"صور حصرية" للدفاع الجوي المصري

هل في رأيك الموضوع يشكل خطر وجب غلقه

• مجموع المصوتين
    53
بغض النظر عن قانونية نشر هده الصور لكن الدفاع الجوي المصري واضح انه بحالة ممتازة وروح معنوية عالية جدا ما شاء الله

لماذا لا يظهر S300 حتى الان من خلال التصوير؟

لماذا لم يظهر الbuk والتور الا بعد الاعلان عنهم رسميا؟

ما أريد قوله، هناك اماكن يكون فيها بعض التراخي قليلا، وهناك اماكن اخرى لا يستطيع القائد العام نفسه الدخول بهاتف محمول :) ولذلك لم نرى أسلحة نوعية معينة تظهر الا كمفاجئة..

وتحديث الشيلكا سيجلط البعض انه لازالت مصر تستخدمه بل وتطوره!

بغض النظر عن قانونية نشر هده الصور لكن الدفاع الجوي المصري واضح انه بحالة ممتازة وروح معنوية عالية جدا ما شاء الله
الشهادة لله
الفريق علي فهمي قائد الدفاع الجوي .. قنبلة نشاط

الامر كله خاطئ يا صديقى
انا فقط أستوقفنى كلمة أماكن انتشار الشيلكا
حبيبي تسلم
طابور سير الشيلكا
اصل الشيلكا متحركة وضربها بيكون بعد معرفة خطوط تحركها
بس ايا كان دي لوحة عمليات

لماذا لا يظهر S300 حتى الان من خلال التصوير؟

لماذا لم يظهر الbuk والتور الا بعد الاعلان عنهم رسميا؟

ما أريد قوله، هناك اماكن يكون فيها بعض التراخي قليلا، وهناك اماكن اخرى لا يستطيع القائد العام نفسه الدخول بهاتف محمول :) ولذلك لم نرى أسلحة نوعية معينة تظهر الا كمفاجئة..

وتحديث الشيلكا سيجلط البعض انه لازالت مصر تستخدمه بل وتطوره!
كلام جميل
لكن اللي بيحصل ده اسهاااااال صور
ولا ايه

انا كل سنة عندي تفتيش حرب من اسبوعين اقل واجب
صدقني انا مش بهاجم عمياني
برضك الصور دي حديثة وقانون المستديم مفيش موبايلات بكاميرات جوه
انته قلت مجند ... أنا سألت عدى ازاي بيه ...؟
اي نعم الأمور أحسن لكن فيه حاجات سيئة ماتغيرتش بالمرة
واحنا عاوزين كله تمام إحنا بنحب جيشنا وعاوزينه توب في كل حاجه
ونخلينا في الرافال لو حبيت
بس لو دخلت على بروفايل احد الطيارين الشهداء هتجيب اسامي سرب كامل طيارين اصدقاء له وبرقم الطيارة
ونقول الدواعش جابوهم ازاي ...؟
تحياتي
هناك من لا يفهم ما معنى الضوابط العسكرية الأمر لا يتوقف عن ان هذا نظام أو ذاك موجود أو لا بطريقة أو ب أخرى كل الانظمة التي في الصور معروف ان مصر تمتلكها ولا يحتاج احد ذكر هذا.. لكن المشكل في الالتزام بالحياة العسكري داخل الثكنة والسر المهني أيضا.. الموبايل ممنوع تصور به داخل الثكنة نقطة رجوع للسطر. ممنوع يعني ممنوع انشاء الله تكون حتى سيارة جيب هذا من جهة من جهة أخرى بعض التفاصيل قد تظهر بسيطة لكن هناك من يرى اشياء عين هاوية لاتستطيع ان تفرزها صورة خريطة مشروع الملاحة خير مثال.

على فكره الصور كلها مش داخل الوحدات العسكريه وكلها فى مركز تدريب ورمايه الدفاع الجوى ربما هذا هو السبب فى التراخى الامنى

على فكره الصور كلها مش داخل الوحدات العسكريه وكلها فى مركز تدريب ورمايه الدفاع الجوى ربما هذا هو السبب فى التراخى الامنى

لا عذر أبدا لمن يأخذ صور بدون إذن .. قال الجيش لا تصوير يعني لا تصوير

ضباط ضغار فرحانين بالبدلة الميرى وغالبا بينشروا الصور لغرض الشقط والمنظرة الكدابة

ايام مكنت بقضى خدمه عسكريه كان الا بيتمسك معاه فون اى كان نوعه كان بيمسكه الصبح فى الطابور بالشكوش ولازم هوه الايكسره +٣٠يوم سجن

نشر هذه الصور بالتفاصيل الفنية وتفاصيل وجوه الافراد خطأ فادح قد يودى بحياة خبرات هامة تعول عليها القوات المسلحة المصرية

حبيبي تسلم
طابور سير الشيلكا
اصل الشيلكا متحركة وضربها بيكون بعد معرفة خطوط تحركها
بس ايا كان دي لوحة عمليات
الخريطة اصلا (سرى جدا)
وبنصورهاش حتى فى منوب العمليات ليها ستارة

EHUvVieWwAQzzTo

EHUvVimWsAACJhY

EHUvVijXYAEfS8t

الموبايلات في الوحدات 3G/4G
وهي الشئون المعنوية هتصور عساكر بس...؟ طيب اللواءات ..!!
كلامك ينطبق على الصور المجمعه بعد تفتيش حرب
لكن الباقي .... الأمن الحربي مش مركز حبه
الامن الحربى شكله نام فى الدرة ولمن لا يعلم مدى الخطر المقاومة العراقية ضربت معسكر امريكى بخرائظ وصور جوجل ايرث

عودة
أعلى