الجيش المصري يسعى لامتلاك منظومة باستيون لحماية حدودة البحرية

اخي الكريم - دي فكره مجنونه لعمليه محدوده مش تسليح قياسي - طبعا لو اصلا ينفع سيكون سطح الحاملة بدون طيارات - وبعدين اللي انا فاهمه ان الباستيون صاروخ مضاد للسفن بمدي ٣٠٠ كم انما ال الاستر ٣٠ لصاروخ مضاد للطائرات بمدي ١٢٠ كم - انت الفكره "المجنونة" آنك تطلع الميسترال عليها باستوين واسكندر في حماية البرجاميني ?
لو حايف على سطح الحاملة حط عربة الصواريخ فوق مصطبة خشبية ذات مساحة واسعة لتوزع الضغط على مساحة كبيرة

اخي الكريم - دي فكره مجنونه لعمليه محدوده مش تسليح قياسي - طبعا لو اصلا ينفع سيكون سطح الحاملة بدون طيارات - وبعدين اللي انا فاهمه ان الباستيون صاروخ مضاد للسفن بمدي ٣٠٠ كم انما ال الاستر ٣٠ لصاروخ مضاد للطائرات بمدي ١٢٠ كم - انت الفكره "المجنونة" آنك تطلع الميسترال عليها باستوين واسكندر في حماية البرجاميني ?
عموما هى هناجر التحميل تساعد لمئات من المنظومه يعنى ممكن تحميله ل اى مكان لكن عمليا محتاج دراسات غير متاحه لنا فعليا

فجأة اصبح RT مصدر وستة صفحات عليه ؟

اظنه كان ممنوع في المنتدى من قبل ؟

ما شاء الله ولا قوة إلا بالله ، فخامة الرئيس السيسي عامل شغل مرتب بالمره
والشكر موصول لقيادات الجيش المصري العظيم ، بارك الله لكم في بلدكم و في
قياداتكم الحكيمة و في شعبكم الكريم و مرة أخرى ما شاء الله تبارك الله

ياسلام لو

أعتقد مصر لديها تشكيلة مرعبة من الدفاعات الساحلية تتمثل في الروبيز والسيلك وورم و الاتومات تدفع أي معتدي للتفكير ألف مرة

ياسلام لو

ابليسنا شكله واحد

ايه يسعى دى !! الخبر ده وقته كان فى 2014 -2015

طب ممكن حضرتك لا تغيب عنا وتفهمنا احنا فين دلوقتي... وموضوع السد نقدر ولا.. والاستر30 جاي ولا اي النظام... من كتم علما الجمه الله بلجام من نار... والأعضاء الحاقدين شدين نفسهم علينا اليومين دول
ايه يسعى دى !! الخبر ده وقته كان فى 2014 -2015
Paton @Paton

عودة
أعلى