اسقاط درون تركى فوق ترهونة

Su-57

عضو
التفاعل
4,958 26 1
الدفاعات الجوية للجيش الوطني الليبي تسقط مسيرة تركية فوق ترهونة

حد من الاخوة السعوديين يوصلنا على شاى كرك عشان السهرة صباحى :giggle:

هناك احتمالان :
  1. اسقط بمقاتلة
  2. عطب تقني
(هذا ان صح الخبر من العربية)

هناك احتمالان :
  1. اسقط بمقاتلة
  2. عطب تقني
اى مضادات من العهد السوفيتي من 70 سنة تسقط اى درون ولا علشان تركى يبقى درون معاه حصانة?

هناك احتمالان :
  1. اسقط بمقاتلة
  2. عطب تقني

الخبر ده متكرر و معتاد عليه فى اخر كام شهر مش حاجه جديدة مش اول و لا اخر درون يتم إسقاطه.

شخصيا شايفه خبر عادى.

هل لازالت مليشيات حفتر تملك دفاع جوي ...عجبي...
ليبيا مليئة بالمضادات الارضية سواء (مليشيا) السراج إللى جمعها بعد محاولة اجتياح طرابلس او (ميليشيا) حفتر إللى أعاد تشكيلها بعد اتفاق الصخيرات لإجتياح العاصمة

سقوط درون بطيء بدون حماية وينتج منه العشرات بسهولة وبكلفة منخفضة لا يعني شيء امام تدميره لانظمة دفاع جوي مخصصة لاسقاط الدرونات بكل سهولة ...

ليبيا مليئة بالمضادات الارضية سواء (مليشيا) السراج إللى جمعها بعد محاولة اجتياح طرابلس او (ميليشيا) حفتر إللى أعاد تشكيلها بعد اتفاق الصخيرات لإجتياح العاصمة
انا كنت اقصد البانتسير ؟

سقوط درون بطيء بدون حماية وينتج منه العشرات بسهولة وبكلفة منخفضة لا يعني شيء امام تدميره لانظمة دفاع جوي مخصصة لاسقاط الدرونات بكل سهولة ...
مهلا يا أخ انت بتتكلم عن بانتسير s1 مش ثاد او s400

صح
درون يدمر منظومة دفاع جوي
مكسب

وانا قصدت لفظك الخاص ب(ميليشيات حفرت )كأن هناك فى ليبيا جيش غير التركى و المصرى و الاماراتى
؟؟؟
لا اظن ان هناك جيش تركي او مصري او اماراتي في ليبيا ...
هناك حكومة شرعية وهناك حفتر مع أعوان القذافي والجنجويد وفاغنر و...

أووووووووو

البااااااانسييييير

يعااااود التصدي !!!!!!

دابا كيف اشرح لهادو ان اسقاط حتا 10 مسيرات من هادي ليس انجاز?

عودة
أعلى