كورونا الصين ، انتشار سريع و هلع كبير !

احنا عارفين الناس دي كويس زي قطر اجرت طياره اسبانيه وفصلت مصريين ومصر رفضت تستقبل الطياره بالمصريين العالقين فيه
الاخوان يهود نفس نظام شيعه البحرين كده في الافلام ومصر كل اللي تقدر تعمله تجيب العالقين بس لكن ناس معاها اقامات مش هيجي
فى ناس قعدت في البيوت من غير مرتبات وهى معاها اقامه وحالتهم كرب مش معنى انه معاه اقامه انى اسيبه

وافق الجيش التايلاندي على تقليص ميزانيته الدفاعية في الوقت الذي تقوم فيه الحكومة بتحويل الأموال لمواجهة الفيروس التاجيCovid-19
بما في ذلك تلك المخصصة للأسلحة وشرائها !!

مفيش دوله تقدر تجيب الاعداد دي كلها
تقريبا غالبيتنا بدون رواتب الفترة دي بس مش لازم يكون تفكيرنا النزول وخلاص اصلا التجمعات علشان النزول ممكن تعمل اصابات .
الحل زي ما احنا دلوقتي عزل منزلي والاقتصاد في المصاريف بقدر المستطاع

مفيش دوله تقدر تجيب الاعداد دي كلها
وفى مصريين ظاطوا فى الظيطه محوش له قرشين ومش عايز يصرفهم فيقولك اعمل فيديو
وده بيأثر فعلا على الناس الى حالتها كرب ولا ده راجع ولا ده راجع
وانا معاك المصريين فى السعوديه حوالى 2.5 مليون
هنعمل لهم حجر فين وهنرجعهم ازاى اصلا

أبلغت فرنسا عن 43 حالة من حالات القلب المرتبطة بعلاج مرضى فيروسات التاجية باستخدام هيدروكسي كلوروكوين وهو دواء الملاريا الذي وصفه الرئيس دونالد ترامب مراراً بأنه "مغير للعبة".

بما أن الولايات المتحدة تخزن ما يصل إلى 29 مليون جرعة من الدواء والذي يستخدم أيضًا لعلاج الذئبة والتهاب المفاصل الروماتويدي فإن البيانات حول ردود الفعل السلبية من وكالة سلامة الأدوية الفرنسية تسلط الضوء على خطر استخدام علاجات غير مثبتة !!

ماهو علشان كده في حل وسط انهم يدفعو تشغل الفنادق بتاعتك وماتتحملش حاجه بس انت شايف موضوع الجعانيين اللي رجعو من بريطانيا ده اللي خلا الدوله معدتش ترجع حد

تقريبا غالبيتنا بدون رواتب الفترة دي بس مش لازم يكون تفكيرنا النزول وخلاص اصلا التجمعات علشان النزول ممكن تعمل اصابات .
الحل زي ما احنا دلوقتي عزل منزلي والاقتصاد في المصاريف بقدر المستطاع

الله يصلح لح الاحوال ليا صديق حكالى الوضع بالتفصيل وضع صعب خصوصا للى مكنش عامل حسابه عليه وصعب جدا كمان

الله يصلح لح الاحوال ليا صديق حكالى الوضع بالتفصيل وضع صعب خصوصا للى مكنش عامل حسابه عليه وصعب جدا كمان
الله يبارك لك يارب .
والله يا صاحبي ربنا بيسرها وكل رزق مكتوب بيجيلك

‏شركتي قوقل وأبل تتعاونان على إطلاق تطبيق لتحديد ما إذا كنت على اتصال بشخص مصاب بڤيروس ‎كورونا او لا من دون التأثير او التدخل فى خصوصية العميل .

ماشاء الله 2.5 مليون مصري في السعودية،
أول مرة أعرف هذا الرقم، كنت أعتقد في أقصى حد يصل تعدادهم إلى مليون،
ده أكثر من تعداد السكان في البحرين.

ماشاء الله 2.5 مليون مصري في السعودية،
أول مرة أعرف هذا الرقم، كنت أعتقد في أقصى حد يصل تعدادهم إلى مليون،
ده أكثر من تعداد السكان في البحرين.

يوجد 10مليون مصري بالخارج

ماهو علشان كده في حل وسط انهم يدفعو تشغل الفنادق بتاعتك وماتتحملش حاجه بس انت شايف موضوع الجعانيين اللي رجعو من بريطانيا ده اللي خلا الدوله معدتش ترجع حد

للاسف فى وسط الازمة وتلاقى اشكال زى كدة مستعدين يحرجوا البلد وكلة علشان ميدفعش ولا مليم ويطلع بالفلوس

أبلغت فرنسا عن 43 حالة من حالات القلب المرتبطة بعلاج مرضى فيروسات التاجية باستخدام هيدروكسي كلوروكوين وهو دواء الملاريا الذي وصفه الرئيس دونالد ترامب مراراً بأنه "مغير للعبة".

بما أن الولايات المتحدة تخزن ما يصل إلى 29 مليون جرعة من الدواء والذي يستخدم أيضًا لعلاج الذئبة والتهاب المفاصل الروماتويدي فإن البيانات حول ردود الفعل السلبية من وكالة سلامة الأدوية الفرنسية تسلط الضوء على خطر استخدام علاجات غير مثبتة !!

هذا امر معروف ومسجل كاعراض للدواء منذ اول يوم لتصنيعه لذى فهو لا يوصف سابقا لمن يعانون مشاكل قلبية
وكان هواة تربية اسماك الزينة يضعونه باحواضهم لعلاج اسماكهم

البروتوكول يتم تحت مراقبة طبية صارمة وليس وفق وصفة ترامب

عودة
أعلى