كورونا الصين ، انتشار سريع و هلع كبير !

الصين تطلق تطبيقا إلكترونيا للكشف عن إمكانية الأصابه بفيروس كورونا القاتل

الوفايات : 1018
حالات شفيت :
4347

حالات الكورونا فى السفينة المحتجزة عند يوكوهاما تضاعفت الى 136 حالة منهم 11 امريكيا ضمن الحالات الجديدة

سبق اني قرأت كذلك ان الكسارات والحفر العميقه ممكن تسبب انتشار فيروسات مدفونة تحت الرمال لسنوات او الاف السنين! اذا ممكن اسم الوثائقي أخي افدنا فيه

للأسف انا بنسي التفاصيل بسهولة جدا صعب اوصل للفيديو ,بس اليوتيوب عليه فيديوهات كتير قصيرة خاصة بالموضوع ده
ده مثال

مش فاهم قرأت في وثائقي, تنحت عندها ثلاث دقائق :LOL:

سيناريو وقع فعلا, و يوجد حالات وفاة مسجله في الدوريات المتخصصه لافراد تعرضوا لوبائيات خرجت من تحت الجليد الذائب, و شملت الجدري (الذي انقرض بعد جهود مضنيه) و الطاعون و حتى الانفلونزا الاسبانيه. لا اعلم عن ظهور و باء مستجد كليا بهذه الطريقه و لكنه نظريا ممكن.

:LOL: :LOL:
ايوة اصل بعتمد في فيديوهات و وثائقيات اليوتيوب اكتر على القراءة من خاصية ENG Subtitle دي بتساعدنى اكتر من السمع

حالات الكورونا فى السفينة المحتجزة عند يوكوهاما تضاعفت الى 136 حالة منهم 11 امريكيا ضمن الحالات الجديدة

السفينة دى هاتكون كارثة تذكر في التاريخ ,بدلا من يتم اخراجهم من السفينة الى اماكن مفتوحة بعيدة عن السكان و يتم عزلهم و التعامل مع الاصابت تم عزل ال 3600 شخص فى نفس السفينة و لم يسمح لهم بالتحرك و الخروج منها في اماكن مغلقة و ضيقة و كأنك عايز تقضى عليهم و ده اللى هايحصل طبعا لو تركت السفينة بالافراد اللى عليها في حالة عزل سلبية كدة .

الفيروسات كائنات حيه ايضا و موجودة في كل مكان منها الخطير على الانسان و منها الخطير على الحيوان و منها النافع و غير الضار.

الفايروس لا يعتبر كائن حي هو مجرد حمض نووي مغلف ببروتين و يستخدم الخلايا الحيه للتكاثر

الطريقة التي ينشر بها الصينيون المرض مرعبة جدا.. تصوروا لو استخدمت حركة إرهابية بعض أفرادها لعمل هذا في دول معينة !

ستنتشر الفوضى في العالم !

الله يستر..

عودة
أعلى