قادها مصريون وأجانب.. الداخلية تعلن ضبط عصابة هوج بول (صور)

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
انا استغرب من مشاركة اهل البنت في التكاليف
عندنا الحاجة الوحيدة اللي يطلبها ابو البنت هو المهر ولاعلاقة له بأي شي من حفلة الزواج حتى البيت
يعني ابو البنات عندنا مرتاح من التكاليف
تلبيس ابليس
بعض الناس تجارة
و بعضهم عرف فاسد عشان الناس متاكلش وشهم
و البعض فشخرة قدام الناس عشان تغيظ سلفتها
و العامل المشترك في النهاية هو سلب قوامة الرجل

اخر مره واحد منهم كلم أبويا و بيقولو انه من البنك و عايزين بيانات الفيزا
و ابويا عامل مش فاهم و بيقولوا ايه الفيزا ديي قصدك الكااارت (بلهجة فلاحي)
قاله ايواا هي ده
ابويا قاله معاك المقدم ---- مباحث و هجيبك يا ابن #&@%

الواد غالباً عمل حمام على نفسه

انا اتصل علي وعملت حالي اهبل قلت انتظر اجيب البطاقة من الغرفة نزلت الموبايل وكملت قيم
لين هو فصل من نفسه
بعد عشر دقايق تقريباً اتصل وقلت وين رحت لحظه اجيب البطاقة من الغرفة ولطعته برضوا
المهم تقريباً قيمة 20 دقيقة الاتصالين طاروا عليه

النصابين والمشعوذين ماحب اقفل على طول اعمل حالي عبيط واخسرهم

او ممكن تخطفها و تمضيها علي كل حاجه .. الخ
صح فكرتني
لو الزوج كاتب وصل أمانه لزوجته بيتاخد بيه عادي (القايمة وصل أمانة قانوناً)

لو الزوجة كاتبة وصل أمانة للزوج مبيتاخدش بيه

فمتعملش ناصح و تكتب قايمة و ترجع تكتبها وصل أمانة

عشان المحكمة هتقولك لمؤخذه حطو في الدرج

عندنا الحاجة الوحيدة اللي يطلبها ابو البنت هو المهر ولاعلاقة له بأي شي من حفلة الزواج حتى البيت
للأسف الفلاحين بيحبوا الفشخرة ونقلت جهاز بنتي ب20عربية وجايب من كل طقم دستة وطبعاً العريس لو مسكوا الضغط العالي مش هيجيب ربع الكلام دة لانة سفة وفجر فبيضطروا يساعدوا في العفش ويكتفوه بالقايمة

صح فكرتني

ميين اللي قالك اني موافق علي كتابة قايمة؟ بس خلي بالك فيه حاجه اسمها قايمة المثل ، ابحث عنها.

انا مش هستني حد يسجني ، انا اسجنها الاول.

صح فكرتني

ايه الزواجة المتنيلة اللي محتاجة قعدة عرب دي

لازم يتغير الوضع خلوكم مثلنا
عطوهم المهر ومن المهر يجهزون بنتهم وخلوا الراجل يسكن براحته لانه ابخص بامورة المالية

انا اتصل علي وعملت حالي اهبل قلت انتظر اجيب البطاقة من الغرفة نزلت الموبايل وكملت قيم
لين هو فصل من نفسه
بعد عشر دقايق تقريباً اتصل وقلت وين رحت لحظه اجيب البطاقة من الغرفة ولطعته برضوا

المشعوذيين عملولك عمل انك تبقي مع السيسي.

أنا ضد الطرح بتاع متتجوزش مصرية لأنه في تعميم و ده مينفعش لأن في ستات مستعدة تعيش من أجل جوزها فده ظلم ليهم

رجاحه عقل و مرأة نادراً ما تجتمع ..مهما كانت كويسة بيبقا عندها نقطة أو حدود معينة تنهبل فيها و إلا مكانش فيه آليات لمعالجة اعوجاجهم (الوعظ ..الهجر ..الضرب ..الخ)

موضوع الجنسية ملهوش علاقة صدقني الراجل هو الي بايديه الموضوع كله لكن ضعاف النفوس (السيمب) ضيعونا
لا بالعكس .. انا مع التعميم ، جيل المصريات الحالي مينفعش للجواز.

تقريبا مشوفتش حد بيشتكي من زوجته السورية

لين هو فصل من نفسه

و الله أحسن ما سويت أنا يتصلون عليه مشعوذين من إفريقيا السمراء و اقفل فوجههم أعوذ بالله من الشيطان الرجيم خاصة المشعوذين ما اسطى اخليهم يهاتفوني لمدة طويلة أخاف يسحروني 😂😂

و الله أحسن ما سويت أنا يتصلون عليه مشعوذين من إفريقيا السمراء و اقفل فوجههم أعوذ بالله من الشيطان الرجيم خاصة المشعوذين ما اسطى اخليهم يهاتفوني لمدة طويلة أخاف يسحروني 😂😂
فيه نوع سحر جديد اسمه سحر التليفون، شوفت شيوخ بيتكلمو عليه علي اليوتيوب

اوسخ حاجه في مصر حوار ..اصل عندي بنات و عايز اجوزهم ...اصل اخواتي البنات عايز اجيب لهم جهاز و تلاقي امهات مسجونة بديون متلتلة عشان تجهز بنتها و كل ده طبعاً عشان العريس يكتب قايمة باضعاف الأضعاف

طب يا حاجه سيبوا الراجل يجهز على قد حاله من الابره للصاروخ لاااااا انت عايز الناس تاكل وشنا!
عرف فاسد اقسم بالله
الفشخرة الكدابة وخصوصاً من النسوان

ايه الزواجة المتنيلة اللي محتاجة قعدة عرب دي

لازم يتغير الوضع خلوكم مثلنا
عطوهم المهر ومن المهر يجهزون بنتهم وخلوا الراجل يسكن براحته لانه ابخص بامورة المالية
المهر عندنا بيقسموه لمهر و شبكة و مؤخر (تلبيس ابليس)

المهر شرع الله

الشبكة هدية منك أثناء الخطوبة يعني الحاج عجه بيقبل على بنته هدية من أجنبي
طب ممكن متجبش الهدية ده؟ لا هيتهموك بالبخل و احتمال الزندقة

طب لو فستخم الخطبة؟ في ناس كويسة هترجع الشبكة و ناس هتقولك لا هي بنات الناس لعبة كل واحد داخل يخطب و يطلع كدا من غير حاجه! (لازم يدفع مقابل تجربتها عفواً خطبتها)

و الجميل ان كل ده لو جيت تكتبه في القسيمة هيشخرولك أنا اسف يعني لأنها هتكون ملزمة ترجعه لما تخلعك بإذن الله بعد ما تجيبو حمادة صغنن

فبيخلوك تكتب في خانة المهر 👇

يا راجل اتقي الله بس هي علي كدا مش نافعة عايز تخلي من الابرة للصاروخ علي العريس
انا معاك في التبزير والفشخرة لكن في ناس بتستر بناتها بالضروري يعني التلاجة والغسالة والسجاد والفرش والحجات المهمة دي مش رفاهية
كل يجهز على قدر استطاعتة ومكتبش قايمة

فيه نوع سحر جديد اسمه سحر التليفون، شوفت شيوخ بيتكلمو عليه علي اليوتيوب
حتى أنا سمعت عنه عشان كذا ما اعطيهم فرصة يهاتفوني أول ما اشوف رقم دولي غريب يتصل بي اقفل في و جهه على طول

سمعت عن العزيمة البرهتية من الفيلم المصري عاد لينتقم يقال أن ملقي التعويذة الذي أدخل السحر لبيوت العرب مات موته شنيعة نسأل الله السلامة و العافية

حتى أنا سمعت عنه عشان كذا ما اعطيهم فرصة يهاتفوني أول ما اشوف رقم دولي غريب يتصل بي اقفل في و جهه على طول

سمعت عن العزيمة البرهتية من الفيلم المصري عاد لينتقم يقال أن ملقي التعويذة الذي أدخل السحر لبيوت العرب مات موته شنيعة نسأل الله السلامة و العافية

بيسموها عزيمة لكن هي طلاسم صوتية بيفتح بيها الباب لادخال شياطين الجن للاجساد.

للاسف للقرف ده بقي منتشر في مصر بدعوي انهم شيوخ روحانيين و هما سحره.

جيد انه ليس لدينا مهر 👍 و ما تبعه

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى