وصول الغواصة s43 الى قاعدة الاسكندرية

هذا أسلوب قديم جدا تم تجاوزه.. فتح عدة مواضيع لنفس الخبر بغرض الاغراق وجذب الانتباه.

بالعكس سعيد جدا وأنتظر مشاهدتها في مواجهة بحرية العدو التركي وليس فقط بمقاطع استعراضية.
ماهي نقاط تفوق الاتراك علينا بخلاف الغواصات
 
مصر وتركيا بينهم ثأر قديم - علي عكس ما يحاول البعض تصويره - من ايام استسلام الاسطول التركي في الاسكندرية بعد هزيمتهم علي يد ابراهيم باشا في معركة قونيا - وتكاتف الامم الاوروبية مع الدوله العثمانية ضد مصر بقياده محمد علي،
اي محاوله لاحياء امجاد العثمانيين تتقاطع بالتأكيد مع مصر - الموضوع ليس غاز فقط - وبالتالي التسليح المصري بالطبع موجه جزء منه ضد الاطماع التركية خاصه الشق البحري - في غضون ٣-٥ سنين لو استمرت وتيره التسليح المصري البحري علي هذا المنوال - ستكون مكافئه علي الاقل او اقوي من تركيا
 
احنا هنمشي بكلام اردوغان طول عمر تركيا عدوه لمصر هي صديق في الادمغه المريضه بتاع دول مسلمين انما سكان هضبة الاناضول اعداء لينا من ايام الحيثين للعثمانين للى موجودين حاليا دوله بتدعم جماعه ارهابيه لاخضاع مصر لنفوذها دوله بتنقل مرتزقه لحدودك لتهديد امنك القومي دوله قامت بينك وبينها عشرات المعارك علي مدي التاريخ وتقولي صديق لا العدو الاول لمصر هو تركيا والاكثر تهديد يليه التهديد الفارسي يليه العدو الاسرائيلي وهو اقلهم خطوره حكاية الشعوب المسلمه والكلام ده مبياكلش عيش تركيا عدو لينا .
اصبح دعم ارهابيين م صر عداء سياسي عجبت لك يازمن؟
التركي اوسخ من الصهيوني
 
القوة الضاربة المصرية​

FB_IMG_1588978417125.jpg
 
هو دعم الارهابيين في مصر عداء سياسي؟؟؟
انتا بتتكلم سياسة هنا في المنتدي اكتر من العسكرية .. اسمه منتدي الدفاع مش منتدي الطاولة المستديرة لنقاشات السياسة و المجتمع.
 
انتا بتتكلم سياسة هنا في المنتدي اكتر من العسكرية .. اسمه منتدي الدفاع مش منتدي الطاولة المستديرة لنقاشات السياسة و المجتمع.
دعم الارهابيين والحرب بالوكاله يدخل ضمن العسكريه
 
عودة
أعلى