لابتوب كويس ورخيص🤔

التفاعل
12,366 222 3
اريد ان اخد ترشيحاتكم، للابتوب كويس ومش غالي، في حدود ٥الاف جنيه مصري او اقل، من اجل الدراسة وتخزين المحاضرات والفيديوهات وهكذا،. وليس للالعاب، ولو في بسعر اقل ماشي، بس يكون لابتوب كويس بردو

لصديق لي
وشكرا👏

هل دا لابتوب كويس للمذاكرة يا جماعة بالنسبة لمواصفاته

بس مكتوب ان مساحة الهارد ٤٦ جيجا هل معني كدا اني هخزن محاضران ب ٤٦ حيجا بس؟

هل دا لابتوب كويس للمذاكرة يا جماعة بالنسبة لمواصفاته
مشاهدة المرفق 386219
بس مكتوب ان مساحة الهارد ٤٦ جيجا هل معني كدا اني هخزن محاضران ب ٤٦ حيجا بس؟
دى حاجه مريبة الحقيقة لان مفيش المساحات دى من 10 سنين ..شوف موقع 2B عليه حاجات متنوعة

دى حاجه مريبة الحقيقة لان مفيش المساحات دى من 10 سنين ..شوف موقع 2B عليه حاجات متنوعة
دا موقع 2b علي فكرة نفس الرابط اللي انا جايبه
كنت فاكر اني فاهم غلط وقصدهم حاجة تانية

دا موقع 2b علي فكرة نفس الرابط اللي انا جايبه
كنت فاكر اني فاهم غلط وقصدهم حاجة تانية
لا تبقى غلطة و اكيد أكتر من كده . انت ايه نوع الشغل اللى محتاجه ليه
لو جرافيكس او اوتوكاد مثلا يبقى محتاج بروسيسور محترم من Core i5 و انت طالع مع رامات كتير (مش اقل من 8 جيجا)
لو بيفتح برامج كتير مع بعض يبقى مهم الرامات متقلش عن 8 جيجا مثلا
لو شغل Excel و browsing يبقى اللى كنت حاطه ممكن يفى بالغرض بس لو يقدر يجب حاجه الى يبقى احسن
بالتوفيق ان شاء الله

في المغرب نستهلك كثيرا في مجال الحواسيب ال hp و dell اداءها محترم بصراحة حتى قطع الغيار لا تجد معها معضلة
المهم الحاسوب بصفة عامة يحب ان يتوفر على معالج على الاقل كور آي 5 core i5 و على كارت جرافيك من نوع جيد و رامات محترمة انصحك ب 8 على الاقل على الاقل و لا تتنازل عن هذا العدد اما باقي الاكسسوارات و الحجم تبقى امور من اختيارك ابحث في سلسلة hp مثلا ال probook ستجد حواسيب محترمة الاداء و الثمن

اريد ان اخد ترشيحاتكم، للابتوب كويس ومش غالي، في حدود ٥الاف جنيه مصري او اقل، من اجل الدراسة وتخزين المحاضرات والفيديوهات وهكذا،. وليس للالعاب، ولو في بسعر اقل ماشي، بس يكون لابتوب كويس بردو

لصديق لي
وشكرا👏
ابتعد عن لنوفو والاسوس الافضل بسوق حاليا ديل واتش بي لكن هذا ليس كل شيئ اختر رامات ddR4يكونو 16او 8
المعالج من انتل وكرت الشاشة نيفيديا او amd
هادي المواصفات اذا كنت ناوي تشتري لابتوب ابن عالم وناس وطبعا سعة التخزين مو مشكلة بس يفضل 750

ابتعد عن لنوفو والاسوس الافضل بسوق حاليا ديل واتش بي لكن هذا ليس كل شيئ اختر رامات ddR4يكونو 16او 8
المعالج من انتل وكرت الشاشة نيفيديا او amd
هادي المواصفات اذا كنت ناوي تشتري لابتوب ابن عالم وناس وطبعا سعة التخزين مو مشكلة بس يفضل 750
لا انا اريد لابتوب لكي اشغل Microsoft powerpoint فقط وvideo player ولهذا اريد لابتوب بأقل التكاليف واقل سعر وفي نفس الوقت لا يعطب او يتعطل
لن اشغل games عليه وبالتالي لا اريد مواصفات مبالغ فيها

في المغرب نستهلك كثيرا في مجال الحواسيب ال hp و dell اداءها محترم بصراحة حتى قطع الغيار لا تجد معها معضلة
المهم الحاسوب بصفة عامة يحب ان يتوفر على معالج على الاقل كور آي 5 core i5 و على كارت جرافيك من نوع جيد و رامات محترمة انصحك ب 8 على الاقل على الاقل و لا تتنازل عن هذا العدد اما باقي الاكسسوارات و الحجم تبقى امور من اختيارك ابحث في سلسلة hp مثلا ال probook ستجد حواسيب محترمة الاداء و الثمن
سأحاول في البحث عن hp و dell

نصيحة الشاشة لاتزيد عن ١٤.٤ ان كان للمذاكرة والتنقل

رأيكم في لابتوبات هواوي
هل هي جيدة
احتاج لابتوب مثل سامسونج الذي خدم معي ٨ سنوات ولازال شغال زي الحلاوة
بس جاء وقت يتقاعد
عطوني رأيكم

الرامات 4

يعني يهنق لو تفتح صفحتين

لازم يكون الرامات اقل شي 16
انا عندي لابتوب رامات ٤ جيجا وكويس في المذاكرة
كنت عاوز اشتري نفس اللابتوب دا لصاحبي بس صعب الاقي النوع دا في مصر عشان كدا عاوز لابتوب يكون رخيص عشان هيكون للمذاكرة بس

لقيت في النت اقل حاجة ب ٢٠ الف🤕
الحل اني اشتري مستعمل من olx
او اشتري استيراد من الخارج
Aw sorry bro
لم أنتبه للعمله

إذا لديك أجهزة HP جيدة
اعتقد ان إلاجهزة بالولايات المتحدة الأمريكية ارخص من الشرق الأوسط I'm not sure

اهم شي عندك المعالج يكون أقل شي إنتل كور i3
ثانياً الرام 4 ممتاز للتصفح
ثالثاً الهاردسك لو حصلت ssd وحجمه 200 GB برضه متتاز
رابعاً مو لازم يكون جديد اللابتوب ممكن تحصل مستعمل بمواصفات ممتازة وسعر معقول

فيك.تجيب اسوس الاسوس نوعيته متوسطه ورخيص وجيد او ماركة لينوفو كمان متوسطه
لا انا اريد لابتوب لكي اشغل Microsoft powerpoint فقط وvideo player ولهذا اريد لابتوب بأقل التكاليف واقل سعر وفي نفس الوقت لا يعطب او يتعطل
لن اشغل games عليه وبالتالي لا اريد مواصفات مبالغ فيها

عودة
أعلى