تسريب خطير لـ محمد مرسي في حواره مع المشير طنطاوي و اللواء السيسي

موضوع مضحك يعني هو هيهدد وزير الدفاع ورئيس المخابرات الحربيه ده في وزاره الدفاع قبل مايبقي رئيس ده قلبه ميت بقي🤣🤣

هو قصده ان البلد طالعه من ثوره فلو الثوار لقو شفيق رئيس هتحصل ثوره تانيه وأشد وهيحسو ان في اقصاء لقوي الثوره وبعدين هو قال انا لا أريد ده فالأخر
مثلا ابو اسماعيل وأتباعه كانو متهورين وغيرهم فده الي قصده مرسي لكن كالعاده السيساوي أحمق من البهيمه أعزكم الله

وكذلك تسريب الشاطر الي قال فيه انهم كان بيبلغو عن السلفيين عشان مترجعش اعمال العنف بتاعت التسعينات تاني
تسريباتهم تدينهم أصل
يعنى انت قصدك (ابو اسماعيل) و (المتهورين) و (غيرهم) و (السلفيين) و طبعا (الاخوان) كانو هيمشو بمبدأ مبارك يا انا او الفوضى؟؟؟

يعنى انت قصدك (ابو اسماعيل) و (المتهورين) و (غيرهم) و (السلفيين) و طبعا (الاخوان) كانو هيمشو بمبدأ مبارك يا انا او الفوضى؟؟؟
يبني هو مبيهددش هو بيوضحلهم الصوره وبيحذرهم من اللعب والتزوير
شفيق لو كانت اتزورت له كانت البلد هتولع والثوار كانو هيحسو انهم أخدو علي قفاهم

ماكان رئيس وقتها !
شكرا على التوضيح
على كل حال سواءً قبل او بعد ما اصبح رئيس الحال هو الحال ورغم ايماني بأن الاخوان لهم اجندات خبيثة إلا انه حتى لو كان رئيس ثاني نظيف وليس عليه خلاف ستجد العسكر يكيدون عليه المكائد ولن يستمر

يبني هو مبيهددش هو بيوضحلهم الصوره وبيحذرهم من اللعب والتزوير
شفيق لو كانت اتزورت له كانت البلد هتولع والثوار كانو هيحسو انهم أخدو علي قفاهم
طب لو كان شفيق كسب هو عاوز الجيش يغير النتيجة؟؟؟

طب لو كان شفيق كسب هو عاوز الجيش يغير النتيجة؟؟؟
شفيق مستحيل كان يكسب كل قوي الثوره اختارت مرسي

والاخوان كانو الاكثر شعبيه ساعتها في أكثر من استحقاق انتخابي حتي بعد انتخاب مرسي

الحقيقة اللي ما عليها غبار
ان الجيش المصري ادار الفوضى التي حصلت في مصر بطريقة احترافية
حفظ مصر بعد الله من الايادي الداخلية والخارجية التي تسعى لتدمير مصر
لو الجيش والمخابرات مصحصحين ما حصلت ثورة من اساسه

الاغلبية الساحقة نعم . كل واحد سيصوت لأبن عمه و ابن قبيلته دون النظر فيه هل فعلا يصلح و يملك المقومات لمثل هذا المنصب
٩٥ بالميه من السود صوتو لاوباما ولو تبحث عن ترامب بتلقى اغلبيه الامريكان البيض الاصليين صوتو له
الديمقراطية مستحيل تنطبق بشكل كامل لازم فيه مؤسسات قويه تتحكم فيها

لازلت ولازال غيري الى اليوم
يذكر قصائد الاخوان
في مدح السيسي وزوجته
يوم تعيينه وزيرا للدفاع
بل اعتبروه
الخليفة القادم

الإخوان كانوا بيمارسوا الوصاية علي الجميع اي احد مش متفق معاهم يبقي عدو الله والشعب وخائن وكأنهم امتلكوا الحق المطلق بمفردهم انا من متر غيظي ورفضي لكلامهم وتفكيرهم قاطعت الانتخابات رغم اني قبلها لم انتخب غيرهم وكنت شايف أنهم امل مصر فعلا لكن بعد كده شعرت بالخوف منهم وأنهم هيغرقونا اكتر ما احنا غارقين
وحاليًا مفيش حد بيمارس الوصاية ؟

اي قائد لبلاده يرفع شعارات اسلامية قول فقط بدون فعل .. راح ياخذ جزء من شعبه لطريق الالحاد خصوصاً اذا كان هناك ظلم وجور وفقر مستشري..

ايران اقرب مثال شعارات طائفية ويالثارات الحسين وي احفاد يزيد وبنو امية والنتيجة ان الشعب الايراني جزء منه ليس بسيط اتجه للالحاد .

العراق الان الشعب وفئة الشباب اتجهت للالحاد

اليمن اتوقع لو استمر الحوثي في الحكم بتكون مصيبة للجزيرة العربية معقل الاسلام لانه راح ينتشر الالحاد في اليمن وشفت حسابات يمنية ملحدة!

فيه قادة مثل البشير رئيس السودان 30 سنة شعارات الان الشعب السوداني شريحة ليست قليلة تسب الله جهاراً نهاراً في الشارع !

احد اسباب كره الشعوب الاوروبية للكنيسة هو ظلم وجور الكنيسة والقساوسة مع الفقر المستشري والنتيجة الالحاد..

اكبر اساءة تسيئها للاسلام كقائد لبلد مسلم تبيع لشعبك شعارات اسلامية تستعطفهم وهم وضعهم مزري اقتصادياً وفقر وظلم وجور ، شعبك راح يكرهه الاسلام ويتجه للالحاد والشعوب الاخرى الغير مسلمه ستاخذ افكار عن بلاد المسلمين والشعوب الاسلامية انها بلاد متخلفه وان الدين الاسلامي دين وثني !!!

الحمدلله ان الله نجى مصر من حكم الاخوان لاني اعرف شعاراتهم الرنانة اللي راح يمل منها المصريين خصوصاً مع وضعهم الاقتصادي وراح تؤدي لانقلاب عقدي

لو الجيش والمخابرات مصحصحين ما حصلت ثورة من اساسه

كانت ماشيه حتى ٢٠٠٥ ومن بعدها بدأ الشارع يتململ مع كثرة الحديث عن توريث جمال ومع الوقت كبرت حتى انفجرت في ٢٠١١
الثورة جت في صالح الجيش اللي يرغب في تداول السلطة بين الضباط على أن تورث لجمال وتخرج منهم .

عشان كذا خلوها وطلعوا مبارك من الصورة ....

العقدة الحقيقية في المستقبل وليس فيما مضى .

كانت ماشيه حتى ٢٠٠٥ ومن بعدها بدأ الشارع يتململ مع كثرة الحديث عن توريث جمال ومع الوقت كبرت حتى انفجرت في ٢٠١١
الثورة جت في صالح الجيش اللي يرغب في تداول السلطة بين الضباط على أن تورث لجمال وتخرج منهم .

عشان كذا خلوها وطلعوا مبارك من الصورة ....

العقدة الحقيقية في المستقبل وليس فيما مضى .
يعني الجيش المصري ضحى بامن مصر عشان يصفي حساباته مع مبارك وابنه.. انت مقتنع بالكلام ذا؟

الفيديو بيوضح ان في تخوف من تزوير الإنتخابات وده كان موجود و في تخوف منه

لدرجة إن الحركات الثورية المختلفة مع الاخوان انتخبت مرسي خوفًا من عودة شفيق واللي بيمثل نظام مبارك

بس احلى حتة لما طنطاوي قاله ده حكم محكمة 😂😂 بيهزر

عودة
أعلى