صور فضائية جديدة لسوخوي 35 المصرية في روسيا

ALGERIAN SU57

عضو
التفاعل
17,171 19 0
تم بناء 11 مقاتلة من طراز Sukhoi Su-35 لمصر في ساحة انتظار الطائرات المفتوحة لمصنع طيران كومسومولسك أون أمور الذي يحمل اسم Yu.A. جاجارين.

تم بناء 11 مقاتلة من طراز Sukhoi Su-35 لمصر في ساحة انتظار الطائرات المفتوحة لمصنع طيران كومسومولسك أون أمور الذي يحمل اسم Yu.A. جاجارين.

كان في صور بها عدد من الطائرات قبل ذلك واتضح في النهايه أن مصر استلمت خمسة طائرات فقط

صاحبة التغريدة بتقوول حديثة
الصورة تاريخ تصويرها حديث لكن المقاتلات يبدو انها بالخارج منذ فترة طويلة لم يتم تسليمها للزبون !!

الصورة تاريخ تصويرها حديث لكن المقاتلات يبدو انها بالخارج منذ فترة طويلة لم يتم تسليمها للزبون !!
دة دفعة جديدة متاخدش في بالك إنت

عقبالكم تفرحونا بصفقات جديدة

مش معقول كل شويه خبر والتاني عن الصفقات المصرية

ما الذي يبدو عليها ليصلك هذا الاستنتاج؟! هل تستطيع روْيه شي لا نستطيع ان نراه؟

دة دفعة جديدة متاخدش في بالك إنت

عقبالكم تفرحونا بصفقات جديدة

مش معقول كل شويه خبر والتاني عن الصفقات المصرية

والله يا اخي الكريم انت تعرف صفقاتنا ليست سريعة وعشوائية .. صفقاتنا تطول في الأغلب لان بها اشتراطات ونسبة لنقل التقنية وتوطين للصيانة ومفاوضات طويلة مثل ما حصل مع الثاد والميكا والمدرعات الكندية وغيرها من الصفقات الضخمه .. اتمنى لكم التوفيق وعلى الاقل توطين الصيانة بدال ارسالها للدولة الأم وتقوم الدولة بأحتجازها مثل ما حصل مع الاباتشي.

ما الذي يبدو عليها ليصلك هذا الاستنتاج؟! هل تستطيع روْيه شي لا نستطيع ان نراه؟

تم إلتقاط صورة سابقة من نفس الموقع ويظهر به نفس المقاتلات .. بأعداد أقل

والان صورة جديدة لنفس الموقع وبه نفس المقاتلات ولكن الاعداد تزداد .. مما يعني ان الزبون ( المجهول ) لم يستلم هذي المقاتلات حتى الان بل مازالت قابعة في ساحة كومسومولسك !!

والله يا اخي الكريم انت تعرف صفقاتنا ليست سريعة وعشوائية .. صفقاتنا تطول في الأغلب لان بها اشتراطات ونسبة لنقل التقنية وتوطين للصيانة ومفاوضات طويلة مثل ما حصل مع الثاد والميكا والمدرعات الكندية وغيرها من الصفقات الضخمه .. اتمنى لكم التوفيق وعلى الاقل توطين الصيانة بدال ارسالها للدولة الأم وتقوم الدولة بأحتجازها مثل ما حصل مع الاباتشي.

مشاهدة المرفق 405689

والان صورة جديدة لنفس الموقع وبه نفس المقاتلات ولكن الاعداد تزداد .. مما يعني ان الزبون ( المجهول ) لم يستلم هذي المقاتلات حتى الان بل مازالت قابعة في ساحة كومسومولسك !!
هل تمتلك ارقام المقاتلات في الصورتين للتاكيد انها نفس المقاتلات؟ ارجو ان تشاركنا بها

و اعزرني سوْال اخر هل وجود المقاتلات في الساحه معناه انها جاهزه للتسليم؟

اعتقد مصر لم تستلم اي طائرة لحد الان
غير معقول ان تكون قد استلمت ولا توجد لها اي صور فضائية في القواعد المصرية

مشاهدة المرفق 405689

دول خمس مقاتلات ممكن اللي تم استلامهم من قبل فوارد يكون اللي في الصورة الحديده هم الدفعة الثانيه بعدد 11 والله اعلم

اعتقد مصر لم تستلم اي طائرة لحد الان
غير معقول ان تكون قد استلمت ولا توجد لها اي صور فضائية في القواعد المصرية
حسب التقرير الرسمي لصادرات روسيا من السلاح فقد تسلمت مصر فى عام 2020 5 مقاتلات سوخوي35

فلو حد عندة مصدر على العكس ياريت يفيدنا بية ( ويكون مصدر رسمى مثل مصدرى )

اما لو مفيش بعد اذنكم بلاش هرى وفتى و جمل بتبدأ بأعتقد واستنتاجات خيالية من وحى الخيال

ولو كنا تعبنا نفسنا ودورنا شوية كنا هنلاقى خبر ان مصر استلمت 17 مقاتلة Su35 حتى الان وهتستلم 12 طائرة اخر العام

الى فى الصورة واعتقد جملة اخر العام واضح وصريحة الا اذا كنا فى شهر 1 2022 وانا مش واخد ليالى 😂 😂

حسب التقرير الرسمي لصادرات روسيا من السلاح فقد تسلمت مصر فى عام 2020 5 مقاتلات سوخوي35

فلو حد عندة مصدر على العكس ياريت يفيدنا بية ( ويكون مصدر رسمى مثل مصدرى )

مشاهدة المرفق 405756

اما لو مفيش بعد اذنكم بلاش هرى وفتى و جمل بتبدأ بأعتقد واستنتاجات خيالية من وحى الخيال

ولو كنا تعبنا نفسنا ودورنا شوية كنا هنلاقى خبر ان مصر استلمت 17 مقاتلة Su35 حتى الان وهتستلم 12 طائرة اخر العام

الى فى الصورة واعتقد جملة اخر العام واضح وصريحة الا اذا كنا فى شهر 1 2022 وانا مش واخد ليالى 😂 😂

اخي ممكن ان تبعثلي تقرير صادرات السلاح الروسي

اخي ممكن ان تبعثلي تقرير صادرات السلاح الروسي

دى صورة من التقرير والجزء الخاص بمصر خامس فقرة
وبيظهر فية اننا استلمنا حتى عام 2020 5 مقاتلات سوخوي35 و52 مقاتلة ميج29 معدلة وصواريخ جوجو R-73/R-77 .
التقرير الكامل مش معايا حاليا هدورك علية وابعتهولك

ايوة فعلاً انا شايف الدهان مقشر والبرومة وكلاها 😂😂😂😂😂😂

مسألتش نفسك انها ممكن تكون الدفعة الجديدة ليه؟ 😘

معروف ان الجيش المصري يحتفل بمقاتلاته الجديدة عن طريق استعراض جوي .. لو استلم بالفعل هذه الطائرات لرأيناها تحلق في سماء مصر

عودة
أعلى