ظهور البندقية البلجيكي الرائعة FN_P90~لدى قوات الأمن المركزي المصري

Ayman beh

عضو
التفاعل
2,632 4 0
ظهرت لدى قوات الشرطة المصرية البندقية البولبوب الرائعة اف ان بي 90 لمهام العمليات الخاصة.. فعلا ما خفي اعظم

المرفقات

1.3 MB · المشاهدات: 1,388
طب محدش خد باله ان البندقية دي من إنتاج شركة بلجيكي يعني حقوق انسان وحوارات.. فهل دا ممكن دليل ان مصر تحصل على أسلحة من دول زي دي.. وبالمناسبة الشركة دي تحت وصاية أمريكا وإسرائيل!

ظهرت لدى قوات الشرطة المصرية البندقية البولبوب الرائعة اف ان بي 90 لمهام العمليات الخاصة.. فعلا ما خفي اعظممشاهدة المرفق 274256
السلاح ده فى مصر من سنين .. انا شفت له صورة ايام ثورة يناير
و بعدين ده سلاح خفيف يعنى لا يستحق ما خفى كان اعظم ولا حاجة .... خصوصا ان مفيش سلاح مستور من الغرب ينفع يتقال عليه ما خفى كان اعظم اساسا
عموما هى بندقية تستخدم العيار الثورى ٥.٧ .... مناسبة لقوة اقتحام مبانى لصغر حجمها و قدرة الاختراق العالية للرصاصة

السلاح ده فى مصر من سنين .. انا شفت له صورة ايام ثورة يناير
و بعدين ده سلاح خفيف يعنى لا يستحق ما خفى كان اعظم ولا حاجة .... خصوصا ان مفيش سلاح مستور من الغرب ينفع يتقال عليه ما خفى كان اعظم اساسا
عموما هى بندقية تستخدم العيار الثورى ٥.٧ .... مناسبة لقوة اقتحام مبانى لصغر حجمها و قدرة الاختراق العالية للرصاصة
انت شفته في مصر من ايام الثورة!!!!!

ايه عادي كده.. خلاص المصريين قلبهم مات ومعتش فارق معاهم الاسلحة الخفيفة!!... لازم برجاميني وتايفون!
الحكيم المصرى @الحكيم المصرى
القائد المصرى @القائد المصرى
خالد المصري @خالد المصري
العريف10 @العريف10
P @Power2030
احنا بقينا عاوزين اتقل من اللى قبله
انت كده بترجعنا الف خطوه ورا
تحياتى لك طبعا السلاح البلجيكى موجود من فتره كبيره وكمان سلاح محترم وذو دقه محترمه

طب محدش خد باله ان البندقية دي من إنتاج شركة بلجيكي يعني حقوق انسان وحوارات.. فهل دا ممكن دليل ان مصر تحصل على أسلحة من دول زي دي.. وبالمناسبة الشركة دي تحت وصاية أمريكا وإسرائيل!
ممكن ، ولا بأس ببعض الاسلحة (اذ) كانت تخدم قطاع محدود كما هو حاصل هنا ... لكن (انا) افضل البندقية المحلية ، حتى لا تساوم مستقبلا ... ومصر لديها تجربة فريدة من حكيم للمعادي.

الP90 هو سلاح الشرطة العسكرية الرسمي بالحرس الوطني السعودية.

هذه صورة لاحد تشكيلات افراد الحرس الوطني ولكنهم ليسوا من الشرطة العسكرية للحرس الوطني

%D9%A2%D9%A0%D9%A2%D9%A0%D9%A0%D9%A2%D9%A1%D9%A7_%D9%A0%D9%A7%D9%A5%D9%A5%D9%A4%D9%A1-780x470.jpg

التعديل الأخير:
عودة
أعلى