الدفاع البريطانية تبحث توطيد العلاقات العسكرية مع مصر

Amenmobi

طاقم الإدارة
مشرف عام
التفاعل
13,411 180 6

ماكرون بعد ما يسمع الخبر ده

رئس الافعه ..لا نريد شراكه معهم ...فى كتبهم والسياسه بتاعتهم نحن اعداء ..وعوزين نتعاون ....اكنى شايف ابليس وهوه بيدى التفاحه لادم

مصر - المانيا

السعودية - بريطانيا

عملية حلب عربية متكاملة الأركان،،،،،

هل حان الان موعد تبادل الادوار؟
اذا كنت تقصد تقارب مصرى بريطانى ...فده ابعد من المستحيل ..صدقك اى حاجه الا الخبر ده

تكلمت عن الموضوع كثير وسف اكررها ...هنشوف العجب من امريكا وبريطانيا وده كله بسبب قناة السويس وتحالف اوكس ...الصين بتعتبر قناة السويس هى خط الدفاع الاول وكذالك امريكا وبريطانيا الى بيعتبرو قناى السويس حياة او موت ...فلسه هنشوف

تكلمت عن الموضوع كثير وسف اكررها ...هنشوف العجب من امريكا وبريطانيا وده كله بسبب قناة السويس وتحالف اوكس ...الصين بتعتبر قناة السويس هى خط الدفاع الاول وكذالك امريكا وبريطانيا الى بيعتبرو قناى السويس حياة او موت ...فلسه هنشوف
كده صح كنت يومين بحلل الكلام ده مع نفسي

امريكا وبريطانيا يلينوا شوية مع مصر عشان يعدلهم المعدات النووية لأستراليا عن طريق قناة السويس

بس المشكلة انك هتبقى في لعبة سياسية ومخباراتية من الدرجة الأولى بين امريكا وبريطانيا و روسيا والصين

لغاية دلوقتي النقطة الاخيرة دي مش قادر اوصل ازاي مصر هتوازن ما بنهم

كده صح كنت يومين بحلل الكلام ده مع نفسي

امريكا وبريطانيا يلينوا شوية مع مصر عشان يعدلهم المعدات النووية لأستراليا عن طريق قناة السويس

بس المشكلة انك هتبقى في لعبة سياسية ومخباراتية من الدرجة الأولى بين امريكا وبريطانيا و روسيا والصين

لغاية دلوقتي النقطة الاخيرة دي مش قادر اوصل ازاي مصر هتوازن ما بنهم
كل المحللين العالم والصحف الاجنبيه وقفه عند ..مصر هتكون مع مين ...الصديق الى هما امريكا ....ام المستثمر الصين ....بس فى كلا الحالتين احنا هنستفيد ..امنيتى ان نبقا على الحياد ..الى مفيش دوله هتقبل بيه :sleep: ..بس الكل اجمع ان الاداره الامريكيه بدئت تتقرب من مصر .وده انا مش شيفه مفيش صفقه او اى حاجه تدل على كده

البريطانيين وسياسة السم في العسل
لو هيدونا حاجة نضيفة ماشي غير كده شكرا
بس السؤال هو ايه اللي عندهم ينفعنا ؟

عودة
أعلى