سيفتتح الرئيس السيسي قريبًا أكبر مجمع سجون على أساس ومعايير نظام السجون الفيدرالي الأمريكي

الجميل ان اراضي ١٢ سجنا قديما التي تم اغلاقها سيتم الاستفادة منها بشكل انفع اما في مشاريع اسكان او مستشفيات او مجمعات حكومية خدمية... نظرا لان هذه السجون اصبحت في قلب الكتل السكنية للمدن وهي على مساحات كبيرة
عندنا في المنصوره السجن العمومي هيتقفل شوف الارض ممكن تتكلف كام لو اتباعت لمستثمر مش اقل من كام مليار ماشاء الله اهو يعوضو تمن السجن الجديد 😂😂

ده للمعرضين يعم

حوذيفة في اول ليلة ليه في السجن المتطور 😁😁

عيب يا حج, الشخصنه سهله جدا
ما انا عارف ان الشخصنه سهلة جدا ومقصودة .. يا هجايص

افدت افادك الله

بالمناسبة الرقص شيء جميل مش طقس شيطاني زي ما جماعات الظلام بتروج ولكن انا عارف عقليات غلمان الجماعات دي كويس وايه اللي بيوجعهم... لكن انا لا امارس الرقص ..انا امارس التطبيل لبلادي زيك كده ما انت بتمارس التطبيل لبلادك ..

اظن ده عدل

ما انا عارف ان الشخصنه سهلة جدا ومقصودة .. يا هجايص

افدت افادك الله

بالمناسبة الرقص شيء جميل مش طقس شيطاني زي ما جماعات الظلام بتروج ... لكن انا لا امارس الرقص ..انا امارس التطبيل لبلادي زيك كده ما انت بتمارس التطبيل لبلادك ..

اظن ده عدل
اعوذ بالله, جتني كآبه من المقارنه 🤭

شوف, اليوم الي تراني فيه اطبل لافتتاح سجن انت في حل, دمي حلال عليك و تسوى خير حينها بانهاء وجودي البائس.

p.s

الرقص فعلا فن جميل, اذا لم يكن مبتذل

لسه كمان فى 7 بنفس المستوى ده او اكتر كمان

تحيا مصر تحيا مصر تحيا مصر

شوف, اليوم الي تراني فيه اطبل لافتتاح سجن انت في حل, دمي حلال عليك و تسوى خير حينها بانهاء وجودي البائس.

p.s

جاءتك الكآبة لانها مقارنة واقعية وصحيحه جدا ووضعتك امام المراية ..

لكن سابرر لك تطبيلك لافتتاح سجن ومتطور وحديث في السعودية اذا قابله اغلاق ١٢ سجن قديم داخل المدن السعودية كما هو الحالي في مصر ..فقد افتتحنا سجنا مقابل اغلاق ١٢ سجن قديم

نحن لا نضيف نحن نستبدل ونطور ..هذا هو الحال في مصر هذه الايام تطوير شامل لكل شيء ولكل مجالات الحياة ... جمهورية جديدة بإذن الله

p.s

هو الي قال يا OSORIS @OSORIS موصكش عليه

مصر تسير في الطريق الصحيح السجون تأديب وتهذيب وليست تعذيب كما تصورها انظمتنا العربيه البائده يجب احترام حقوق الناس واحترام ادميته

جاءتك الكآبة لانها مقارنة واقعية وصحيحه جدا ووضعتك امام المراية ..

لكن سابرر لك تطبيلك لافتتاح سجن ومتطور وحديث في السعودية اذا قابله اغلاق ١٢ سجن قديم داخل المدن السعودية كما هو الحالي في مصر ..فقد افتتحنا سجنا مقابل اغلاق ١٢ سجن قديم

نحن لا نضيف نحن نستبدل ونطور ..هذا هو الحال في مصر هذه الايام تطوير شامل لكل شيء ولكل مجالات الحياة ... جمهورية جديدة بإذن الله
اعوذ بالله x 2 , اللهم لا تكلنا لانفسنا و تجعل خاتمتنا بياعين خيار.

نفترض ان اراقمك صحيحه بغرض الجدال ( و هو طبعا امر مشكوك فيه ), المهم في هذا الموضوع هو عدد المساجين per capita, مش اين تحتجزهم. عالج هذا الرقم و سأكون اول من يصفق لك, لانه تحدى كبير تدخل فيه قضايا اجتماعية و تشريعية و اقتصادية تهدف لمعالجه اسباب الجريمة. ( بالمناسبة العدد في ازدياد مضطرد داخل مصر حتى 2011, بعدها الحكومة تكتمت على الارقام ).

ثانيا منظومة السجون المصرية متأخره جدا, و توصف بانها غير آدمية من قبل المراقبيين عالميا. المرجو ان يكون المخطط الحالي معالجه لهذه القضية و هذا واجب, و ككل واجب تلام اذا تركته و لا تمدح اذا قمت به. و اذا طبلت له فالله يعينك على حالك.

نفترض ان اراقمك صحيحه بغرض الجدال ( و هو طبعا امر مشكوك فيه ), المهم في هذا الموضوع هو عدد المساجين per capita, مش اين تحتجزهم. عالج هذا الرقم و سأكون اول من يصفق لك, لانه تحدى كبير تدخل فيه قضايا اجتماعية و تشريعية و اقتصادية تهدف لمعالجه اسباب الجريمة. ( بالمناسبة العدد في ازدياد مضطرد داخل مصر حتى 2011, بعدها الحكومة تكتمت على الارقام ).

ثانيا منظومة السجون المصرية متأخره جدا, و توصف بانها غير آدمية من قبل المراقبيين عالميا. المرجو ان يكون المخطط الحالي معالجه لهذه القضية و هذا واجب, و ككل واجب تلام اذا تركته و لا تمدح اذا قمت به. و اذا طبلت له فالله يعينك على حالك.
احيانا بتعجبني تحليلاتك يا هجايص. دماغك الماظ لكن مشكلتك مش حيادي و لسانك طويل

العدد بازدياد ولكن مصر تكتمت ....مش يمكن يكون قل ؟

لأ هيبقى زاد عشن هجصة عاوز يزود..... وبعدين مالك حزقت لما حط على حذيفة ؟ :D

العدد بازدياد ولكن مصر تكتمت ....مش يمكن يكون قل ؟

لأ هيبقى زاد عشن هجصة عاوز يزود..... وبعدين مالك حزقت لما حط على حذيفة ؟ :D
تخيل لما الغريب يبقي محترم معاك وابن بلدك لأ
حاجه تحزن صح؟؟؟

اعوذ بالله x 2 , اللهم لا تكلنا لانفسنا و تجعل خاتمتنا بياعين خيار
يووه ليه بتفكرني كنت نسيت ..خذ يا حلاوة ،😁

ثانيا منظومة السجون المصرية متأخره جدا, و توصف بانها غير آدمية من قبل المراقبيين عالميا.
ليه بس مش ادمية ..تعالى عندنا الجديد في وادي النطرون وهتعجبك الاقامة عنابر كبيرة ومريحة ..ابقى تعالى انت والخوبراء وهوصي الرجالة عليكم 😁

بفكر اتواصل مع Booking و لا trivago و يبقى المجمع من ضمن وجهاتهم ،😁

عودة
أعلى