لابتوب كويس ورخيص🤔

اهم شي عندك المعالج يكون أقل شي إنتل كور i3
مشاهدة المرفق 386259
ثانياً الرام 4 ممتاز للتصفح
ثالثاً الهاردسك لو حصلت ssd وحجمه 200 GB برضه متتاز
رابعاً مو لازم يكون جديد اللابتوب ممكن تحصل مستعمل بمواصفات ممتازة وسعر معقول
الهاردسك 200ماله قيمه لازم يكوت 500 اقل شيئ
والرامات 4سيئة فينه يجيب8 كمان جيدة

حواسيبها محترمة كذالك لماذا لا تستمر في سامسونج ؟
رأيكم في لابتوبات هواوي
هل هي جيدة
احتاج لابتوب مثل سامسونج الذي خدم معي ٨ سنوات ولازال شغال زي الحلاوة
بس جاء وقت يتقاعد
عطوني رأيكم

هل دا لابتوب كويس للمذاكرة يا جماعة بالنسبة لمواصفاته
مشاهدة المرفق 386219
بس مكتوب ان مساحة الهارد ٤٦ جيجا هل معني كدا اني هخزن محاضران ب ٤٦ حيجا بس؟
البروفيسور قليل جدا دة موازي لبروسيسور سيليرون بس الفرق ان الاتوم مع الأجهزة الصغيره .
المساحة دي لان الهارد اس اس دي ويساعدك ان عمر البطارية اطول عن الأجهزة العادية يعني متوسط ساعات التشغيل في الشحنة الواحدة ١٠ ساعات .
الجهاز كويس لو تشتغل عليه ميديا بس او حزمة الأوفيس كاملة اكتر من كدة لا

بعد قراءة الردود فهمت مرادك اخي بسيط نجم. @Moaz اءا كنت تريد حاسوب فقط للمطالعة و فتح التطبيقات المتوسطة فعليك بتعليق الاخ أ @أبو عبدالله الحنبلي فهو لخص لك كل شيئ انا كنت احسبك تريد حاسوب محترم متعدد الاغراض مطالعة و العاب... لذالك قلت لك كارت جرافيك و كذا ...
شوفلك dell ابو core i3
حدك 4g للذاكرة
مش محتاج اكثر
من دون كرت للشاشة
راح يكون باقل من ٤٠٠٠ جنيه حتى

الي ينصحك في هواواي او اتش بي او ديل او اي اسم شركة
اعرف انه مايفهم

اهم شيء المواصفات نفسها

الرام والتخزين وهل هو ssd او hdd

اسم الشركة مو مهم

بعد قراءة الردود فهمت مرادك اخي بسيط نجم. @Moaz اءا كنت تريد حاسوب فقط للمطالعة و فتح التطبيقات المتوسطة فعليك بتعليق الاخ أ @أبو عبدالله الحنبلي فهو لخص لك كل شيئ انا كنت احسبك تريد حاسوب محترم متعدد الاغراض مطالعة و العاب... لذالك قلت لك كارت جرافيك و كذا ...
صحيح اخي، كلام الاخ ابو عبد الله صحيح، سأحاول البحث عن لابتوب بنفس تلك المواصفات حتي لو كان مستعمل

صاحبي مش ناوي يشتري دلوقتي
بس خلاص نوينا نشتري dell رام ٤ جيجا هارد ٥٠٠ جيجا وممكن نشتريه مستعمل او استيراد خارجي

متشكر لحضرتك علي السؤال
بس حرص اوي وانت بتشتري استيراد لان انا اتلدعت فيه و انا صغير.. و خلي بالك مول البستان فيه نصابين كتير لو انت هتشتري (سواء استيراد او استعمال من هناك) خد حد معاك بيفهم... سيجما و هانكرز و البدر و مصر فرنسا للكمبيوتر بيعملوا عروض دائما علي اللابتوبات و ممكن النخيلي (لو انت عايز حاجة جديدة) و الصراحة افضل انك تجيب جديد..

اسامي المحلات دي في البستان مضمونة و ثقة ..اكتب بس اساميهم علي الفيس و هتشوف بوستات العروض

بس حرص اوي وانت بتشتري استيراد لان انا اتلدعت فيه و انا صغير.. و خلي بالك مول البستان فيه نصابين كتير لو انت هتشتري (سواء استيراد او استعمال من هناك) خد حد معاك بيفهم... سيجما و هانكرز و البدر و مصر فرنسا للكمبيوتر بيعملوا عروض دائما علي اللابتوبات و ممكن النخيلي (لو انت عايز حاجة جديدة) و الصراحة افضل انك تجيب جديد..

اسامي المحلات دي في البستان مضمونة و ثقة ..اكتب بس اساميهم علي الفيس و هتشوف بوستات العروض
انا عاوز اشتري توصيل
انا من الشرقية وصعب اسافر القاهرة مخصوص
لو حضرتك تبعتلي رابط صفحة موقع موثوق بيبيع علي الفيسبوك يبقا عملت لي خدمة

في شركة اسمها نهضة مصر
لو حضرتك تقيمها يبقا كتر خيرك

لو فقدت الامل ممكن اشتري مستعمل من olx

صاحبي مش ناوي يشتري دلوقتي
بس خلاص نوينا نشتري dell رام ٤ جيجا هارد ٥٠٠ جيجا وممكن نشتريه مستعمل او استيراد خارجي

متشكر لحضرتك علي السؤال
و تابع السوق فترة قبل متشتري... انا عشان اعمل التجميعة بتاعتي قعدت متابع اسعار السوق سنة لحد ما جمعت الجهاز بتاعي... ربنا يوفقك...

نصيحه اخيرة الرامات سعرها عالي في كل محلات البستان + طبعا كروت الشاشة متنيلة رافعة بسبب التعدين + اللابتوبات سعرها رافع من شهرين + الهاردات سعرها هيرتفع بسبب ان فيه ناس بتشتري بال٢٠٠ هارد عشان يعدنوا بيه...

فاأصبر و تابع الاسعار و الصفحات اللي قولتلك عليها لقيت فرصة نط
فيها لأنها ممكن ما تتكررش

عودة
أعلى