اعلان حكومة الوفاق وقف اطلاق النار

نمط الرقابة(مفعل): سوف تخضع اي مشاركات جديدة للموافقة اليدوية من قبل طاقم الإدارة
انت الاخر الصدمه خليتك مش عارف تقول ايه بس الواقع بيقول الواقع ان مصر فرضت ارادتها علي الجميع تعيش وتاخد غيرها
هل انت مجنون...صدمة ايه...انا والله فرحان بحقن الدم ولكن يبدو أنك انت عاوز تحط اسم بلدك والسلام ...الوفاق سوف تدخل إلى سرت والجفرة وهذا هو الأساس...

الكلام ده لو كان تم اختراق الخط الاحمر. ارجع لمبادره القاهره هتلقي هو نفس الكلام الي اتقال فالبيان اليوم. 😁
آه و فيه كمان سرت و الجفرة خط احمر منزوع السلاح
+ انسحاب حفتر منه

يا سلام عليك

مين قال كده!!!! البيان قال هتبقي منطقه مشتركه منزوعه السلاح هتتولي شرطه الطرفين حمايتها .. neutral zone يعني.

صحيح و كمان فيه حل سياسي و انتخابات رئسيه و برلمانيه جديده يعني الي هيسيطر علي كامل التراب الليبي مش هتكون الوفاق خالص هتبقي حكومه و برلمان جديد.
اولا السلطة الادارية تكون بيد الوفاق الشرطة من كل ليبيا ثانيا اجل صحيح والوفاق في الصخيرات وفي موسكو كان هذا هدفها اجراء انتخابات تجري باشراف دولي والمهم هنا اولا اخراج روسيا من ليبيا والحمد الله تحقق هذا الهدف ثانيا اجراء انتخابات تكون معترفبها دوليا وهو المطلوب و ان شاء الله نرى النتيجة اي ترسيخ العرف الانتخابي وانهاء محاولة ترسيخ دكتاتورية عسكرية في ليبيا وانهاء حفتورة

الرابح الوحيد حاليا هم الليبيون

الكل يبكي الآن سرا
فلوسك راحت يابني

:ROFLMAO: :rolleyes:

ديبلوم تطبيل طبعا مستحيل يفهمو انه حفتر هينسحب من الخط الاحمر
:kappa:
ديبلوم تطبيل طبعا مستحيل يفهمو انه حفتر هينسحب من الخط الاحمر
:kappa:

مين قال كده!!!! البيان قال هتبقي منطقه مشتركه منزوعه السلاح هتتولي شرطه الطرفين حمايتها .. neutral zone يعني.

هل انت مجنون...صدمة ايه...انا والله فرحان بحقن الدم ولكن يبدو أنك انت عاوز تحط اسم بلدك والسلام ...الوفاق سوف تدخل إلى سرت والجفرة وهذا هو الأساس...
احلمو احلمو ماتم اعلانه اليوم هو بنود المبادره المصريه مصر فرضت ارادتها بدون رصاصه والحمد لله

كلامك غير صحيح الوفاق لا تستطيع ولن تدخل

بصراحه السيسي اثبت انه ثعلب وبصراحه اول رئيس عربي من عهد السادات يبقى عنده هذه الحنكه والدهاء السياسي وكل ده بيضاعف ثقتنا فيه وبياكد اننا رايحين في مكان تاني خالص ولا عزاء للإخوان هيفضلو فاشلين في الحساب ميعرفوش يحسبو ولا يخططو اغبيه ذي الخرفان إلى هنا في المنتدى اغبيه برده

هو يقول ماقال مليون مره انه هيخش سرت والهلال النفطي الوضع عيفضل الي ماهو عليه ونقل العاصمه لسرت لعند مايحدث انتخابات وده اللي مصر طلبته والسيسي طلبه وتفكيكي الميليشيات دي المبادره المصريه بحذافيرها
لا ياحبيبي العاصمة مش في سرت في طرابلس ثانيا الادارة بيد الوفاق ثالثا تكرم عينيك ستفكك كامل المليشيات ويتم تنظيمها بالجيش الليبي الذي وقعت الحكومة مذكرة مع تركيا لتدريب وتجهيز الجيش رابعا خروج كامل المرتزقة فاغنر والجنجويد ومجرمي بشار وكل اثر لروسيا من ليبيا وهذا المطلوب

مبروووووووووووووووووووك لكل الليبيين
و مرة أخرى انتم مرحب بكم في المغرب سواء سرا او علانية

و هاردلك لتركيا و مصر و روسيا و فرنسا ... الخ

النفط لليبيين :love:

لنقولها بصراحة المصريين انتصروا في الملف الليبي لا أردوغان اخد النفط و لا رسم حدود بحرية مع ليبيا و المليشيات في طرابلس ستتفكك و خروج قوات اجنبية ، يعني مصر استفادة من الاتفاق بشكل كبير دون إطلاق رصاصة.

نقاش عقيم انتم تحرفون الموضوع، الاهم في الموضوع هو حقن الدماء الليبية و اتفاق الفرقاء الليبين على مسار سياسي ينهي ٱلام 5 مليون مواطن ليبي.

احلمو احلمو ماتم اعلانه اليوم هو بنود المبادره المصريه مصر فرضت ارادتها بدون رصاصه والحمد لله
نحن ليس لدينا أطماع في ليبيا حتى نحلم ولا نريد نفط الليبين ولا تشغيل مئات الألوف من العمالة البسيطة ...
نحن نرى الجميع بنفس العين وكلكم إخواننا في الدم والدين ...

اولا السلطة الادارية تكون بيد الوفاق الشرطة من كل ليبيا ثانيا اجل صحيح والوفاق في الصخيرات وفي موسكو كان هذا هدفها اجراء انتخابات تجري باشراف دولي والمهم هنا اولا اخراج روسيا من ليبيا والحمد الله تحقق هذا الهدف ثانيا اجراء انتخابات تكون معترفبها دوليا وهو المطلوب و ان شاء الله نرى النتيجة اي ترسيخ العرف الانتخابي وانهاء محاولة ترسيخ دكتاتورية عسكرية في ليبيا وانهاء حفتورة

البيان قال شرطه الطرفين ستتولي الامور فالمدينه مفيش حد هيسيطر عليها.
اخراج روسيا و تركيا ايضا. مستحيل هيتم انتخابات و الاتراك موجودين فالغرب.
الانتخابات علي الاغلب هتكون باشراف دولي و الحكومه و البرلمان الجديد هيتولي باقي امور الاتفاقات الي تمت مع الاتراك و مع غيرهم.
و كل سنه و انت طيب. 🙂

لنقولها بصراحة المصريين انتصروا في الملف الليبي لا أردوغان اخد النفط و لا رسم حدود بحرية مع ليبيا و المليشيات في طرابلس ستتفكك و خروج قوات اجنبية ، يعني مصر استفادة من الاتفاق بشكل كبير دون إطلاق رصاصة.
وهي اول من دعم الاتفاق اليوم ببيان السيسي النهارده

عودة
أعلى