الحل الصناعة الوطنية قبل سنين كنت اقول على مصر توطين صناعة الرعد و شوية شوية تطور الوضع لكن لم يتم التحرك بالموضوعاكبر مشكله عندنا هى سلاح الجو ... وعلشان تتخلى عن التسليح الامريكى المنقوص وتغير للصين او غيرها لازملك مليارات وصدام سياسى مع الامريكان واقتصادنا مش مستحمل
طول مااقتصادنا فى الانعاش هنفضل تحت رحمه الغرب مهما عملنا