وزير خارجية تركيا: نسعى مع مصر إلى خارطة طريق بشأن العلاقات الثنائية ونتواصل عبر الاستخبارات

اللي اتولد في مصر بيتقال عليه مصري .. مش شرط يقصد المصريين هنا انهم المصريين اللي موجودين من 7000 سنة زي ما بتقول.

تحب اسردلك موسوعه اجانب الاب و الام و اسمهم مصريين؟ بص علي سينما الاربعينات و الخمسينات , كتير منهم اصولهم اجنبيه و بيتقال عليهم مصريين سواء ستفيان روستي نمساوي ايطالي او داليدا ايطالية و انور وجدي سوري و اسمهان و ليلي مراد و الخخخخ

بلاش المثال ده .. الملك فاروق و اجداده , فيهم عرق مصري ؟ كلهم مهجنين اتراك علي البان علي فرنسيين و بيتقال عليهم مصريين.

محمد علي بيتقال عليه عثماني؟ بيتقال عليه مصري.
طيب مانت بترد علي نفسك اهو
فيه حاجه اسمها تمصير في يونانيين موجودين في مصر من اواخر الاسره 30 واتمصرو هل هنقو عليهم يونانيين
قطز مصري من اصول اوزبكيه هل ده مش مصري مثلا
شجره الدر من اصول ارمنيه هل ده مش مصري مثلا
بيبرس من كازخستان هل ده مش مصري مثلا
بس السواد الغالب من مصريين اليوم هم من مصريين الاسرات
وخاص جيش اللي حارب المغول كان مصري خالص مع اقليه متمصره

طيب مانت بترد علي نفسك اهو
فيه حاجه اسمها تمصير في يونانيين موجودين في مصر من اواخر الاسره 30 واتمصرو هل هنقو عليهم يونانيين
قطز مصري من اصول اوزبكيه هل ده مش مصري مثلا
شجره الدر من اصول ارمنيه هل ده مش مصري مثلا
بيبرس من كازخستان هل ده مش مصري مثلا
بس السواد الغالب من مصريين اليوم هم من مصريين الاسرات
وخاص جيش اللي حارب المغول كان مصري خالص مع اقليه متمصره
فيه فرق بين اللي شاف نفسه مصري و من اللي لسه شايف نفسه يوناني و بيحن ليها.
المماليك و الترك و العرب عاشز في مصر و خلاص ماتو فيها و نسلهم مش شايل غير الجنسية المصرية , اما اليونانيين مش شايفين ان حياتهم هنا اساساً , لما حصلت ازمة 1952 , كتير منهم باع ممتلكاته و سافر عكس بقية الجاليات.

فيه فرق بين اللي شاف نفسه مصري و من اللي لسه شايف نفسه يوناني و بيحن ليها.
المماليك و الترك و العرب عاشز في مصر و خلاص ماتو فيها و نسلهم مش شايل غير الجنسية المصرية , اما اليونانيين مش شايفين ان حياتهم هنا اساساً , لما حصلت ازمة 1952 , كتير منهم باع ممتلكاته و سافر عكس بقية الجاليات.
المماليك تمصرو ماشي
الترك لم يتمصرو كاي احتلال حصل
اليونانييين موجودين من اواخر الاسره الثلاثين وتمصرو ووصلو لقيادات عسكريه اصلا العنصر اليوناني بالاصل اكثر من التركي في مصر بخلاف خيانه الاتراك لامه مصر العظيمه

المماليك تمصرو ماشي
الترك لم يتمصرو كاي احتلال حصل
اليونانييين موجودين من اواخر الاسره الثلاثين وتمصرو ووصلو لقيادات عسكريه اصلا العنصر اليوناني بالاصل اكثر من التركي في مصر بخلاف خيانه الاتراك لامه مصر العظيمه
خيانة ايه ! انتا هتقلبها لحرب!!!

العنصر التركي في مصر اكبر من اليونانيين مليون مره , مين اساساً اصله يوناني في مصر غير ليلي علوي و الرقاصة كيتي و كام ممثل مشو من مصر!

مميش اصله تركي بالمناسبة

العنصر التركي في مصر اكبر من اليونانيين مليون مره , مين اساساً اصله يوناني في مصر غير ليلي علوي و الرقاصة كيتي و كام ممثل مشو من مصر!

مميش اصله تركي بالمناسبة
هو انت بالعافية عايز تطلع المصريين اصلهم اتراك ليه
ولا علشان انت عايش فيدور العشق الممنوع مع خليفتك عايز تخلي المصريين كلهم مثلك

مميش اصله تركي بالمناسبة
الوحيدة في مصر اللي اصلها تركي الجبنة 😂😂

هو انت بالعافية عايز تطلع المصريين اصلهم اتراك ليه
ولا علشان انت عايش فيدور العشق الممنوع مع خليفتك عايز تخلي المصريين كلهم مثلك
طب بلاش قلة ادب خلينا محترمين عشان انا برضو عندي لسان اقدر امسح بكرامتك الارض بيه.

خلينا محترمين.

طب بلاش قلة ادب خلينا محترمين عشان انا برضو عندي لسان اقدر امسح بكرامتك الارض بيه.

خلينا محترمين.
هو ده اخركم يبتوع الشرعية والشعرية هي دي اخلاقكم مش جديدة عليكم
انت زعلان اوي كدا ليه

مميش اصله تركي بالمناسبة
اه خيانه من اول العثمانيين لما دخلو مصر ودي لمحه عن اللي عملوه
لرحالة البندقي فياسكونتي جانتي
"في ترحالي الطويل لم أر مدينة مكسورة كما أرى الآن، بعد انقطاعي غامرت ونزلت إلى الطرقات، في الهواء حوم الموت باردا لا يرد، رجال ابن عثمان يدورون في
الطرقات، يكبسون البيوت، لا قيمة للجدران، الأبواب ملغاة في هذا الزمان، الأمان مفقود".
في حارة ضيقة شاهد الرحالة امرأة مذبوحة، مقلوعة النهدين، وعند سبيل مياه قرب باب زويلة رأى بشرا انتزعت حياتهم بطريقة شيطانية، منها إدخال سيخ محمي في الضلوع، وتقطيع الألسن، وسبل العيون. اختتم شهادته قائلا "الأتراك لا عهد لهم، ينادون في الناس بالأمان ثم ينقضون عليهم، هدموا الدكاكين، وحرقوا البيوت"

اما ان االعنصر التركي اكبر من اليوناني في دي في عالم سمسم فقط المصريين اللي اصولهم تركيه اقليه لاتتعدي 1.9% وده اخر دراسه جينيه
الخلاصة : الدراسة أثبتت أن المصريين القدماء لهم نفس الخصائص والطبائع الجينية من Y-DNA وMT-DNA Autosomal , SNP’S كمثل المصريين الحاليين .. وهو ما يعني أن المصريين الحاليين هم من صلب المصريين القدماء بشكل “نهائي” بعدما خرجت لنا الجينات الكاملة للمصريين القدماء وقارناها بالمصريين الحاليين ..
مع إثبات كذلك ان المصريين القدماء لم يكونوا زنوج في العرق أو نحوه من خرافات مرافقة ؛

والنقاط السابق شرحها هو ما يجعل تلك الدراسة شديدة الأهمية ؛ إذ أنها تنفي بشكل نهائي قول ان المصريين الحاليين ليسوا من من نسل المصريين القدماء .

الاتراك محتلين غزاه لم يهضمهم المصريين بخلاف الاشقاء اليونانيين التاريخيين

هو ده اخركم يبتوع الشرعية والشعرية هي دي اخلاقكم مش جديدة عليكم
انت زعلان اوي كدا ليه
يعني بتغلط فيا بتقول عايش جو العشق الممنوع و بتقول ديه اخلاقي!!! اه يا عم ديه اخلاقي لو حد هيغلط فيا.

خلينا محترمين.
يالباني ماتعملش تاريخ علي كيفك الحروب المصريه التركيه اكبر من الحروب المصريه الاسرائليه تركيا عدو لالف السنين ونحمد الله انا سخر مولانا الامام المتغلب عبد الفتاح خليل السيسي لترويضهم وتاديبهم وجعلهم يتذللون ويتوددون لمصر طالبين العفو والسماح
المماليك في مصر اكثر من الاتراك

اه خيانه من اول العثمانيين لما دخلو مصر ودي لمحه عن اللي عملوه
لرحالة البندقي فياسكونتي جانتي
"في ترحالي الطويل لم أر مدينة مكسورة كما أرى الآن، بعد انقطاعي غامرت ونزلت إلى الطرقات، في الهواء حوم الموت باردا لا يرد، رجال ابن عثمان يدورون في
الطرقات، يكبسون البيوت، لا قيمة للجدران، الأبواب ملغاة في هذا الزمان، الأمان مفقود".
في حارة ضيقة شاهد الرحالة امرأة مذبوحة، مقلوعة النهدين، وعند سبيل مياه قرب باب زويلة رأى بشرا انتزعت حياتهم بطريقة شيطانية، منها إدخال سيخ محمي في الضلوع، وتقطيع الألسن، وسبل العيون. اختتم شهادته قائلا "الأتراك لا عهد لهم، ينادون في الناس بالأمان ثم ينقضون عليهم، هدموا الدكاكين، وحرقوا البيوت"

اما ان االعنصر التركي اكبر من اليوناني في دي في عالم سمسم فقط المصريين اللي اصولهم تركيه اقليه لاتتعدي 1.9% وده اخر دراسه جينيه
الخلاصة : الدراسة أثبتت أن المصريين القدماء لهم نفس الخصائص والطبائع الجينية من Y-DNA وMT-DNA Autosomal , SNP’S كمثل المصريين الحاليين .. وهو ما يعني أن المصريين الحاليين هم من صلب المصريين القدماء بشكل “نهائي” بعدما خرجت لنا الجينات الكاملة للمصريين القدماء وقارناها بالمصريين الحاليين ..
مع إثبات كذلك ان المصريين القدماء لم يكونوا زنوج في العرق أو نحوه من خرافات مرافقة ؛

والنقاط السابق شرحها هو ما يجعل تلك الدراسة شديدة الأهمية ؛ إذ أنها تنفي بشكل نهائي قول ان المصريين الحاليين ليسوا من من نسل المصريين القدماء .

الاتراك محتلين غزاه لم يهضمهم المصريين بخلاف الاشقاء اليونانيين التاريخيين
بص انا مبعترفش بالمقالات اللي من غير دلائل علمية .. نسبة المصريين من اصل مصري نقي كبيرة لكن وجود العنصر المملوكي و التركي كبير برضو , شوف دراسة ال dna في مصر هتلاقي الهبلوجروب بتاع الترك J2 منتشر جداً بنسبة تفوق ال 12 % خلال دراسة من سنة 2004

يالباني ماتعملش تاريخ علي كيفك الحروب المصريه التركيه اكبر من الحروب المصريه الاسرائليه تركيا عدو لالف السنين ونحمد الله انا سخر مولانا الامام المتغلب عبد الفتاح خليل السيسي لترويضهم وتاديبهم وجعلهم يتذللون ويتوددون لمصر طالبين العفو والسماح
المماليك في مصر اكثر من الاتراك
متغلب و نايم ايه بس و الاف السنين كمان !!! الحيثين بتوع الاف السنين دول مش هما الاتراك الحاليين , انتا دخلت عليك المعلومات ولا ايه :تمام:

بص انا مبعترفش بالمقالات اللي من غير دلائل علمية .. نسبة المصريين من اصل مصري نقي كبيرة لكن وجود العنصر المملوكي و التركي كبير برضو , شوف دراسة ال dna في مصر هتلاقي الهبلوجروب بتاع الترك J2 منتشر جداً بنسبة تفوق ال 12 % خلال دراسة من سنة 2004

يعني انت سايب مقال علمي ودراسه في المجال جايبلي رابط ويكبيديا في دراسه كامله في الرابط اللي جبتهولك وحديثه انت تعرف ان العنصر الزنجي اكبر من التركي اصلا المصريين لم يهضمو الغزاه الاتراك ابدا بالعلم
ونقطه المماليك ليسو اتراك دي حاجه ودي حاجه

متغلب و نايم ايه بس و الاف السنين كمان !!! الحيثين بتوع الاف السنين دول مش هما الاتراك الحاليين , انتا دخلت عليك المعلومات ولا ايه :تمام:
الجغرافيا تحكم يالباني اين كان ساكن الاناضول هو منافس وعدو اصلا الاتراك الحاليا جدد علي هضبه الاناضول بس لايقلو همجيه وعداء عنهم

يعني انت سايب مقال علمي ودراسه في المجال جايبلي رابط ويكبيديا في دراسه كامله في الرابط اللي جبتهولك وحديثه انت تعرف ان العنصر الزنجي اكبر من التركي اصلا المصريين لم يهضمو الغزاه الاتراك ابدا بالعلم
ونقطه المماليك ليسو اتراك دي حاجه ودي حاجه
بص علي المصادر في اخر مقال الويكيبديا , ديه دراسات منشورة بأسماء من تمت عليهم الدراسة كمان.

الجغرافيا تحكم يالباني اين كان ساكن الاناضول هو منافس وعدو اصلا الاتراك الحاليا جدد علي هضبه الاناضول بس لايقلو همجيه وعداء عنهم
يعني موقع تركيا هو اللي مسبب لمصر ازمة حسب تفكيرك ؟ مش شرط بقي سواء حيثين او اناطوليين او اتراك ؟ طيب هكلم ادوغان ينقل صف تاني.

بص علي المصادر في اخر مقال الويكيبديا , ديه دراسات منشورة بأسماء من تمت عليهم الدراسة كمان.
يعني جايبلك احدث دراسه ودراسه شامله وفضلت سنين وجايب ويكبيدا برده علشان تثبت اكاذيب عن تركيا للعلم
المصريين قاومو الاتراك اكثر من اي محتل زي الرومان
بخلاف ان الاشقاء البطالمه تمصرو واصبحو مصريين

عودة
أعلى