الرئيس الاسرائيلي يزور تركيا

والله يحزنني أن أراكم تتهكّمون على فلسطين وعلى الفلسطينيين وعلى القدس بهذا الشكل
الوزير الفلسطيني أجزم والله أنه ليس بمنافق لكن تكلّم من منطق ضعف وطمع
ضعف لأنه ما له من حيلة ولا يستطيع أن يلوم تركيا
وطمعا فلربّما يأتي فرج من تركيا من إعانات ودفاع عنهم في المحافل الدولية على الأقل
والله عيب أن نعرّيهم ونسخر منهم وهم لا حول ولا قوّة لهم
الفلسطينيين إخوتنا سرقت أرضهم ولكنهم بشرف مازالوا يدافعون عن الأقصى
الأقصى الذي هو ملكنا
الفلسطينيين أعزّاء فلا تزيدوا في همّهم فإن الأيّام تدور وما أصابهم يمكن أن يصيبنا
قولوا فيهم خيرا أو أصمتوا

اللهم فرّج كربهم وألهمهم الصبر والقوّة وحرّر أرضهم وقدسانا

عطاها وضعية المسكين مناصر القدس 😂 😂

دامك تحب فلسطين والقدس ليش ماتنكر على خليفتك

ف كل مواضيع التي تربط تركيا واسراءيل
اجد داءما تبريرهم ان تركيا ليس عربيه فماذا فعلتم انتم ي عرب لفلسطين

بعيدا عن ماذا فعلا وواضح للكل من مختلف الدول العربيه لما قدموه من تهدءه بين الصهاينه وغزه ودعم مالي واعاده اعمار وغيره

لكن لماذا التبرير بهذه الجمله الغبيه التي تدعون انكم تريدون النصر للاسلام والخليفه ووو من هذه الشعارات

انتم تخالفون القران بهذا التبرير الغبي

اليس ف كتاب الله
(لا فرق بين عربي واعجمي الا بالتقوي)

يعني مفيش فرق بين مسلم ف القطب الشمالي ومسلم ف مصر ومسلم ف تركيا ومسلم ف السودان وف السعوديه والمغرب وغيره ع ساءر الكوكب)

يبقي ايه لازمه الجمله الغبيه ي خرفان ي مغيبين ي مهاطيل !!
عمل ايه اردوغان للقدس معملوش اي دوله عربيه لتبريركم الغبي ده🤪🤪
اللي يشوف كلامكم ع علاقه مصر والمغرب والامارات مع اسراءيل واتهامكم لباقي الدول العربيه وتبريركم لتركيا يفطس من الضحك
اخخخخخخ لو باسم يوسف كان هنا
انتم محتاجين ميديا قويه توضح مدي غباءكم وتبريركم وستخسروا كل ما تملكوه ولا سلاح ولا غيره ي اغبياء
قسما بما احل القسم مفيش واحد عنده ذره عقل يشوف انفصامكم الشخصي ده ويتبعكم
غير مغيب او مختل عقليا🤦🤦
لا تشمل العرب بردك
اذا بترد رد على اشخاص معينين وابتعد عن الشمولية

اولا انا محترم و محترم اوي ومش قليل ادب ومش حقلل ادب معاك ولا معة اي حد:
لا انت محترم انت لو كنت محترم كنت خليت بالك فى الكلام و ده المره الرابعة الى بحذرك فيها بلاش قلة ادب معايا عشان انا لو مسكتك هعمل منك
بطاطس محمرة و مش هتسلم منى و ولا انت ولا 100 اخوانى ولا يفقرق معايا

الي يتجاوز حدودو بلاقي رد على دماغو مشان يصحصح شوية على نفسك مش عليا فا اعرف حجمك والزم حدودك وخليك مؤدب

مش تركي ولاروسي عاشق للكلب بوتين دة و عاشق للكلب بشار وابرر قتل الشعوب بحجة السيادة:
مش تركى بس كلامك كله تعريض لتركيا وبتحب تتعامل على كده هلى بقى جزئية بوتن و بشار اقدر افهما ان دماغك الصغيرة قالت لك ان طالما انا ضدد طرشيا يبقى انا مع بوتن و بشار؟ لو لا يبقى كويس انما لو اه يبقى لا يا (عينى) انا مش مع بشار ولا بوتن انا و انتمائي لمصر بلدى بس مش مصرى اسماً تركى قعلا زيك وزى اصحابك المخيبين ان ماكنتوش لجان بالفعل

ثانيا بالنسة للعراق مش ذنب تركيا ولا الخليج و لا بلدي:
لا طرشيا ساعدت امريكا و مش عارف ليه انت دخلت الخليج فى كلامنا ؟؟ و الادرن فى الحوار انت عمال تلف وتدور و انا بدات اتعصب من الحكاية ده مع طريقة ردحك فى الكلام

برضه تانى؟ بتهاجم العراق الى خرج من غزو امريكى و مدمر ومش بتهاجم امريكا وحلافئها الى من سيدك كلب عندهم؟ يبنى هو انت ماتعرفش العيب؟

تركيا ليها مع العراق اتفاقية والعراق مش لاغيها اما النوايا فمشي فيها حالك ياعينية:
العارق مش لاغيها عشان موقفها ضعيف و زى ما قولتلك ان العارق عاوز يلغى الاتفاقية من 2008 و وماتقوليش يا عينية ده تانى انا سيبتك تردح ب يا حبيبى و يا عينى بس ماتسوقش فيها

الاتفاقية موجودة والاتراك عم يستفيدوا منها ابقى خلي الزعيم عندك يكلم الكاظمي يلغيها وكمان خلي يكلم بشار عشان يطلع المجوس والروس من سوريا ولا انت مش شايفهم احتلال وتغيير ديموغرافي يا حبيبي:

برضه تعريض للاتراك؟ يبنى انت بتقول انك اردنى ليه بتعرض للقرد؟ والله والله لتندم فى فرحك فى الى بتعملو تركيا والله هتندم
طيب ماشى انا هكلم السيسى يكلم الكاظمى الى بلده فيها مليون مشكلة و ربنا يعينهم فيها ويقولو يعمل كذا وكذا و يتدخل فى شؤون العراق كما وكأنة تركى او مجوسى لا حول ولا قوة الا بالله يعنى انت بدل ما تبقى زعلان من الى بيحصل فى العراق بتشمت فيهم ربنا يهديك

يبن الايه صح! الى واقف ما بين السلام فى سوريا هو مكالمة السيسى لبشار الى مالوش لازمة فى سوريا والى بتحركة روسيا صح هو ده الحل

ثانيا ليبيا كان فيها عملية سياسية غصبا عنك وعن اكبر راس عندك:
شوفت بقى انك قليل الادب و ان انا بعد كده لما اهينك هيبقى عدانى العيب ؟

ايه ده معترف بيها الامم المتحدة؟ لا خلاص يبقى فله تغور ليبيا

الانقلابي حفتر هو والكلاب الي معا بدعم روسي حاول يعمل حركة كدة في ليبيا قام الغرب خلة تركيا تديلوا علة دماغو هو و الي معا:
فعلا حفتر هو السبب فى سقوط ليبيا مش الناتو و لا المرتزقة و الناس الى باعو نفسهم للناتو

قام الغرب خلة تركيا تديلوا علة دماغو هو و الي معا؟ طيب قشطة! مبروك انت اعترفت بنفسك و من غير ما حد يقرب منك ان تركيا كلبة الغرب و هى الاداءة بتاعت الغرب فى المنطقة جده يا حماده فعلا اول خطوة لحل اى مشكلى هى بالاعتراف ان فى مشكلة وانت باعترافك ان تركيا اداءة الغرب فى الشرق الاوسط ده اول خطوة لحل مشكلتك

اللبيين الي يحاربو بعض سبب هو حفتر وداعميه:
يعنى مش المرتزقة والميليشيات السورية الممولة من تركية و الانقسامات؟

زي منتا شايف: زي منتا شايف ؟؟؟؟ انا الى شايفة تحوير و تبرير وتعريض

تركيا ملاهش حق وهي موقعة اتفاقية مع حكومة معترف فيها في ناس شايفة انو السبب هو دول تحاول افشال اي تجربة ديموقراطية في المنطقة:اتفاق ايه يا ابو اتفاق ده سرقة مش اتفاق تركيا استغلت الضعف الى كانت فيها ليبيا و عملت "اتفاق" مع السراج الى انتماءة زيك و عملت "الاتفاق"

في ناس شايفة انو السبب هو دول تحاول افشال اي تجربة ديموقراطية في المنطقة : الدول ده اسمها امريكا و الناتو و كلبتهم الى انت اعترفت بعملها ليهم

وانا مش فرحان انو الغرب يحتل بلدنا: ولما انت مش فرحان بتمجد ليهم هو انت فاكر ان بشار الروسى مشى الى هيجى مش هيبقى بشار جديد بس غربى؟ يعنى موافق ان البلد العربية تتحكم من دول خارجية بس المشكلة ماتكونش روسيا؟ بطل ازدواجية تدخل تركيا فى سوريا والعراق وليبيا هو تدخل اجنبى زيه زى امريكا او روسيا ومفيش مبرر ليها انها تقتل اى عربى

وخلي دماغك تبع اللجان يستوعب حاجة مش كل واحد يعارضك معناه اخواني واردوغاني ومش اي واحد ضد المعيز معناه انو اخوان عنجد الي زيك نتاج الدكتاتورية وربط بلد بفرد:

دماغى الى تبع اللجان؟ طب يا ريت بقى تخلى بالك انك قليت ادبك كذا مره وانا لحد دلوقتى مش عاوز اشتم واهذئك لان غالبا انت بتفرح لما حد يشتم فى خليك مؤدب عشان معملها معاك

مش كل واحد يعارضك معناه اخواني واردوغاني ومش اي واحد ضد المعيز معناه انو اخوان عنجد الي زيك نتاج الدكتاتورية وربط بلد بفرد:|
ولما هو مش كل واحد يعارضك يبقى اخوانى مش اى حد معرض لاردوغان كل كونت بتقول عليا لجنة ليه ؟ شوفت بقى انك منافق
و زى تبريراتك للقرد و اعتراضك على بوتن وقعتك فى ازدواجيتك برضه كلامك تانى بيوقعك فى ازدواجيتك

برضه بتقل ادبك تانى انا نتاج نظام ديكتاتورى وانت نتاج نظام ديموقراطى؟ انت اخوانى معرض لقرد الى بتقول عليه اداءة للغرب
على الاقل انا مش انت لان انت حاجة تعر اقسم بالله

احنا مش في معتقل يابتاع اللجان فهمت ولا عاوز محاضرة ثانية:
الكلام ده تقولو لما يبقى فى موضوع مفتوح بيناقش حدث بس انت زجيت اسم مصر الاول والخليج دولقتى بدون اى وجهة حق و اتكلمت عن سد النهضة وده زى ما قولتلك انه شأن مصرى لا يخصك بس انت جيبت سيرة السد لان انت فاكر انك لما تحشر السد فى الكلام فا ده هيديك مكسب مزيف هينول عليم براحة جواك تشفيك من مرضك بس زى ما شوفت ده محصلش وجالك الرد ردت فى صدرك قتلتك

هههههههه معتقل زى ما الامريكان مابيقولو ؟ هههههههههه يا يبن الايه انت مدهش انت كوميدى

مشاهدة المرفق 467839

وفكك يبنى من التعريض لاردوغان الحب من طرف واحد دة مضر و مش حلو و بيقل القيمة انتو يالى بتحبوهم مجرد ادوات ليهم زى ما تركيا ما مجرد اداءة للغرب

ده هيبقى مصيرك

و ونبى لو هترد بلاش تقولى يا حبيبى يا عينى يا عينيا و بلاش ردح وبلاش تعريض وبلاش تبرير و الاهم بلاش قلة ادب عشان زى ما انا ما عديتلك انت قليل الادب فى كلامك وحسن من نفسك عشان ردك لو فيه قلة ادب وردح و تبرير لطرف على طرف و ازدواجية و نفاق انا هقل ادبى عليكى

قد أعذر من أنذر

اسمعني يا ولد يا بتاع اللجان لا انت و لا الف لجان زي نمرتك حيعلموني الادب فهمت انا محترم ودة اخر انذار ليك كمان خليك محترم وبلاش تعريص للجان دة فهمت يا خوية دة اولا
ثانيا فيك تسب اردو و الاخوان زي منتة عايز اردو مش سيدي ولا سيد حد بس في ناس عبيد ميعرفوش يعيشو الا في ظل سيد محلي كان او مستورد دة اولا ثانيا بالمناسبة خلينانشوف رد فعل العراق عل ضرب اربيل مثلا يا لجان دي بلد محتلة من قبل ايران و تعمل لاجل مصلحة ايران وحزب بي كا كا جزء من منظومة ايران وبلاش مغالطات وكذب تركيا منعت القوات الامريكية من غزو العراق وروح تاكد يا لجان والاتفاقية موجودة والعراق في يلغيها ولكن لم يفعلها ابقى خلي الريس عندك يلغيها من عندو هههههههههه ثانيا ايوة الكلب حفتر هو الي دمر ليبيا وحاول الانقلاب على حكومة معترف فيها من الامم المتحدة واستعان بالروس وببعض الانقلابيين عشان يسقطوا ليبيا بس الحمد الله الشعب الليبي و نركيا ادوهم على نوفخهم و امنت طرابلس مش عاجبك كلامك ان شاء الله عمرو ميعجبك يا لجان بس دة هو الواقع غصب عنك وروح اعترض عند الامم المتحدة وبطل ازدواجية الاستقلال والاحتلال ممعلش بشار يذبح شعبو لانو الزعيم وممنوع الخروج عليه بس مسموح لروسيا تحت ل بلد مستقل انتو متعلمين حاجة وحدة الزعيم اولا والباقي ربنا يتولاه انتو مجرد ادوات للدكتاتوريات وبس لهذا تحبو بوتين وافعالو بس تعمل ايه لواحد تربية لجان زيك و روح اردح للزعيم الي يحلف كثير وسلملي على نهضة يا لجان بالمناسبة زي منتة شايف اي حد معارض اخوان انا عارف اللجان من اسلوب الردح المعتاد وقولتلك فيك تسب الاخوان واردو زي منتا عايز

المهم فيه جزئية ليست بقليلة بتهاجم زيارة رئيس الكيان لأردوغان مش كرهاً في الصهاينة او حباً للقضية الفلسطينية

"أهو أردوغان طلع وسخ زينا وبيطبع مع الصهاينة" هنا تتمحور كل فكرة الجدال الدائر في الموضوع
طيب بما إننا نتكلم عن التناقضات ممكن تجيب لي صورة مظاهرة واحدة خرجت في فلسطين ضد التطبيع التركي مثل عشرات المظاهرات التي خرج فيها الكلاب المسعورة لمهاجمة السعودية التي لم تطبع وأكون لك من الشاكرين

المهم فيه جزئية ليست بقليلة بتهاجم زيارة رئيس الكيان لأردوغان مش كرهاً في الصهاينة او حباً للقضية الفلسطينية

"أهو أردوغان طلع وسخ زينا وبيطبع مع الصهاينة" هنا تتمحور كل فكرة الجدال الدائر في الموضوع

لديك معضلة منطقية

بالأساس العلاقة مع اسرائيل لاتقلل من أي طرف كان لتصفه ب "الوسخ"

محور الموضوع هو كمية التناقض بين تعامل الفعاليات الفلسطينية مع تطبيع تركيا وقطر والأردن وهم أنفسهم مع اسرائيل وبين تعاملهم مع تطبيع بقية الدول العربية

مثال رأينا حملات اساءة وشتم وتحريض ونشر شائعات واكاذيب مضللة كبيرة من الفعاليات الفلسطينية ضد دول الامارات والبحرين وحتى في قضايا لاعلاقة لها بفلسطين مثل ما فعل الفلسطينيون تجاه السعودية ووصل الأمر حد احراق صور القيادة السعودية والاساءة للرموز السعودية

بينما لم نشاهد أي ردة فعل للفعاليات الفلسطينية ضد ما حدث في تركيا بالعكس وجدنا تبرير ولهجة نقد لطيفة ولا حملات سباب وشتم وترويج اشاعات واكاذيب

لماذا برأيك؟

هل يستطيع اي اعلامي من اعلاميي الجزيرة
ان ينتقد زيارة الرئيس الاسرائيلي لتركيا ؟

ام ان الانتقاد حكر فقط على دول كالامارات و المغرب و مصر ... الخ ؟

اتحدى كلاب الجزيرة ان يفتحو افواههم بكلمة سوء واحدة في حق
اردغان ...

أردوغان يكفيه فخرا أنه أدخل تركيا في نادي العشرين الكبار وعن قريب في نادى العشرة
ليس بالبترول ولكن بالصناعة والإقتصاد عكس بعض الدول التي تأخّرت نحو نادي الفاشلين
تركيا هي الأمل للأمة الإسلامية
تركيا يحق لها أن تقود الأمّة الإسلامية
وهذا ليس ببعيد
متخيلك واردوغان يمشيك بسلسلة مدري ليه

هههههه مثال على لارتزاق والتناقض
نسيت تطبيع تركيا مع اسرائيل وانشغلت بأمر لا علاقة له بما يسمى فلسطين

تصريح مفبرك يتداوله الوطنجية والذباب من مبارح

لا تزعل

لكم خمسين سنه يتداول فيها مثقفيكم واحزابكم وعالمكم وجاهلكم قصاصة مزوره تتهمون فيها الملك عبدالعزيز ب بيع ماتمسى فلسطين التي كانت اساسا تحت الانتداب البريطاني

اشربوا من نفس الكأس

جزء من المعاناه اليوميه لشعب محتل ثم يجي واحد تحت التكيف ملعوب بأفكاره يقولك قضيه موهومه

الفيديو الاول، اكثر شيء مستفز هو الناس التي تتفرج وتصرخ و تصور ، طيب انقذوه افزعوا له ، ١٠ هجموا عليه والكل متفرج مع انهم اكثر.

الفيديو الاول، اكثر شيء مستفز هو الناس التي تتفرج وتصرخ و تصور ، طيب انقذوه افزعوا له ، ١٠ هجموا عليه والكل متفرج مع انهم اكثر.
سيتم ضربهم وأعتقالهم حبس إداري يصل لعامين وأكثر

وهل قرأت ما كتبه ذلك الحساب عن السعوية أم فقط رأت عينك الكذب على تركيا وفلسطين
لايهمني نباح الكلاب

يهمني بل يطربني عواءهم بعدما شاتهم قردوقان بقدمه اليسار الى مزبلة قم في ايران

سيتم ضربهم وأعتقالهم حبس إداري يصل لعامين وأكثر
القوة يقابلها قوة اقوى.
افضل طريقة لمنع هذا التنمر و الوقاحة.
اليهود جبناء لما يشوفوا هيك اتحاد رح يهربوا مرعوبين.

عودة
أعلى