المشير خليفه حفتر يصل القاهره

سبب ان الواحد مبيدخلش المنتدى يشارك كتير و يكتفى بالمتابعه لسطحية اراء كتيير وجدال كبير. لكن انت وضحت فى موضوع ليبيا انك راجل عقلانى وبتدور على نقاش Warrior @Warrior. اتمنى اجابه سؤالى

من شدة السيطرة قتل ١٢ سائح
لامعلومات ولا إستطلاع ولا تنسيق في الأرض
وتقول مسيطر .
تتوقع سيطرة حفتر مماثله أو أكثر سوء ؟
حاضر... هنبعت عساكر ..كل عسكري بجاروف ومقشة عشان نقلب الرمل ونحسس على كل سحلية ماشية وناخد اسمها في الكراسة اللي هتتعرض على معاليك في المنتدى ??

وان كان في الواقع دا دليل ان الحدود بتتمشط ولو فيه هدف بينضرب

‏عاجل | أردوغان: تم تطهير ⁧‫#طرابلس‬⁩ وترهونة وجميع المطارات الأخرى بالمنطقة من قبل جنودنا الأتراك مع إخوانهم الليبيين

‏عاجل | أردوغان: تم تطهير ⁧‫#طرابلس‬⁩ وترهونة وجميع المطارات الأخرى بالمنطقة من قبل جنودنا الأتراك مع إخوانهم الليبيين
اعتقد جنوده السوريين مصطلح ادق ؟

سبب ان الواحد مبيدخلش المنتدى يشارك كتير و يكتفى بالمتابعه لسطحية اراء كتيير وجدال كبير. لكن انت وضحت فى موضوع ليبيا انك راجل عقلانى وبتدور على نقاش Warrior @Warrior. اتمنى اجابه سؤالى
اوك اخي بعد قليل بجاوبك ان شاء الله
انا ممنوع من هناك

حاضر... هنبعت عساكر ..كل عسكري بجاروف ومقشة عشان نقلب الرمل ونحسس على كل سحلية ماشية وناخد اسمها في الكراسة اللي هتتعرض على معاليك في المنتدى ??

الاخ ميقصدش دا الا لو انا فهمت غلط. هو يقصد ان الصحراء والاماكن الخاليه بتبقى امتداد لحدود الدولة لو فى جيش زى مصر بيسيطر حتى لو فى اخطاء لكن مسيطر. لو مليشيات بتتحسب نقط تمركز وخط امداد.

يرجي التقيد بأدب الحديث
اخي M @ثقة يرجي الدعم حتي لايتحول الكلام للسب
الكلام ليس موجه لك ولا تحاول حشر نفسك الا ان كنت تملك حسابين كما قال بعض الزملاء وهذا ممنوع في المنتدى

الشعب الليبي شعب رجال ونخوي لا يترك ارضه محتلة ان كانت صحاري او وديان ، كلام عن صحاري و غير مؤهلة كلام عبثي مضحك الوطن وطن بكامل اراضيه وترابه ، كلام تعرفة الشعوب التي ضحت بدماء ابنائها فدي تراب وطنها
الإنشاء......
كلمني عن ترهونة وغريان عوض قلب المواضيع.

الكلام ليس موجه لك ولا تحاول حشر نفسك الا ان كنت تملك حسابين كما قال بعض الزملاء وهذا ممنوع في المنتدى
انت تكلمت معي بتجاوز من قبل ولم ارد عليك وتلقيت نصيحه من مشرف بالتبليغ عن اي تجاوز
ترديدك لكلام عن حسابين قد يوضح انك من تمتلك ذلك

الاخ ميقصدش دا الا لو انا فهمت غلط. هو يقصد ان الصحراء والاماكن الخاليه بتبقى امتداد لحدود الدولة لو فى جيش زى مصر بيسيطر حتى لو فى اخطاء لكن مسيطر. لو مليشيات بتتحسب نقط تمركز وخط امداد.
الحقيقة انا فهمت ان كونك ماتعرفش مين اللي ماشي على الارض فمعناه انك فاقد السيطرة عليها

ودا كلام مجحف الحقيقة... ولكن نقول ايه، حبيبك يبلعبك الزلط وعدوك يتمنالك الغلط

حادثة من سنين والكل رفضها وانا ارفضها واشعر بالاسف لخسارة الذخيرة ولفقد المدنيين الابرياء ... بس دا لا يعني ان الجيش فاقد السيطرة على الأرض

انت تكلمت معي بتجاوز من قبل ولم ارد عليك وتلقيت نصيحه من مشرف بالتبليغ عن اي تجاوز
ترديدك لكلام عن حسابين قد يوضح انك من تمتلك ذلك
نفس الكلام وصلني من الإدارة...
اخي مسألة الحسابات الإدارة شوف تبحث فيها...
اما كلامك عن تجاوز فلا اظنني قمت به وان حدث كان غير مقصود...

نفس الكلام وصلني من الإدارة...
اخي مسألة الحسابات الإدارة شوف تبحث فيها...
اما كلامك عن تجاوز فلا اظنني قمت به وان حدث كان غير مقصود...
لا مشكله وانا مسامحك اخي ونتمني جميعا الخير لليبيا وشعبها ، الاختلاف في المسار فقط تحياتي

أرجع وشوف مالذي نتحدث عنه وستجد أني متفق معك ..
وعجل بكشف السحالي ?

لا يا نو بودي..... طلعت منك أوت ديه. وهقولك ليه.
اولا لا مصر ولا السعوديه ولا الامارات يملكون رفاهيه الفتور السياسي مع بعضهم البعض
الموضوع صعب جدا. والمباره مشتعله. وهناك خصوم أمامك يريدون تدميرك باي شكل وإخضاع المحور النصري السعودي الإماراتي.
ثانيا. فابلاسقاط علي نغمه الفتور. قد تجد ايصاً علامات اكثر وضوحا ليس علي فتور فقط. ولكن خلافات امراتيه سعوديه كثيره وفتور. وخصوصا في ملف اليمن. بل وصل الي حد عمل كل منهم منفردا ولأهداف خاصه.
وانا تعتقد ان كل هذا اللتفاف ومناورات سياسيه عسكريه.
العلاقات بين الثلاثة لا وقت ولا مساحه فيها لأي اختلاف. العدو و الخطر واحد.
فلابد من الاصطفاف.
بص هوا لافتور ده مش شئ وحش اصلا عادي انا مقولتش قطع علاقات
ولكن ده احساسي واتمني اني اكون مخطئ فمصر والممكله جسد واحد وانشا الله الخير يعم لكلا البلدين
وزي مبيتقال عندنا في مصر غلوتها من غلاوة الحرمين

عودة
أعلى