الطيران الحربي الاسرائيلي فوق سماء الشيخ زويد سيناء

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

abdo 22

عضو
التفاعل
9,379 171 1
لقيت حاجة غريييييييييييييييبة جدا علي اليو تيوب ادخوا علي هذا الرابط علشان تعرفوا وانا عن نفسي مش مصدق ياريت اللي يعرف بالموضوع يقول وانا مش عارف اذا كان ده القسم الصحيح لوضعه ولا لا ياريت تقولوا واسيبكم دلوقتي مع الرابط
والسلالم عليكم ورحمة الله وبركاته ومستني الردود تفتكروا فعلا الكلام ده حصل ولا ادعاء كاذب وانا اظن ذلك
(ادعاء كاذب):b065[1]:

[youtube]PCtc_EJGLeE[/youtube]

التعديل الأخير بواسطة المشرف:
رد: الطيران الحربي الاسرائيلي فوق سماء الشيخ زويد سيناء

انا شايف ان هذا الفيديو افتراء (كاذب) مش جايب صورة اي طيارة علشان نعرف انه اسرائيلي مش ممكن يكون مصري يعني ليه الناس بتعمل كده انا اول ما شفت رأس الموضوع لم اصدق

اسرائيل ليست بهذة البلاهة لكى تعبر سيناء وتهين السيادة المصرية

يا اخي ممكن جدا .. ولا أؤكد ولا أنفى محتوى هذا الفيديو

لكن ممكن جدا ..فاسرائيل مصلحتها اهم من مصر ومن فيها .. وهي ربما تريد مراقبة انفاق التهريب او تخويف اهل مدينة الشيخ زويد

ومعلومة لا يعرفها الكثير ان الطائرت الحربية الصهوينة عندما كانت تقصف رفح الفلسطينية كان تقصفها من جهة الحدود مع مصراي الجهة الجنوبية من المدينة حيث كانت تحترق السيادة المصرية ولا أحد يستطيع منعها
حتى الجنود المصريين على الحدود كانوا يتراجعون من 800 - 1000 متر عن الحدود حينها نعلم ان قصف سيكون على الحدود المصرية الفلسطينية

الكلام دة اكيد غلط مية فى المية لان لو اى طيارة السرائيلية دخلت الحدود المصرية من غير ماتبلغ البرج الجوى المصرى هتتنسف فورا ومفيش طيارة تجسس هتبعا اشارة للبرج المصرى دية طيارة عادية خالص من السلا ح الجوى المصرى ويا اخى لو سمحت هات دليل على ان موضوعك زى مابتقول

يا اخي ممكن جدا .. ولا أؤكد ولا أنفى محتوى هذا الفيديو

لكن ممكن جدا ..فاسرائيل مصلحتها اهم من مصر ومن فيها .. وهي ربما تريد مراقبة انفاق التهريب او تخويف اهل مدينة الشيخ زويد

ومعلومة لا يعرفها الكثير ان الطائرت الحربية الصهوينة عندما كانت تقصف رفح الفلسطينية كان تقصفها من جهة الحدود مع مصراي الجهة الجنوبية من المدينة حيث كانت تحترق السيادة المصرية ولا أحد يستطيع منعها
حتى الجنود المصريين على الحدود كانوا يتراجعون من 800 - 1000 متر عن الحدود حينها نعلم ان قصف سيكون على الحدود المصرية الفلسطينية

برضه أنت ,أنا قلت انه يوم أسود,اكيد أنت شاب صح,
يا أستاذ مفيش طائرات قصفت من الجانب المصرى بل دى حركه الجزيره عملها عشان تهين مصر,يا اخى لو ده كان حصل كان زمانك سامع عن مناوشت حرب وأن لم تكن حرب,الموضوع كله أن شظيه من الصاوخ سقط على الجانب المصرى لأن الطائه كانت قريبه ولكن ده كان مجرد حادث,ثانيا الفيديو كداب 100% لأن حاجه ذى دى تبوظ العلاقات مع مصر تماما

يا أستاذ مفيش طائرات قصفت من الجانب المصرى بل دى حركه الجزيره عملها عشان تهين مصر,يا اخى لو ده كان حصل كان زمانك سامع عن مناوشت حرب وأن لم تكن حرب,الموضوع كله أن شظيه من الصاوخ سقط على الجانب المصرى لأن الطائه كانت قريبه ولكن ده كان مجرد حادث,ثانيا الفيديو كداب 100% لأن حاجه ذى دى تبوظ العلاقات مع مصر تماما

الفيديو كاذب بدايل انه ماجبش اي طيارة ايه اللي يعرفنا انها اسرائيلية مش ممكن تكون مصرية انا شايف انه دليل كافي علي كذب الفيديو

السلام عليكم

* ممكن جدا .... وممكن لا

* ولا يوجد طائرة في الفيديو !!!

تحياتي .

ياباشا انا بحكي كلام موثوق مية المية

وكنا نرى الجنود المصريين يتراجعون ل 800 متر او كيلو متر عن الحدود بعدها تقصف الطائرات الاسرائيلية الحدود

سلامي

اين المضادات من ذلك ول بس بنفتخر عنا سلاح جو ومضادات وبنقف نتفرج على الخروقات الصهيونية

وكنا نرى الجنود المصريين يتراجعون

ازاااااااااااااااي شفت الجنود المصريين يتراجعون ؟؟!!!؟؟؟ ولا تقل لي في التليفزيون انت شفت بعينك او لا
ثانيا فيه قصف علي الحدود تخيل مثلا قنبلة اخطأت الهدف ووقعت علي الجانب المصري فانا شايف انه لازم يجري :kar[1]: وانت قلت 800 متر وانا لم اري الجنود بيجروا 800 متر اري ان كلامك مبالغ فيه ولو انت تري ان انا غلطان ياريت تقول وشكرا

أفسرلك الحلم ياجميل

على إعتبار إن التصوير من جوه الشيخ زويد

هو الشيخ زويد جنب رفح علطول زي مانته شايف في الخريطة

ورفح مدينه مش منطقة كبيرة يعني

الطيران لما يطير على ارتفاعات

ممكن وانته قاعد على سطح بيتك بتتفرج على طيارة طايرة في السما فوق تفتكرها طايرة فوق بيتك

لا ياجميل

دي طايرة فوق بلد تانيه من على مسافة

وخط العادم اللي انته شايفه خارج منها لو ركزت عليه دقيقه هتلاقيه بيتحرك حسب إتجاه الهواء والريح

الطيران الصهيوني فوق غزة

والعادم خرج من الطيارات وبعدين ممكن هوا ولا حاجه

فيتهيألك انهم فوق الشيخ زويد

ثم ثانيا لو واحد عاوز يثبت كده كان جاب الطيارة وهي طايرة

اصل هي لو في اختراقات لمصر زي مابيقولوا مش هتبقى نادرة في حرب زي غزة

تمام

شكرا ياجميل

والله ياعمي اليهود مافي عليهم كبير الا الله

وكنا نرى الجنود المصريين يتراجعون

ازاااااااااااااااي شفت الجنود المصريين يتراجعون ؟؟!!!؟؟؟ ولا تقل لي في التليفزيون انت شفت بعينك او لا
ثانيا فيه قصف علي الحدود تخيل مثلا قنبلة اخطأت الهدف ووقعت علي الجانب المصري فانا شايف انه لازم يجري :kar[1]: وانت قلت 800 متر وانا لم اري الجنود بيجروا 800 متر اري ان كلامك مبالغ فيه ولو انت تري ان انا غلطان ياريت تقول وشكرا

ياباشا

الجنود المصريين كانوا يتراجعون وبعدها بدقائق يتم قصف الشريط الحدودي

والصهاينة مازالوا يقصفون الحدود كل ليلة تقريبا من أيام الحرب ...

على الهامش ..انا أسكن في قطاع غزة

أتمنى من الله العظيم أن يكون الخبر كاذبا لأنه لوكان صحيحا فهو كارثه حقيقيه ليست على مصر وحدها بل على الامن القومي العربي برمته :4[1]:

يمكن ان يكون ما في الفيديو صحيح تماما هل نسيتم ان البحرية الصهيونية قامت بالقبض علي سفينة الاخوة اللبنانية المتجهة الي غزة في المياة الاقليمية المصرية اذا كانت اسرئيل اخترقت المياه الاقليمية فهل بعيدا ان تخترق المجال الجوي ؟:a034[2]:!!

الفيديو غيرا صحيح الموضوع مغلق

شكرا

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى