اجتياز المدرعات المصرية الاختبارات السعودية والإماراتية بنجاح

المدرعة لا تقل كفاءة عن الاروبيين ولها انواع متعددة وكثيرة والمدرعة المصرية لا تأتى بمشاكل حقوق الانسان
مشاهدة المرفق 236330
اتمني ذلك
لكن برضه لا اتوقع اختيارها انت بتتكلم علي شركات امريكيه واوروبيه لها خبرات عقود ومنتجات كثيره وعلاقات اقوي مع السعوديه
واحنا لسه بنقول ي هادي
عامه اكتساب الخبره شيء ممتاز واتمني تسويقها افريقيا

مدرعه جنوب افريقيه بامتياز
وكالعاده تجميع فقط
صح وعشان كدا شايفين تعاقدمصر مع شركة جنوب افريقية ولو بنجمعها يا كاذب الشركة اللى هتبعها هتسمح لينا تسويقها تحت شعار صناعة مصرية خالصة !

ما حنا بنجمع الابرامز والجويند ومروحية الجازيل والالفاجيت والكى 8 كنا بعناهم لحد تحت اسم صنع فى مصر

صح وعشان كدا شايفين تعاقدمصر مع شركة جنوب افريقية ولو بنجمعها يا كاذب الشركة اللى هتبعها هتسمح لينا تسويقها تحت شعار صناعة مصرية خالصة !

ما حنا بنجمع الابرامز والجويند ومروحية الجازيل والالفاجيت والكى 8 كنا بعناهم لحد تحت اسم صنع فى مصر
يا عم فكك منه خليه يهبد . في جمهور بيستني كل هبده وهبده

ارحمنا من الجهل والنبي
اجبلك صناعات من الامارات بس اصلها جنوب افريقي

يقال انها نقله نوعية في الصناعة العسكرية المصرية
انتا بتصدق الهجس ده كل تجميع ولحام
ذي اصحاب نظريه ان احنا بنصنع 90%من الابرامز سيبهم يعيشو الوهم شويه دول من مخلفات عبدالناصر صانع الوهم العربي

وكالعاده تجميع فقط
لو تجميع حتي بمنتج مصري لا يسمح بإطلاق اسمً مصري عليها وإلا كانت الإبرامز تسمي في مصر تحتمس ولا حورس ، نقل التكنولوجيا كاملًا مع تصنعها محليا يمكنك تطوريها وإطلاق اسماء جديدة للمنتج ، ده علي فكرة من الناحية القانونية

مش مستغرب كل انجاز لازم يطلعولنا الشويه المحبطين دول
ذي اصحاب نظريه ان احنا بنصنع 90%من الابرامز سيبهم يعيشو الوهم شويه دول من مخلفات عبدالناصر صانع الوهم العربي
والله محد هجاس غيرك انت لا شفتها ولا شميتها اخرك تلمع تكاتك

عنيف انت بزيادة ?

وكالعاده تجميع فقط
مش فاهم وجهة نظر سيادتك يعني
الشركة كلها نقلت اعمالها ومصانعها لمصر
وبعدين اي حوار تجميع تجميع اللي انت ماسكة لبانة دا مش داء رائ حضرتك فالصناعات التركية اللي ٩٥% منة برضو مشاريع من دول تانية
متفهم اختلافك للنظام السياسي في مصر بس قليل من الانصاف متخليش الكرهية تضغي لي الموضوعية

مش فاهم وجهة نظر سيادتك يعني
الشركة كلها نقلت اعمالها ومصانعها لمصر
وبعدين اي حوار تجميع تجميع اللي انت ماسكة لبانة دا مش داء رائ حضرتك فالصناعات التركية اللي ٩٥% منة برضو مشاريع من دول تانية
متفهم اختلافك للنظام السياسي في مصر بس قليل من الانصاف متخليش الكرهية تضغي لي الموضوعية
لا ابدا انا نفسي بلدي تبقي احسن من تركيا بس انا عملي مبعش الوهم وبحكم اني مهندس ميكانيكا ومهتم بالشأن الاقتصادي الدولي اقدر اقولك مصر مفيهاش now how
مصر دوله بدائيه في الصناعه وتكاد تكون اندثرت اغلب الكفأت المصريه مبيشتغلوش تبع الجيش بيسافرو بره
احنا معندناش ميكنه كل اللي عندنا معدات تلحيم وربط
معندناش تصنيع غير لهياكل مدرعات الفهد والتمساح وطيارات k8 والمواد الخام مستورده والمعدات اللي بتصنع الهيكل مستورده احنا في عالم التصنيع المدني صفر علي الشمال وبالتالي التصنيع العسكري اللي هو مرتبط بالاساس بالقوه الصناعيه المدنيه مش هيزيد عن التجميع والتلحي

لا ابدا انا نفسي بلدي تبقي احسن من تركيا بس انا عملي مبعش الوهم وبحكم اني مهندس ميكانيكا ومهتم بالشأن الاقتصادي الدولي اقدر اقولك مصر مفيهاش now how
مصر دوله بدائيه في الصناعه وتكاد تكون اندثرت اغلب الكفأت المصريه مبيشتغلوش تبع الجيش بيسافرو بره
احنا معندناش ميكنه كل اللي عندنا معدات تلحيم وربط
معندناش تصنيع غير لهياكل مدرعات الفهد والتمساح وطيارات k8 والمواد الخام مستورده والمعدات اللي بتصنع الهيكل مستورده احنا في عالم التصنيع المدني صفر علي الشمال وبالتالي التصنيع العسكري اللي هو مرتبط بالاساس بالقوه الصناعيه المدنيه مش هيزيد عن التجميع والتلحي
جايز كلامك يكون فية جزء من الصحة
رغم ان يبدو انك متحامل ودا نابع من توجهك السياسي
دلوقت فية مبادرات ورغبة في تغير الواقع دا .اقف واساند ولا اعارض طول الوقت بشكل هدام مش هيوصلنا غير لحالة اسواء من اللي احنا فيها .وحتي لو ملكش رغبة تساند ولو معتبرة طبيل يبقي الافضل انك متهاجمش عمال علي بطال

جايز كلامك يكون فية جزء من الصحة
رغم ان يبدو انك متحامل ودا نابع من توجهك السياسي
دلوقت فية مبادرات ورغبة في تغير الواقع دا .اقف واساند ولا اعارض طول الوقت بشكل هدام مش هيوصلنا غير لحالة اسواء من اللي احنا فيها .وحتي لو ملكش رغبة تساند ولو معتبرة طبيل يبقي الافضل انك متهاجمش عمال علي بطال
انا بساند بلدي لكن عمري ما اساند حاجه شايفها غلط
زي موضوع التفريعه والعاصمه الاداريه كنت بعارض وبقول هدر للاموال والاولي توجهها للصناعه وتحفيز الصادرات كنت بتهم بالخيانهوالعماله واني اخواني ويتقلي هو انتا تعرف اكتر من سياده الرئيس
وفي الاخر طلعت بلح

علي العموم مبروك لبلدي وياريت يدخلوها الخدمه بكميات كبيره متبقاش للتدخل السريع بس ويشيلو التوابيت اللي عندنا واولهم الفهد العقيمه والpmb1

انا بساند بلدي لكن عمري ما اساند حاجه شايفها غلط
زي موضوع التفريعه والعاصمه الاداريه كنت بعارض وبقول هدر للاموال والاولي توجهها للصناعه وتحفيز الصادرات كنت بتهم بالخيانهوالعماله واني اخواني ويتقلي هو انتا تعرف اكتر من سياده الرئيس
وفي الاخر طلعت بلح
كونك كنت موفق في معرضتك لسياسة ما في وقت معين ميعنيش بالضرورة استمرارك علي نفس النهج فكل قضية .ودا علي فكرة من وجهة نظرك انت انة بلح وبرضو ميحتمش انة كدا فعلا .قناة السويس كانت حاجة لتشغيل العجلة اللي كانت نايمة بمعدل بطاله فوق ١٥% وفنس الوقت للاقتصاد فوقت كان منهار فية .انما بقي موضوع العاصمة دا احب اعرف علي اساس بتقول بلح

برغم إختلافي مع السياسات المصرية و السيسي ، لكن برافو لمصر

تقدم. كبير حققته خلال السنتين الماضيتين ، بالتوفيق
حقيقه بناء نموذجي
وصفقات وتسليح
على مستوى احترافي
وان شاء الله الى مزيد من النجاحات

بلد بتستورد اساتك الفلوس بيقو
هتاخدهم الجلاله دلوقتي وهيعملولك 100صفحه عن التصنيع المصري الفشيخ في الشرق الاوسط
في المجمل هي مدرعة جيدة لا تقارن بالتابوت المسمي فهد وبأستثناء المحرك وناقل الحركة ونظام التعليق ونظام الاعاقة الالكترونية ونظام الحماية والتحذير ونظام الرصد وتحديد مصادر النيران ماعدا ذلك فهو بكل فخر صنع بأيدي مصرية​

في المجمل هي مدرعة جيدة لا تقارن بالتابوت المسمي فهد وبأستثناء المحرك وناقل الحركة ونظام التعليق ونظام الاعاقة الالكترونية ونظام الحماية والتحذير ونظام الرصد وتحديد مصادر النيران ماعدا ذلك فهو بكل فخر صنع بأيدي مصرية​
مصدر على كلامك لان كده ما اتبقاش الا الشاسيه

عودة
أعلى