كورونا الصين ، انتشار سريع و هلع كبير !

دول مناصري التعديل الثاني Second Amendment مش اتباع ترامب بالاساس
وبيتظهرو ضد قوانين التباعد الاجتماعي
EVp7eVcXsAMEv-C
EVq0QAbUEAAjTxB

ياسيدي الفاضل انا مش بناقش كونهم اتباع لترامب ام لا .كل الناس دي من مناصري التعديل الثاني موجودين ولهم تظاهرات من قبل ترامب هم معترضين علي فكرة فرض التباعد الاجتماعي من قبل الحكومة
ودا اساس امتعاضهم فكرة nanny state
بتجيب لهم ارتيكاريا

ياسيدي الفاضل انا مش بناقش كونهم اتباع لترامب ام لا .كل الناس دي من مناصري التعديل الثاني موجودين ولهم تظاهرات من قبل ترامب هم معترضين علي فكرة فرض التباعد الاجتماعي من قبل الحكومة
ودا اساس امتعاضهم فكرة nanny state
بتجيب لهم ارتيكاريا
ما هو التعديل الثانى رجاءا ؟

يانهار اسود ده تطرف مقنن لو تمت اساءة استخدام القانون وكذلك ستكون نسبة القتل فى امريكا عاليه جدا
دا قانون موجود من القرن 18
وعامود من اعمدة الدستور الامريكي
محدش اساء استخدامة بشكل منظم وواسع
غير حوادث فردية من حين لاخر
وعلشان كدا في حوارات دايرة بخصوص الغاء التعديل من قبل اليساريين والديموقراطين
لاكن بيقابلهم معارضة شرسة من انصار حمل السلاح واي محولة لفرض قانون هتجابه وهتقلب حرب اهلية

قلتها من قبل نعم وأقولها الآن نعم .
بعد الأزمة إذا لم تراجع دول الخليج ملفاتها السكانيه فالمستقبل سيكون أسود.
الهنود بالتحديد وبالدرجه الاولى هم الكابوس وهم الاكثر سوء من تحت الطاوله لرتباطهم بعصابات منظمه وكثير منها يتبع لسياسيين او رجال دوله هناك هذي الحقيقه التي لم تكتشف الى الان لدى الكثيرين

شغب الافارقة مع الترحيل رافضينة

البقية ارفع الاسعار خله هو بنفسه يطلب العودة لين تخف الاعداد
معليش الحل الغبي هذا ترفع الاسعار راح يرفعون رواتبهم يارجل بعض البقالات فيها سته من منطقه واحده كم دخلها علشان يشتغلون فيها سته الموضوع اكبر من انك ترفع الرسوم انا من ثلاث سنوات بلغة عن عامل تكلمت معاه قالي عن شبكه يرسل الفلوس الى اهله عن طريقها بالدمام عند عمارة سيكو الغطاء مكتب مقاولات و و و الجاليه الهنديه بالتحديد محاربتها لازم تتم بوضع مراقبها مشددها على المنشئات الصغيره الي يعملون فيها راح تشوف البلاوي
والبحرين كذلك سيطرتهم على سوق التجزئه هناك والكويت والامارات

اعتقد التانيه الاجراءات اللى بتتخذها الدوله معناها مفيش اغلاق وكمان احنا فى موسم الحصاد ومستحيل الفلاح هيقبل ان زرعته تفسد او اغلاق المصانع والمطاحن اللى بتستلم البنجر والغله وكمان تسهيلات المصانع للعمل الاسبوع ده
يعنى انا كنت بقفل المصنع الساعه ٥ و عربياتى تكون فى البيت قبل الساعه ٨ دلوقتى مش لازم اقفل وكمان عربيات البضائع لها حق التحرك فى اى وقت
بس اجتماع الرئيس مع وزير الدفاع ورئيس اركان حرب القوات المسلحة يحمل معنيين عندي
يا غلق كامل
يا اما استعدوا نفتح المستشفيات العسكرية

بس اجتماع الرئيس مع وزير الدفاع ورئيس اركان حرب القوات المسلحة يحمل معنيين عندي
يا غلق كامل
يا اما استعدوا نفتح المستشفيات العسكرية
,\وممكن ميكونش لاجتماع علاقه بكورونا اساسا

حذرت جمعية التصنيع الأمريكية من أن إغلاق المكسيك قد يعرض الإمدادات "الحرجة" للخطر.

عودة
أعلى