لأول مرة في تاريخ الولايات المتحدة الامريكية رفع الأذان للصلاة و اقامة صلاة التراويح بشكل ملفت

مشكلة اللعض اصبح كل دين الله المعبود في خارج دياره او يجهر هو خطر

للاسف الثقه بالله معدومه فكيف يتوفق

هم مين؟ ياخي سمعنا نفس الكلام على مصر من نفس الأصوات إياها.

المناهج التعليمية بناء على ايات قرآنية

عشان افهم قصدك ماذا تقصد بالضبط المادة المعينة او الطريقة او الشرح اللي تنتقدها

لا يجوز بناء الكنائس في ارض الاسلام كما اجمع اهل العلم. نحن نشكر الدول الغربية التي تسمح لنا ببناء المساجد بل واستعمال مكبرات الصوت.

لا يجوز بناء الكنائس في ارض الاسلام كما اجمع اهل العلم. نحن نشكر الدول الغربية التي تسمح لنا ببناء المساجد بل واستعمال مكبرات الصوت.

اذا كتبت سند

وين الاجماع !

لا تكبرو الموضوع الولايات المتحدة تضمن حرية ممارسة الاديان مهما كانت مع اني ضد الهيمنة الاسلامية و محاولة تغيير الهوية الامريكية
brace yourself, Sharia law is coming

مصر مليانة كنائس وكلها بُنيت بعد الإسلام
و دول كثيرة بغالبية مسلمة فيها كنائس في كل حتة
بلاش ترديد كلام وخلاص

مصر مليانة كنائس وكلها بُنيت بعد الإسلام
و دول كثيرة بغالبية مسلمة فيها كنائس في كل حتة
بلاش ترديد كلام وخلاص

السماح ببناء الكنائس في مصر هو قرار سياسي ولا علاقة له بالاسلام.

هل تناطح شيخ الاسلام ابن تيمية واجماع اهل العلم؟

المناهج التعليمية بناء على ايات قرآنية

عشان افهم قصدك ماذا تقصد بالضبط المادة المعينة او الطريقة او الشرح اللي تنتقدها

خليك فاكر احنا بنناقش فكرة "الامريكان بيتدخلوا في حذف آيات من القرآن" وانا قلت ان من حق الامريكان حماية مجتمعهم مِن ما يتعارض او يهدد العقد/السلام الاجتماعي لديهم.

في الثقافة الغربية، الفكر الديني في حد ذاته جريمة..دا بعد مهم لازم نضعه في الاعتبار واخنا بنقيم الوضع.

ثم يعني مش من المنطق اني اروح مدرسة كاليفورنيا الثانوية بنين ولاقي درس الدين اليوم عن حكم تهنئة النصارى مثلا😂

تفضل اخي

ارض الاسلام تنقسم قسمين
القسم الاول جزيرة العرب وتسمى بيضة الاسلام وهذا لا يجوز البناء فيها نهائيا
ولو كانت مبنية من قبل

القسم الثاني البلاد الاخرى العربية الاسلامية
لا يجوز بناء كنائس جديدة والذي يبقى من وجدت قبل الفتح فقط
ولا يجوز بناء جديدة

خليك فاكر احنا بنناقش فكرة "الامريكان بيتدخلوا في حذف آيات من القرآن" وانا قلت ان من حق الامريكان حماية مجتمعهم مِن ما يتعارض او يهدد العقد/السلام الاجتماعي لديهم.

في الثقافة الغربية، الفكر الديني في حد ذاته جريمة..دا بعد مهم لازم نضعه في الاعتبار واخنا بنقيم الوضع.

ثم يعني مش من المنطق اني اروح مدرسة كاليفورنيا الثانوية بنين ولاقي درس الدين اليوم عن حكم تهنئة النصارى مثلا😂

لا هم يقصدون المناهج في الدول العربية
يطالبون بحذف ايات عن النصارى واليهود ماحد يقدر يتدخل في شؤونهم

ارض الاسلام تنقسم قسمين
ولو كانت مبنية من قبل

ولا يجوز بناء جديدة
اذا في الحالتين لا يجوز بناء كنائس ويكون السماح ببنائها في مصر مخالف لاجماع العلماء. نحن متفقين إذا لذلك يجب علينا ان نشكر الدول الغربية التي تسمح ببناء المساجد

ارض الاسلام تنقسم قسمين
ولو كانت مبنية من قبل

ولا يجوز بناء جديدة

طيب بزمتك ياراجل انت متخيل الكلام العظيم دا يتقال لطالب امريكي في كاليفورنيا الثانوية بنين؟

اذا في الحالتين لا يجوز بناء كنائس ويكون السماح ببنائها في مصر مخالف لاجماع العلماء. نحن متفقين إذا لذلك يجب علينا ان نشكر الدول الغربية التي تسمح ببناء المساجد

اه نشكرهم
واحنا مطلوب منا لان الاديان الاخرى نسخت واصبحت بايضه على قولتكم

طيب بزمتك ياراجل انت متخيل الكلام العظيم دا يتقال لطالب امريكي في كاليفورنيا الثانوية بنين؟

تاني !! ههههه

انا مالي في كاليفورنيا
انا لي مطالبهم بحذف ايات

السماح ببناء الكنائس في مصر هو قرار سياسي ولا علاقة له بالاسلام.

هل تناطح شيخ الاسلام ابن تيمية واجماع اهل العلم؟
انت هتتكلم على الرأي الشرعي ولا الواقع اللي حاصل لأنك مش محدد 😂 ولي الأمر هو اللي هيُسأل في الاخر

الكنائس الموجودة كلها بُنيت في الاسلام في وقت كان المسلمين بيدبحوا في بلاد المسيحيين

ووجود شوية تسامح منهم دلوقتي ميمحيش اللي عملوه واللي لسة بيعملوه

عودة
أعلى