إيران طالبت في برقيات سرية عبر وسطاء بعقد لقاءات مع مسؤولين مصريين

يمكن عرضت ايران على مصر ان تجعل الحوثيين يقصفون سد النهضة مقابل التقارب وفتور العلاقات مع الخليج

هل توافق مصر هنا السؤال

الحوثيين بقي عندهم خبرة كبيرة فالقصف

اختاروا الولي الفقيه بالمقام الاول نائب الامام الغائب اللي ماله ظهور

حتى شيعة مصر ولائهم لايران مش مصر
واي موالي بكل بلد للولي

انا طول عمري بقول الرافضة أخطر على الشيعة من اليهود

رأييى .. وهايزعل ناس كتير انا عارف .. بس متزعلوش مقدما وادينى عقلك :) .. و اية الضرر من التعاون مع ايران .. مع الجن الازرق مادام فى مصلحتى .. ومش هايضر حلفائى .. وكلو بحسابو ... خصوصا لو بشروطك (لا لنشر التشيع مثلا) و فى ناس متعاونة مع ايران بالشرط دا ...

انا لية بقول كدا .. ما الامارات والسعودية مستثمرين فى السد ... ف شد فى ملف اسيب فى واحد تانى ...

طب بالمرة بقا .. نفس الكلام عن تركيا .. سيبك من اردوغان .. هيجى غيرة .. الدولة و الشعب باقيين الاشخاص لا .. لو شوفت المعارضة عاملت فية اية على عداوة مصر بسبب ليبيا هتعرف انى عندى حق ..

ايون ايه مصر مفيهاش شيعه تقدر تقول عددهم زي البهائين أو اليهود يتعدو على الأصابع فمينفعش نقول ان ممكن يبقى ليهم تأثير اصلا

2010 كان عددهم بحدود 50 الف

2010 كان عددهم بحدود 50 الف
برغم أن الرقم مش عارف ايه مصدره بالنسبه ليك بس لو هنفترض انه صحيح فأحب اقولك ان الرقم ده مش هيؤثر على دوله عددها ١٠٠ مليون نسمة ويوم ما واحد خرج في الاعلام وقال انه شيعي السلفيين حرقوه

برغم أن الرقم مش عارف ايه مصدره بالنسبه ليك بس لو هنفترض انه صحيح فأحب اقولك ان الرقم ده مش هيؤثر على دوله عددها ١٠٠ مليون نسمة ويوم ما واحد خرج في الاعلام وقال انه شيعي السلفيين حرقوه

انت عارف الزواج عند الشيعه عادي جدا ينتهي على جلسة بسكوت وعصير !!
مش معقدين زي اكثر السنة وطلاباتهم

لذالك يتكاثرون بسرعه
والفكرة مش بالعدد

بالمناسبة شيعه مصر شغالين مع منضمات خارجية

🙂 نحن الشعب ونقول لك علي الحرام لو قامة اي علاقات عميقه بين مصر وايران لن تجد من السعوديه اي رد هذا حق مصر اللي مايخصنا اساسا مثل وقت المقاطعه لتركيا كانت العلاقات المصريه التركية تبادل تجاري وعلني وعادي

افهمو لا احد يستطيع ابتزاز السعوديه قومو بالعلاقات معا من تشاؤن حقكم لكن لن يقدمو لكم شيء ولن تاخذو منهم شيء ليس هناك ماهو اسوء من العلاقات معا تل ابيب

واكثر ما يرعبكم هو تجنيد شيعة مصر ضد حكومتهم كما هو الحال في العراق وسوريا ولبنان والبحرين لا عشان السعوديه ولا الخليج

وعذركم جاهز (الامارات وسلطنة عمان لديهم علاقات معا ايران🙂)

قومو بما تشأون خصوصيه مصريه لا شأن لنا بها

وهذا لن يغير من محاربتنا التواجد الايراني في افريقيا بدعم الحكومات ضد اي جماعه شيعيه او دعوات تشيع في افريقيا 😬

انا مش فاهم برضه مفيش حد قال ان العلاقات بين مصر وايران تعتبر ابتزاز الا انت اللي قولت ده بناءا علي ايه معرفش ثم ايه اللي دخل السعوديه في الموضوع انت اللي دخلت انفك في اي موضوع خاص بمصر.. للدرجه دي مصر عزيزه عليك عليك اوي احنا من مصر وبنقولك برا عنك ياحبيبي لما واحد مصري يجيب سيره بلدك ليك حق ترد انما محدش جابلك سيره يبقي او سمحت متزخلش الموضوع في مكان تاني كش كل موضوع خاص بينا تدخل تملينا كلمتين ونفضل نشد مع بعض.. ماكل واحد فينا عنده لسان يقدر يتكلم برضه

هيك وضعي من يوم وطالع لما اشوف ابو قطبة في اي موضوع :ROFLMAO:

Scared Happy Gilmore GIF

مفيش العدد دة في مصر خالص آخرهم الف واحد
الف ايه يابيه انزل الحسين وشوف مظاهر الأشراك وطلب المدد من الأموات الذين لا يملكون لأنفسهم نفعا ولا ضرا وبالمناسبة انا كنت في الحسين من ١٠ايام

عادي انت تسحب ٥٤ مليار.. بتوعك يدخل مكانهم من مستثمرين اخرين مافي مشكله مش يمكن ابران تدخل بأكثر من هدا المبلغ.. علي قلبي زي العسل
وال٢ مليون مصري اللي شغالين في المملكة وببحولولك مليارات الدولارات اي ظروفهم لو حصلت قطيعة وعداء بين الدولتين

عادي انت تسحب ٥٤ مليار.. بتوعك يدخل مكانهم من مستثمرين اخرين مافي مشكله مش يمكن ابران تدخل بأكثر من هدا المبلغ.. علي قلبي زي العسل

الموضوع مش سهل ..بس يمشى ..

الف ايه يابيه انزل الحسين وشوف مظاهر الأشراك وطلب المدد من الأموات الذين لا يملكون لأنفسهم نفعا ولا ضرا وبالمناسبة انا كنت في الحسين من ١٠ايام

حضرتك ملغبط مابين العادات والتقاليد والمذهب يا فندم ..

والعادات دى لقلة قليلة من الناس سببعا الجهل ..و موجودين فى كل حتة بأشكال مختلفة ..

وحضرتك بتستند فى اثبات وجعة نظرك على Assumption ان كل اللى فى الحسين شيعة .. هوا كل اللى بيروحو الحسين شيعة ؟

دا معناة ان

مفيش العدد دة في مصر خالص آخرهم الف واحد

صج .. بس بتعديل كام الف فى اعلى تقدير مش اكتر .. وحتى لو 50 الف زى ما الاخ deter @deter بيقول فهو 0.04% من اجمالى السكان

فى حين فى السعودية نفسها 10-15% بأقل تقدير يقدر بحوالى 23 مليون ..

وبعديم لو هما بي Play by your rules .. اية المشكلة بردو ..

وال٢ مليون مصري اللي شغالين في المملكة وببحولولك مليارات الدولارات اي ظروفهم لو حصلت قطيعة وعداء بين الدولتين

زى ماحصل مع قطر بس اضربو فى 10 على اعلى تقدير لان دا الفرق فى النسبة بين المصريين فى قطر و السعودية .. اعتقد الدنيا مش هتقف يعنى ..

التعديل الأخير:
دائما حرف المواضيع وبعدين الكلام عن رفض مصري للتقارب مع ابو عمامة اش اللي يزعل؟ .. بالعكس احنا نشكر مصر على هذا الموقف.. وبعدين من الغباء الاعتقاد ان إيذاء مصر او السعودية رح ينفع وضعنا العربي.. تخريب مصر أو السعودية لاسمح الله رح يصب في مصلحة اليهود والاعاجم أعداء العرب.

يجب ايقاف العضو ال قطبي لانه ينشر الفتنة بين السعودية ومصر في الموضوع
تحزب عنيف نهى الإسلام عنه وتطاول بدون أدلة

انت عارف الزواج عند الشيعه عادي جدا ينتهي على جلسة بسكوت وعصير !!
مش معقدين زي اكثر السنة وطلاباتهم

لذالك يتكاثرون بسرعه
والفكرة مش بالعدد

بالمناسبة شيعه مصر شغالين مع منضمات خارجية
يا باشا يتكاثروا بسرعة زي ما هما عوزين انت عارف ديتها بس الحكومة المصرية تقطع النور أسبوع او يعملوا حظر تجول هوب نعملهم عشرة عشرين مليون مولود في السنه الشقاوة فينا بس ربنا الى هادينا هيا لو على العيال المصرين ممكن يملوها فى :ROFLMAO:

عودة
أعلى