العفو عن قتلة خاشقجي

انت مين
انت دارس اللي بتقوله ده
اعتبروني انا عم افكر خارج الصندوق نستنة ونشوف التوقيت مهم كثير في تحركات عم تصير في الاسبوعين الماضيين وحركة مش طبيعية وتصاعد الاحداث في ليبيا وتحركات على خط حل ازمة الخليج وغيرها مع موشرات عن قرب حدوث تغييرات كبيرة في الملف العراقي والسوري خلال الشهريين القادمين ان شاء الله امريكا تحاول توحيد الجهود تجاه حلف روسيا والله اعلم

جزاهم الله خير
وغفر الله لأموات للمسلمين في اواخر هذا الشهر الفضيل

الله يجزاهم خير

مش قانوني بس اتوقع ممكن يعدمون بالحق العام كتعزير
لو خطأ ياليت حد يصحح لي
تنازل أولياء الدم يُعفِي من القصاص،
يتبقى الحق العام ( سجن لمدة 25 سنة )
تم مؤخراً إلغاء الإعدام تعزيراً.

اعتبروني انا عم افكر خارج الصندوق نستنة ونشوف التوقيت مهم كثير في تحركات عم تصير في الاسبوعين الماضيين وحركة مش طبيعية وتصاعد الاحداث في ليبيا وتحركات على خط حل ازمة الخليج وغيرها مع موشرات عن قرب حدوث تغييرات كبيرة في الملف العراقي والسوري خلال الشهريين القادمين ان شاء الله امريكا تحاول توحيد الجهود تجاه حلف روسيا والله اعلم

تفكيركك شاطح مره مع تركيا لن يتم صلح واردوغان بالسلطه ومع قطر الشروط واضحه او الشبك مقفل

يوووه شايل هم صياح ونواح التركية
أول تعليق لخطيبة خاشقجي “خديجة” على تصريحات زوجة جمال السرية
متنكر :))

تفكيركك شاطح مره مع تركيا لن يتم صلح واردوغان بالسلطه ومع قطر الشروط واضحه او الشبك مقفل
ياحبيب انا مش شاطح ولا شي قلتلك اعتبرني خيالي وعم افكر بخارج الصندوق ونستنة ونشوف في شغل على اكثر من محور بالمنطقة يتسارع بصورة غريبة وكل القصة راح تبان هل شهرين ثلاث والله اعلم خلينا نستنة

ياحبيب انا مش شاطح ولا شي قلتلك اعتبرني خيالي وعم افكر بخارج الصندوق ونستنة ونشوف في شغل على اكثر من محور بالمنطقة يتسارع بصورة غريبة وكل القصة راح تبان هل شهرين ثلاث والله اعلم خلينا نستنة

تفكير خيالي شاطح

جزاهم الله الف خير في هذي الليلة المباركة العفو من شيم الكبار

ولا عزاء لأردوغان النكس ولا أم الخبث والخبائث جنكيز ومن معها من لقطاء اليسار

اثبت صلاح بانه رجل من اليوم الاول رغم مامر فيه هو وعائلته
والله تعجز الكلمات عن الوصف رغم ان الحق معه وكان ممكن يطلب تنفيذ الاحكام
والاخوان اللي اخذين وضعية محققين
صلاح معاه الجنسية الامريكية وعايش هناك وملياردير هو وعائلته ماشاء الله
والله ماتقدر تضغط عليه نهائيا باي شئ
لم يتم إلغاؤه

وانما الغي القتل تعزيرا لمن هو دون 18سنه
تحت 18 لاينفذ فيه الحكم!!
اللي الغي الجلد تعزيرا

ماعتقدش أن الموضوع له أي دخل بالوطنية، بالعكس اللي حصل ده يسئ للسعودية أكثر دوليا .

ااحنا مش بنتكلم عن قاتل واحد هنا او اتنين ،دى فرقة قتل تفننت في قتله و تقطيعه و تذويب جسده اتحكم في ١١ منهم تقريبا مش متذكر الرقم بالظبط بالاعدام و بعدين ماذكرش اي اسماء تخص العائلة الحاكمة و لا حد فيهم عليه إدانة و ده يقول إن الحكاية مالهاش دخل بالوطنية.

اللي حصل ده يقول إن المنفذين واخدين وعد بعدم تنفيذ الحكم فيهم ،الناس دي هاتخرج تعيش وسط المجتمع عادي ازاي ؟! ازاي فرقة قتل مايتعدمش فيهم واحد و لا حتي ياخدوا مؤبد ف السجن بعد اللي حصل ..

انا كمواطن ازاي اعيش في امان في بلد فيها فئة مجرمة محصنة ضد العقاب ؟ و فرقة قتل طليقة .

ماعلينا .. مبروك عليهم العفو .​

عودة
أعلى