصرية التي تضع السودان و ما بعد السودان تحت اصابع اقدامها. و سمعنا مواويل طويلة عريضه في شأن مجال النفوذ المصري و الذي يرسم الخطوط الحمراء و يختار القيادات الاقليميه المحيطه كما يشاء.

اليوم اصطدمت هذه السردية بصخرة الواقع ( و هي مش صخرة بالمناسبه, حتة زلط و الله المستعان ).

و فعلا الكلام عن السودان و ما يحدث فيه. الاحداث الاخيره بسبب عنجهيه مصريه من النوع الطفولي و ان شاء الله لن تتكرر.
انت في شئ في نفسك (غل)
انا مش عاوز اقول كلام حيزعل ناس
روح الله يصلح حالك لنفسك

حميدتي استبق العمل بعمل مضاد
حتى الان ناجح

العمليات العسكرية شي والمفاوضات شي اخر بين الدول والسياسيين

ولو انتهت كلها اتصال واحد وحميدتي ينسحب والهدف تحقق
استمرارية النفوذ
المشكله انه اصلا مكانش فيه عمل عشان يسبقه بعمل مضاد كلها افتراضات
الطائرات المصرية ليها سنتين في مروي معملتش حاجة
والبرهان كان عامل حساب لحميدتي ومش عاوز الامور توصل للي وصلت له لدرجة انه اعتقل رجالته اما تصادموا مع حميدتي

انت في شئ في نفسك (غل)
انا مش عاوز اقول كلام حيزعل ناس
روح الله يصلح حالك لنفسك
الواحد بيراعى مشاعرهم ومش بيحاول يقلل منهم بس هما بيوصلونا اننا نقولهم حقيقة اللى بيعملوه

ابقى خلي دولارتك في جيبك و اتكل على الله
الأرض لله
ومش هيدب عليها عدو للجيش المصري بإذن الله

تهديد: سننقل المعركة داخل إيران
خدش للذوق العام: كيف نتفاهم مع نظام إيراني ينتظر المهذي؟

ولما ادخلوا الاوضة: 👇
مشاهدة المرفق 570370

=====
وتوتا توتا خلصت الحدوتة 😂
عل الاقل التهديد جاب نتيجة وعمل اتفاق برعاية الصين
مش زي تهديد مصدر عسكري لايستبعد الضربة العسكرية ضد سد النهضة واخر شي السيسي يطلب من رئيس اثيوبيا احلف بالله :ROFLMAO:
:ROFLMAO:

عل الاقل التهديد جاب نتيجة وعمل اتفاق برعاية الصين
مش زي تهديد مصدر عسكري لايستبعد الضربة العسكرية ضد سد النهضة واخر شي السيسي يطلب من رئيس اثيوبيا احلف بالله :ROFLMAO:
:ROFLMAO:
ربنا يسامحه
بفتكر لما السيسى طلع بيان وطلب بفتح مجال للعمل السياسى فى طرف تنح كام سنه ورجع ركع هههه

ربنا يسامحه
بفتكر لما السيسى طلع بيان وطلب بفتح مجال للعمل السياسى فى طرف تنح كام سنه ورجع ركع هههه
ههههههه ماتقولى بقى سد النهضة وصل فين هو فيه حد معبركم

احنا المصريين اعجب خلق الله فعلا
رغم انى لم اسمع مصرى قال مثل كلامك
لكن سمعت آخرين يقولون انهم يسيطرون على العالم وكل العالم يأتمر بأمرهم
رغم أنهم كان عندهم زلطه على حدودهم بعد مرور سنوات من القتال وإنفاق مئات المليارات وازهاق آلاف الأرواح
رجعوا مكرهين اعترفوا وتفاوضوا مع الزلطه وعقدوا إتفاق مع راعى الزلطه
يا راجل دول مكثوا على ابواب مدينه تحسم مصير الحرب لهم ولم يجرؤا على دخولها بدون إذن
أما الطفوله والعنجهيه الحقيقه ما حدث حارب واجلس وكأن شيئ ما كان لأنك لم تحتمل أكثر من هذا

أجلس فى حته ناشفه الله يكرمكم
مش نقصاك

عودة
أعلى