بدء معركة تحرير طرابلس

بعض الاعضاء هنا يتجاوزون موقفهم السياسي الى استهزائهم بليبيا احدهم استهزئ باسم مدينة مصراتة امثال هؤلاء يجب ان يتم ايقافهم عند حدهم
انا اتفق معك في قصة انو لا يصح الاستهزاء باحد فكلنا مسلمون بس هما سخريتهم مش على ليبيا لو تركز سخريتهم من الاماكن اللي فيها تحزبات ضدهم فبيكملو للاخر وبعدين هل لو احد سخر من برقه مثلا او اماكن سيطرة حفتر كنت هتقول الكلام ده ولا هو مجرد ان ليك اتجاهات سياسيه وزعلان عليهم فبتحاول تستخدم الكرت ده .. خلاص يبقي من باب اولى ان المفروض الشان اليبي يبقي ليبيا وكلنا منتحشرش ونتكلم عنهم مع ان الاحقيه للمصرين دون المغاربه لانه مفيش حدود مشتركه ولا تهديد امني تخيل كده لو ليبيا كانت على حدود المغرب وبتعمل بسبوسه مع البلزيريو كنا سمعناك هنا بطلطش في كل ماهوا ليبي .. فسيبك من الحركات ده وخلينا في المهم

ممكن الاتراك بحري وطيران

حتى الآن لا مؤشر حقيقى على نية تدخل تركى مباشر رغم كل الجعجعة فقط مجرد دعم بمستشارين وطائرات بدون طيار وهذا قائم منذ شهور وليس جديد يعنى بالنهاية لم يقم أى طرف حتى الآن بكسر لعبة التوازنات فى ليبيا لكن السؤال هل سيجرؤ على فعلها بدون ضوء أخضر من روسيا والغرب

انا اتفق معك في قصة انو لا يصح الاستهزاء باحد فكلنا مسلمون بس هما سخريتهم مش على ليبيا لو تركز سخريتهم من الاماكن اللي فيها تحزبات ضدهم فبيكملو للاخر وبعدين هل لو احد سخر من برقه مثلا او اماكن سيطرة حفتر كنت هتقول الكلام ده ولا هو مجرد ان ليك اتجاهات سياسيه وزعلان عليهم فبتحاول تستخدم الكرت ده .. خلاص يبقي من باب اولى ان المفروض الشان اليبي يبقي ليبيا وكلنا منتحشرش ونتكلم عنهم مع ان الاحقيه للمصرين دون المغاربه لانه مفيش حدود مشتركه ولا تهديد امني تخيل كده لو ليبيا كانت على حدود المغرب وبتعمل بسبوسه مع البلزيريو كنا سمعناك هنا بطلطش في كل ماهوا ليبي .. فسيبك من الحركات ده وخلينا في المهم
لو شاهدت الموضوع لوجدت انني لم ابدي رايي في الصراع نهائيا
لكن اسلوب التعالي الذي يتحدث به المعلقين هو الذي استفزني وانا شخصيا ضد جميع الاطراف المتحاربة في ليبيا وارى انها مدفوعة

يا اخوان سؤال هل توجد مدينتين واحده مصراته والثانيه مسلاته ؟

او هي نفس المدينه ؟

يا اخوان سؤال هل توجد مدينتين واحده مصراته والثانيه مسلاته ؟

او هي نفس المدينه ؟
مسلاته مدينة صغيرة قرب طرابلس...
data=jh5kd260_wkitaQA21g_8vmadU8prujDhm_08_lMHkEoj2CWB3-V1v9lKDHRzA0HhdjS5vrHxtSB_PhE36LRkTfZg...png

أخي الكريم هل تفترض انت
ان قطر وتركيا تدعم جهات تعادي
الإخوان المسلمين
أذا كان ما تقولة حقيقي وهو ليس
كذلك با الطبع فهم أغبى دولتين
مروا على التاريخ الحديث

السبب بسيط جدا ويكاد يكون
هامشي لولا صغارة عقل من يقود
الإمارات وجهلهم وقلة علمهم
الأمر ومافية ان الإمارات كانت
تتعامل مع الإخوان بحسن نية
وكما فعلوا في كل الدول العربية