الافـــلام الوثائــقــية

طب جرب تانى اخى الكريم ...واذا مانفعش قولى عليها:wink:

حاضر ياباشا شكلك ظبطتها ولا ايه :wink: المهم بالله عليك أنا حاسس إنك الوحيد اللى هتقدر تفيدنى أنا عاوز فديو لعملية اغتيال الرئيس مبارك فى أديس أبابا وكمان عاوز أى فديو عن مبارك لما كان بيعلق على انتصارات اكتوبر وبالتحديد القوات الجوية لما كان ماسكها لسه بالله عليك أنا محتاجها ضرورى

حاضر ياباشا شكلك ظبطتها ولا ايه :wink: المهم بالله عليك أنا حاسس إنك الوحيد اللى هتقدر تفيدنى أنا عاوز فديو لعملية اغتيال الرئيس مبارك فى أديس أبابا وكمان عاوز أى فديو عن مبارك لما كان بيعلق على انتصارات اكتوبر وبالتحديد القوات الجوية لما كان ماسكها لسه بالله عليك أنا محتاجها ضرورى

بالنسبة لطلبك بتاع فيديو عملية اديس ابابا لو كان قصدك على اعادة التمثيل لما جرى فصدقنى مش هتلاقى خالص لانها فات عليها زمن اما لو عايز فيديو الرئيس مبارك وهو يتكلم عن اللى حصل ...ماشى ، وبالنسبة لفيديو مبارك والضربة الجوية فصعب ايضا انك تلاقيها لوحدها لانها كانت بتيجى ضمن فيلم يتحدث عن الحرب..بس سبنى ابحثلك عنها يمكن ربنا يخلينا نعتر فى حد عنده الفيديو.:spinny:

بالنسبة لطلبك بتاع فيديو عملية اديس ابابا لو كان قصدك على اعادة التمثيل لما جرى فصدقنى مش هتلاقى خالص لانها فات عليها زمن اما لو عايز فيديو الرئيس مبارك وهو يتكلم عن اللى حصل ...ماشى ، وبالنسبة لفيديو مبارك والضربة الجوية فصعب ايضا انك تلاقيها لوحدها لانها كانت بتيجى ضمن فيلم يتحدث عن الحرب..بس سبنى ابحثلك عنها يمكن ربنا يخلينا نعتر فى حد عنده الفيديو.:spinny:

ياريت تبحث وأكون مشكور أوى وبص هاتلى الفديو بتاع الحرب وانا هقص منه اللى انا عاوزه بس أم حاجة يكون مبارك موجود
ومشكور أوى ياا×ى أبو البراء

نشكركمعلى ابراز هذه الافلام والوثائق وانها بلا شك تثري السمع والبصر خاصة في يكون له فكر في المعارف والعلوم العسكرية

شكراً جزيلاً على الموضوع الرائع...................

التعديل الأخير بواسطة المشرف:

يا ريت يا محمد .. انا ايضا اريدة .:biggrin:
وياريت كام فيدو كمان لو ممكن .
خطاب التنحى لعبد الناصر فيدو .. وخطاب النصر للسادات .. :eek:.

يا ريت يا محمد .. انا ايضا اريدة .:biggrin:
وياريت كام فيدو كمان لو ممكن .
خطاب التنحى لعبد الناصر فيدو .. وخطاب النصر للسادات .. :eek:.

وماله يا عم شريف:biggrin:: ....خطاب عبدالناصر بالتنحى

[youtube]XgyFSwlfej4[/youtube]

خطاب النصرللسادات
[youtube]UBMeqB0tQNA[/youtube]

رجاءااا برنامج الخطط الحربية الهام جدا احتاج اليه على موقع اخر غير الرابيدشير

والله يا اخ فارس ....صاحب الموضوع الاصلى غلبت اطلب منه انه يرفعهم على موقع تانى ولكن كان بيرد ويقول انه موقع الرابيد شير افضل فى الاحتفاظ بالينك لمدة طويلة وخاصة انه لديه حساب بريميم فيه ...

حرب لبنان ....15 حلقة بروابط مباشرة ...(للتحميل بدون مشاكل اضغط على الرابط)

........
.......بداية المحنة

.......جذور النزاع

.......الانفجار

.......وفاة دولة

......دمشق تتدخل

......النار والجمر

.....زاهل والصيف الهندى

.....غزو شارون

.....احتلال عاصمة عربية(بيروت)

....المذبحة

.....هزيمة قوى عظمى

.....الفوضى!!

.....عودة دمشق

.....العاصفة

.....اتفاقية انهاء الحرب
..............................
تم بحمد الله

التعديل الأخير:
شكرا جزيلا للعضو الأبن "ابو البراءة" علي هذا المجهود الكبير

إن شاء الله سأضيف إلي القسم عدد من الأفلام عن حروب 1956 و 1967 وغيره

بارك الله فيك

د. يحي الشاعر

شكرا جزيلا للعضو الأبن "ابو البراءة" علي هذا المجهود الكبير

إن شاء الله سأضيف إلي القسم عدد من الأفلام عن حروب 1956 و 1967 وغيره

بارك الله فيك د. يحي الشاعر

نتظر تلك الاضافة بفارغ الصبر د .يحى ...وشكرا على مرورك

موضوع وفكرة رائعة أن يكون هناك سلسلة أفلام تحدثنا عن التاريخ

هل كل الأفلام مترجمة أو فيها شرح عربى أم لا

موضوع وفكرة رائعة أن يكون هناك سلسلة أفلام تحدثنا عن التاريخ

هل كل الأفلام مترجمة أو فيها شرح عربى أم لا
معظم الافلام مدبلجة الى العربية او انها من انتاج عربى خاص :yes:....وشكرا فايتر على مرورك:cool::

معركة المدينة المقدسة (6 يونيو 1967)....سلسلة افلام ..ايام زلزلت العالم

.............................

أود أن أضيف على معلومات أخي الموقع التالي عن برنامج سباق التسلح الذي يعرض على الجزبرة الوثائقية
الحلقة عن القنبلة النووية
[FONT=&quot]http://depositfiles.com/files/6856134
عن الرادار
[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]

شكرا ابو البراء على المجهود سبقتنى ياعم بيه ربنا يسهل والحق اجيب حاجة قبيليك بعد كده ونراعى المواد الى فى مواضيعنا نحن الاثنين لاجل تجنب التكرار وحتى الان لم يحدث اى صدام هيا تقدم واستمر بارك الله فيك .

ايه هو ابو البراء راح فين ؟؟
ما عدتيش يدخل ولا ايه ؟؟
منتظرك اخى الكريم

جزاك الله عنا خير الجزاء و فتح علينا و عليك فتوح العارفين

عودة
أعلى