عرض لصالح البحرية المصرية من شركة Damen الهولندية

ياخبر النهاردة ببلاش بكرة يبقي بفلوس مفيش دخان من غير نار ننتظر ونشوف الايام القادمة دة صح ولا غلط
لا. وغير كده كمان اول واكثر واقوي خبر مرتبط بالقاعده الجديده علي الاتجاه الشمالي الغربي.... يعني مش كلام في الهوا ولا حاجه.
ده الكلام شكله موزون اوي وفيه درجه عاليه من المصداقيه كمان. انا عايز بس الاخوه هنا يهدو كده عشان مجمل هذه الاخبار حقيقيه.
ومصر رايحه حته تانيه خالص. سواءً اقتصادياً او عسكريا ً

Tactical Report ليس مصدر موثوق له الكثير من الاخبار المضروبة عن مصر وعن خصوم مصر

أن شاء الله حقيقي لأن الكلام فية نسبة كبيرة من المنطق وانا قولت قبل كدة أن القوات الجوية هيبقي عندها منشآت صناعية خاصة بيها للصناعات الجوية ونفي القصة البحرية القواعد هيبقي فيها منشآت صناعية

لا. وغير كده كمان اول واكثر واقوي خبر مرتبط بالقاعده الجديده علي الاتجاه الشمالي الغربي.... يعني مش كلام في الهوا ولا حاجه.
ده الكلام شكله موزون اوي وفيه درجه عاليه من المصداقيه كمان. انا عايز بس الاخوه هنا يهدو كده عشان مجمل هذه الاخبار حقيقيه.
ومصر رايحه حته تانيه خالص. سواءً اقتصادياً او عسكريا ً
هلا ترجمت لنا بعض التقارير تلك حتى تعود الفائدة

كلام الاخ ايمن ممكن يكون صحيح لقربها من خط الاستواء بخصوص الأقمار وده الي مخلي ليه بعض المصداقيه

كلام الاخ ايمن ممكن يكون صحيح لقربها من خط الاستواء بخصوص الأقمار وده الي مخلي ليه بعض المصداقيه
قاعدة سيدي براني هيحصل فيها تجميع الاقمار الصناعيه وممكن بعد كدة يبقي الاطلاق منها في المستقبل

المهم أن شكل التحالفات لسه حتي الان بتتشكل ولم يستقر أمر لها وايضا لو تنظرون لما يحدث بالشمال الشرقي وخصوصا البحر الأسود هتفهمو ازاي شكل التحالف بدأت تظهر ملامحه الي مش هيبني الان هيشوف الذل لذلك الكل يتسابق والايام القادمه لها شأن آخر يخص البحريه والجويه لمصر الموضوع لم يقف علي الميكو والاثنين فريم فقط بل سيمتد الي اثنين فريم اخري وهجيب نص تصريح قائد البحريه الايطاليه بخصوص الاكتفاء ب٨ فريم فقط وتأكيد كلام المدونه أن ما يتم بناءه الان لمصر أيضا بل وان امريكا هتستغني عن mmcs الحريه لصالح DDX والمستفيد منهم اليونان وان شاء الله مصر لان ٢٠ قطعه كبير جدا

المهم أن شكل التحالفات لسه حتي الان بتتشكل ولم يستقر أمر لها وايضا لو تنظرون لما يحدث بالشمال الشرقي وخصوصا البحر الأسود هتفهمو ازاي شكل التحالف بدأت تظهر ملامحه الي مش هيبني الان هيشوف الذل لذلك الكل يتسابق والايام القادمه لها شأن آخر يخص البحريه والجويه لمصر الموضوع لم يقف علي الميكو والاثنين فريم فقط بل سيمتد الي اثنين فريم اخري وهجيب نص تصريح قائد البحريه الايطاليه بخصوص الاكتفاء ب٨ فريم فقط وتأكيد كلام المدونه أن ما يتم بناءه الان لمصر أيضا بل وان امريكا هتستغني عن mmcs الحريه لصالح DDX والمستفيد منهم اليونان وان شاء الله مصر لان ٢٠ قطعه كبير جدا
امريكا صعب تدينا حاجة بس ممكن بعد موضوع التحالف البحري

ايهههههه ياعم ايمن... اهدي علينا واحده واحده كده وامسك الهادي عشان نعرف نتكلم. ده كل خبر من دول عايز موضوع لوحده ياحج. كل تقرير ماليان كلام واخبار ومعلومات وبيانات محتاجه مناقشات كتيره اوي اوي. وعايزين نتكلم عن كل واحد لوحدوه. ونبتدي من الاول بس .....
خش علي الاقمار الصناعية القمر الدين 😂

مصر استفادة كثير من تركيا في موضوع التسليح, حيث انها استغلت حالة الجفاء بين تركيا و الغرب و كذلك بينها و بين تركيا و قوة الاسطول التركي لتحصل على المرجان و الياقوت من نخبة الصناعه الغربيه ,كما استفادة قطر من الحصار الذي فرض عليها و الحاله العدائيه المحيطه بها لعقد صفقات تسليح كبيره و خاصه في سلاح الجو ,كما استفادة المغرب و الجزائر من التوتر بينهما للحصول على صفقات تسليح كبيره

اتمنى بعد الحصول و اكتمال هذه الصفقات ان يتوحد الصف و تحل المشاكل ليحل التنسيق مكان القطيعه و التعاون مكان التوتر

لا معلش اسفين جيته متأخرين اوي وبصراحة عندينا عروض كتير كفاية كدا حلو اوي ✋

عودة
أعلى