هل رسمت مصر خط احمر اخر لتركيا في المتوسط

رئيس وزراء الهند ليس طيارا حتى كلامه يؤخذ على محمل الجد في صناعة الطيران.

لعدين عادي عندك مكتب الميج صنع مقاتلات كثيرة ىبعضها فشل. على فكرة فيه مقالة كاملة عن فشل الرافال سأضعها لك.
يعني انت ال طيار و كلامك يؤخذ منه، من الجدير بالذكر ان الرافال تفوقت في المناقصة الهندية 3 مرات على كل الطائرات ال دخلت في منافسة معاها و سبب ان عدد الصفقة يقل هو اشتراط الحكومة الهندية انها شركة داسو تضمن منتجات الطائرات ال هتخرج من خط الهند التصنيعي و ده ال فشل الصفقة 😂😂😂😂

اخي لا يوجد تأكيد على من قام بالضربة بالضبط بعض المصادر تفيد أيضا بأن طائرة ميغ 29 اقلعت من الجفرة هي من قامت بالضربة .
وقصف قاعدة الوطية تم بعد فترة طويلة من توقف تركيا وقوات الوفاق من التقدم لسرت
تصدق صح ازاي نسيت ان في ميج 29 مصرية مسلحة بصواريخ Kh مضادة الردار Hercules @Hercules الراجل ذكرني 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

تصدق صح ازاي نسيت ان في ميج 29 مصرية مسلحة بصواريخ Kh مضادة الردار Hercules @Hercules الراجل ذكرني 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
المصادر تفيد بأن الطائرة الي نفدت الضربة من الطائرات التي نقلتهم روسيا من سوريا إلى ليبيا وليست ميغ 29 المصرية

اخي لا يوجد تأكيد على من قام بالضربة بالضبط بعض المصادر تفيد أيضا بأن طائرة ميغ 29 اقلعت من الجفرة هي من قامت بالضربة .
وقصف قاعدة الوطية تم بعد فترة طويلة من توقف تركيا وقوات الوفاق من التقدم لسرت
منطقيا الامارات من قام بضرب الوطية
على الاقل هي منتشرة في غرب مصر من اجل دعم حفتر وليس من اجل الاستجمام

والله انت اشبه بطفل يا فندم خلاص سواءا مصر او الامارات فالنتيجه واحده وهو ضرب قاعدة الوطيه ياريت الكلام يكون انتهى ومحاولاتك لافشال الموضوع انتهت وتكبر كده وتعقل وتفهم اننا فى منتدى عسكري مش موجدين مع مجموعة مراهقين على الفيس كل ما يجيدونه هو المناكفه وافعال الاطفال تحياتى

حلوه هذي مصر تتبرع بمساحتها لتركيا 😒 وليش تركيا ماتتبرع بمساحتها لمصر وكذا ما دخل شر برضو

المفروض تاخد تركيا حتة من اليونان ومن مصر بالمعقول وتطلع من ليبيا وتبطل دعم الاخوان وتلم الدور واحنا كمان نلم - ويا دار ما دخلك شر
واعتقد ان ده من الاسباب اللي خلي مصر تسيب جزء من الترسيم مع اليونان معلق
واحد من فنون القوة laws of power هو عدم التمادي في الفوز do not over win علشان ادي فرصة لخصمك انه يهرب

حلوه هذي مصر تتبرع بمساحتها لتركيا 😒 وليش تركيا ماتتبرع بمساحتها لمصر وكذا ما دخل شر برضو
لم اقول تتبرع بمساحتها - هو ده اللي انت فهمته؟!
قولت جزء منها - جزءً وليس كل - زي ما اليونان عملت مع مصر اديتها ٥٪؜ زيادة مقابل التوقيع السريع

السياسية فن الممكن مش الافش وخلاص

لم اقول تتبرع بمساحتها - هو ده اللي انت فهمته؟!
قولت جزء منها - جزءً وليس كل - زي ما اليونان عملت مع مصر اديتها ٥٪؜ زيادة مقابل التوقيع السريع

السياسية فن الممكن مش الافش وخلاص
🌝 جزء يعني تبرع بمساحه ومصر غير مجبوره على التبرع لاحد من عليه ان يتبرع هو الاتراك فهم سرقو مناطق عربيه كبيره من سوريا

الرافال فاشلة
راح تقصف لها بطارية سام مهجورة مش شغالة علشان الدعاية
بينما التورنيدو والتوماهوك قاموا بتمهيد الاجواء قبل دخول الرافال
معلش يعني انا مش هاسكت عالكلام ده ابدا
يعني انت عايز تقنعني ان الميراج انتاج التمانينات مقاتله فشيخه والرافال الاحدث منها واللي فرنسا بتسخدمها بدل الميراج فاشله
ياشيخ اتقي الله

معلش يعني لما حد يقولك ايه مصدرك
تقله ده جدعنه من عندي كده 😂😂😂😂

يعني انت عايز تقنعني ان الميراج انتاج التمانينات مقاتله فشيخه والرافال الاحدث منها واللي فرنسا بتسخدمها بدل الميراج فاشله
ياشيخ اتقي الله
انت بتكلم مين ده المنطق منتحر فى المنتدى من زمااان

ياشيخ اتقي الله
انت شكلك جديد هنا بص فى قواعد هنا لازم تعرفها أولا السلاح الروسى خردة بكل أنواعه من اول الميج 21 و سام 2 لحد سوخوى 57 واس 400 ثانيا السلاح الامريكى هو الاعظم والافضل ماعد السلاح الامريكى اللى بتاخده مصر ده منقوص وضعيف تكنولوجيا ثالثا صفقات السلاح المصرية الفرنسية منقوصة الذخائر والرافال لاحول لها ولا قوة اما التايفون ده كلام مكرر وهتسمعه كتير عشان ماتبقاش مستغرب وشكرا

انت بتكلم مين ده المنطق منتحر فى المنتدى من زمااان
انا مش خبير عسكري و
انت شكلك جديد هنا بص فى قواعد هنا لازم تعرفها أولا السلاح الروسى خردة بكل أنواعه من اول الميج 21 و سام 2 لحد سوخوى 57 واس 400 ثانيا السلاح الامريكى هو الاعظم والافضل ماعد السلاح الامريكى اللى بتاخده مصر ده منقوص وضعيف تكنولوجيا ثالثا صفقات السلاح المصرية الفرنسية منقوصة الذخائر والرافال لاحول لها ولا قوة اما التايفون ده كلام مكرر وهتسمعه كتير عشان ماتبقاش مستغرب وشكرا

عودة
أعلى