"ذا صن": قطر تمنح بيكهام 150 مليون إسترلينى ليصبح "واجهة" كأس العالم 2022

24 ساعة !

حتى الظهر ولا فيه وقت راحة !
24/7 بريك ساعه
العمل شفتات واوفر تايم
كل شفت ٨ ساعات عاى حسب المتطلبات
بعد عدد ٨ ساعات يحسب اوفر تايم
كنا الشركه المنفذه باشراف ارامكو

اخر شي اصدقه هو المواقع الاجنبيه
وهيئات الدكاكين المسماه بحقوق الانسان
والله لو انهم ياكلوهم سم فيران
انا كمان مش بصدقة ، لكن قطر و الجزيرة بيصدقوهم لو اتكلموا عن مصر و السعودية و الامارات و بيتغنوا بتقاريرهم و اخبارهم.

يبقي الموضوع صحيح. انا مقتنع بيه بسبب المصادر و الادلة و حتي تعليق الدول اللي منها الضحايا.

حتي حدثت مظاهرات لعمال في قطر بسبب عدم صرف اجورهم.

امت مصدق اللي انت بتقوله الغلط غلط .. حزبيه الاخوان عمياهم
يعم انا مالي بقطر انا مسميش جاسم بس النفاق عند البعض مموتهم دولته تدفع ملايين الدولارات للمغنيات ثم يأتي ويعاير قطر وكلهم في الهم سواء

يعم انا مالي بقطر انا مسميش جاسم بس النفاق عند البعض مموتهم دولته تدفع ملايين الدولارات للمغنيات ثم يأتي ويعاير قطر وكلهم في الهم سواء

ملايين هههههههههههههههههههههههههه

ماتفتيش تاني

اغلب المناسبات الدوليه الرياضيه ان لم تكن تملك بنية نحتيه جاهزه فانه لا يوجد تقريبا اي مردود مباشر يرتجى من الاستضافه مقارنة بالتكلفه ربما قد يكون هناك مردود غير مباشر مع التركيز على الترويج للبلد و تنشيط قطاع الخدمات و السياحه فيه و الي تقدر اساسا تسلمه لمؤسسة علاقات عامه دوليه محترمه و هي تتولاه بملاليم مقارنة بمصاريف الاستضافه و الانشاءات و مستلزمات تامين و اسكان المشجعين ، فما بالك ب 200 مليار دولار صرفت لتنظيم بطوله لمدة شهر و عشر ايام ليس من وراءها اي مردود مادي يمكن ان يغطي حتى جزء يسير من النفقات و حتى الملاعب التي ستبنى سيتم تفكيك اغلبها بعد نهاية الحدث و التبرع باعادة انشاءها في الدول الفقيره تحت اشراف برنامج goal التابع للفيفا

هذا غير الهجوم على قطر و فيفا من اغلب وسائل الاعلام و مشجعي كرة القدم في العالم من اعلان فوزها بالاستضافه ناهيك عن سقوط الفيفا بفضيحة الرشاوي بعدها بدءا من راسها بلاتر الى بلاتيني شريطي الصفقه مرورا بجاك وارنر ، حياتو ، الخ الخ الى درجة ان هذه المرحله من تاربخ كرة القدم وصمت as a disgrace

و الطامه لا يزال القطري بمعية المؤدلج يرى الحدث بانه مهم و حيوي و ضروري و الجميع يحقد على قطر و يتمنى لو سحبت الاستضافه منها مع انه العكس تماما هو الصحيح.

🤷🏻‍♂🤷🏻‍♂

...

غاز المسلمين يضيع على لاعبين الكورة والجياع كثر في اصقاع المعمورة...

اللهم لا تحاسبنا بما فعل السفهاء منا....
مش عارف انت بتهزر ولا بتتكلم بجد. بس على العموم الموضوع هنا مصروفات لمشروع كاس العالم في قطر، منقدرش نقول عليه سفه، إلا لو موضوع واجهة كاس العالم ده مش ضروري. بصراحة مش عارف. عموما ربنا يوفقهم أن شاء الله و تطلع حسبة استضافة كأس العالم ربحانة معاهم في الأخير هما اخواتنا و بصراحة هي حاجة تشرف أن دولة عربية استضافت كاس العالم الواحد فرحان لهم.

عودة
أعلى