الفضائيين سيزورون الارض

انا شوفت معظم الحلقات اللى بتتكلم عن نظرية
الفضائيين القدامى فى مصر و الحضارات الأخرى
لكن فى رأى كلها شطحات ليس عليها دليل

لكن فى غموض خصوصآ فى الحضاره الفرعونيه و أشياء لا نعلم كيف توصلو لها
عن نفسى خصوصآ يبهرنى السرابيوم

يوجد مهندس شاب أحمد عدلى حاول أن يفهم
و اخذ مذهب وسط بين علم الآثار التقليدي و بين بتوع نظريات أتلانتس و الفضائيين
و عمل محتوى رائع فيه شغل محترم برغم انى غير مقتنع بكل ما قاله الا ان مجهوده يستحق التقدير

مرة و انا صغير كنت بصلي لوحدي في الصالة و جالس أقرأ التشهد و لقيت حاجه زي ظل جريت قدامي بسرعة البرق لدرجة اني لفيت وشي معاها و هي بتجري من الشمال لليمين
جن يلعب معك 😂
عموماً هذا الأسلوب غالباً الجن فهذه إحدى طرقه في تخويف الشخص وياما سواها معي وفي الصحراء بس اقرى الأذكار وحصن نفسك ولايهمك

بص هحكيلك ههه

مره كنت نايم و ساعتها كان معايا اخواتي بيناموا في الغرفة فجأة صحيت على أصوات همهمة غريبة صحيت قولت أكيد كابوس و رجعت نمت
و بعدها سمعت همهمة بصوت أقوى شوية و انا في مرحلة النوم الأولى كدا قولت ياض سيبك و بطل عبط و خليك نايم متقومش
الصوت بدأ يعلى و بلغة مش مفهومة و فجأة بقا صوت صويت مرعب
أنا قومت و فتحت النور و بصيت حواليا اخواتي نايمين و الوالد و الوالدة مش في البيت

قولت سيب النور مفتوح و بقيت نايم على ضهري لحد ما اغفل ..(أنا كان في ممر صغير بين سريري و الدولاب بيودي لباب الغرفة) فالممر ده قدامي و روحت بدأت انام بس حاسس اني شايف الممر لسه قدامي يعني في مراحل النوم الأولى و الاقيلك حاجه ماشية لونها رمادي كدا شفافة زي الشبح تشوف من وراها و بتمشي بتطوف مش بخطوات ماشية في الممر ده لحد ما اخترق الباب و عدا منه و هو مقفول و اول ما اخترقه انا صحيت من النوم و اقسم بربي الباب فتح في لحظتها لوحده

أنا عيني بتدمع و انا بحكي القصة و الله معرفش ليه كل ما احكيها لحد بقعد ادمع
شوف إذا تكرر ظهورهم في البيت غالباً انه هناك خرابه او مكان مهجور قريب منكم سكنته
والحل كل يوم الصباح واذا خرجتوا من البيت شغلوا التلفزيون او الراديو على سورة البقرة واتركوه فإنها تطردهم

شوف إذا تكرر ظهورهم في البيت غالباً انه هناك خرابه او مكان مهجور قريب منكم سكنته
والحل كل يوم الصباح واذا خرجتوا من البيت شغلوا التلفزيون او الراديو على سورة البقرة واتركوه فإنها تطردهم
هذه مرت مع ولد عمي الله يرحمه في بيته كثرت حركات الجن عنده في الشقة بعد فترة اكتشف ان بنت جاره في الدور العلوي معها مس والجن اللي معه هو اللي يؤذيه

ينقص فقط الاعلان الرسمي من حكومات الدول الكبرى عن هذا الامر وانا لا الومهم لو لم يعلنوا هذا الامر لان الموضوع سوف يحدث ضجة كبيرة ممكن تتسبب بتمرد على الحكومات الحالية كونه هنالك حضارة اكثر تطورا او ظهور اديان جديدة او موجة الحاد تكتسح العالم

Nashab @Nashab مملكتنا الغاليه @مملكتنا الغاليه نضاليوم @نضاليوم

يا جماعة تعليقي جدي جدا وليس تعليق كوميدي

تخيلوا لو زارت حضارة متقدمة الارض واعلنت عن نفسها هل تتوقعوا ان البشر سوف يبقون رهن حكوماتهم سوف تحدث حالات تمرد على كل شىء ولا تستبعدو حراكات تطالب بسيطرة تلك الحضارة كبديل عن الحكومات الحالية

او سوف تظهر اديان جديدة اما تؤمن في تلك الحضارات او موجة الحاد سوف تجتاح الكرة الارضية

الموضوع يؤخذ على محمل الجد من الحكومات الكبرى وصدقوني انهم يضعون كل السنياريوهات فوق ما تتصوروا

التعديل الأخير:
لا ده جايين معايا في كل البيوت و لله الحمد
من ساعة ما اتولدت لحد الآن مر عليا 4 شقق عشت فيهم كلهم شفت فيهم أشياء غريبة و أحلام غريبة

لا ده جايين معايا في كل البيوت و لله الحمد
من ساعة ما اتولدت لحد الآن مر عليا 4 شقق عشت فيهم كلهم شفت فيهم أشياء غريبة و أحلام غريبة
لا كذا المنطقة عندكم ملغومه 😂
عموماً يوجد أشخاص طبيعتهم جاذبه للجن
وهذه حقيقة
وفيه العكس أشخاص تخاف منه الجن حتى لو لم يكن متدين بسبب شجاعتهم البالغه
انا شهدت حاله لواحد بنته مست وإذا جاها المس وقرى عليها القارئ الجن لايتكلم إلا بخروجه
وصراحه الرجل شجاع قليله في وصفه سبق انقذني من ناس ضربوني 😂

لا كذا المنطقة عندكم ملغومه 😂
عموماً يوجد أشخاص طبيعتهم جاذبه للجن
مدن و مناطق مختلفة كمان
الظاهر كدا انا جاذب ليهم
بس برضو انا غبي انا متربي على قصص الرعب لدرجة بنام و انا بسمعها
و لما باجي انام بقفل كل الأنوار حتى نور التكييف و الراوتر
وهذه حقيقة
وفيه العكس أشخاص تخاف منه الجن حتى لو لم يكن متدين بسبب شجاعتهم البالغه
انا شهدت حاله لواحد بنته مست وإذا جاها المس وقرى عليها القارئ الجن لايتكلم إلا بخروجه
وصراحه الرجل شجاع قليله في وصفه سبق انقذني من ناس ضربوني 😂
الله يبارك له
شكلي ناقصني موضوع الشجاعة ده

العزيزي @العزيزي
صورة حصرية

مدن و مناطق مختلفة كمان
الظاهر كدا انا جاذب ليهم
بس برضو انا غبي انا متربي على قصص الرعب لدرجة بنام و انا بسمعها
و لما باجي انام بقفل كل الأنوار حتى نور التكييف و الراوتر

الله يبارك له
شكلي ناقصني موضوع الشجاعة ده
لا فيك الخير إن شاء الله
بس ظهور الجن طبيعي ومادام الشخص يقرأ اذكاره ويحصن نفسه يستمتع معهم
ياما مروا علي وفي البدايات كنت أخاف بس بعدين اتعوذ من ابليس واعتبرها مغامرة عشتها خاصة إذا شفتهم في النفود في الليل وانت لوحدك في السيارة الساعة ٢ 😂

موضوع عن المعبد

عايز اسألك سؤال بعيدا عن موضوع الفضائيين ... شيئ شوفته و لاحظته في العديد من وحدات الدفاع الجوي و الانذار اننا دايما بنعمل تبة كبيرة و نمركز عليها الردار فحين ان البطاريات ذات نفسها بتكون علي الارض و حواليها سواتر طيب مش كده الردار هيكون سهل اكتشافه و تدميره ؟

عايز اسألك سؤال بعيدا عن موضوع الفضائيين ... شيئ شوفته و لاحظته في العديد من وحدات الدفاع الجوي و الانذار اننا دايما بنعمل تبة كبيرة و نمركز عليها الردار فحين ان البطاريات ذات نفسها بتكون علي الارض و حواليها سواتر طيب مش كده الردار هيكون سهل اكتشافه و تدميره ؟
دى بتكون الرادارت الثابته حول القواعد الجويه و على السواحل
و ده بيكون لحماية الرادار علشان ثابت غير متحرك

دى بتكون الرادارت الثابته حول القواعد الجويه و على السواحل
و ده بيكون لحماية الرادار علشان ثابت غير متحرك

تمام انا فاهم النقطة دي لكن برده الموضوع متكرر داخل الوحدات و ردارات علي عربات و متحركة عشان كده استغربت
ده مجرد مثال و القاعدة انا دخلتها بنفسي

30°38'06"N 32°18'29"E

عودة
أعلى