نوبل للسلام للرئيس الإثيوبي أبي أحمد

اخي لماذا التشكيك و التخوين اذا رئيسك هنأ الرجل هل حلال عليه وحرام علي؟

هل مصر في حالة حرب مع اثيوبيا ؟ العلاقات ممتازة يعني لا داعي للغيرة والحسد.

حسد على اية النيش مليان عندنا جوايز نوبل حقيقة و لبست حوائز سلام تمنح لاطفال و نساء نواشز

للأسف جائزة نوبل للسلام فقدت قيمتها و معناها خاصة بعد فوز النعجة توكل كرمان بها
عندك حق بس المره دي مستحقه باستثناء موضوع سد النهضه الرجل سياسي جبار ومنع اثيوبيا من حرب اهليه وحل موضوع اريتريا غير السودان

ويكبيديا مصدر مضروب هات مصدر ثاني

ويكبيديا مصدر مضروب هات مصدر ثاني

حسد على اية النيش مليان عندنا جوايز نوبل حقيقة و لبست حوائز سلام تمنح لاطفال و نساء نواشز

والله انت من كتبت ان افضل انجازات الرئيس السيسي تخليص العالم من (الاسلاميين) الملاعين وانا غسلت ايدي منك بديتول حسستني ان مصر دولة يهودية ياراجل اعرف تتكلم الاول بعدين انتقد اسمهم حزب الاخوان وعلى فكرة الاخوان فصيل سياسي.

ه
والله انت من كتبت ان افضل انجازات الرئيس السيسي تخليص العالم من (الاسلاميين) الملاعين وانا غسلت ايدي منك بديتول حسستني ان مصر دولة يهودية ياراجل اعرف تتكلم الاول بعدين انتقد اسمهم حزب الاخوان وعلى فكرة الاخوان فصيل سياسي.

الاخوان فصيل سياسى..
الله يرحمو نجاح الموجى
.كان قالك دى سياسة مين

فصيل سياسي لكنه يستخدم الدين لحكم سياسته مش مشكله استخدام الدين لكن المشكله الكبري ف نأويل الايات واستخدامه ف غير موضعه واستخدام بيوت الله للدعوه لسياستهم يا رجل اقسم بالله انهم وصلوا لتكفير المسلمين اللي من نفس الدين وسنه لمجرد اختلاف ف رأئيهم

للأسف توقيت حصوله علي الجائزة بعد توكل كرمان و اشباهها ظلمه و افقد الجائزة معناها
عندك حق انا والله لحد دلوقتي مش عارف توكل دي واخده نوبل ازاي وعلي ايه

في واحده تروح لبلد تاني وتاخد جنسيتها وتحرض من هناك ع بلدها ويكون معاها نوبل ازاي معرفش

فصيل سياسي لكنه يستخدم الدين لحكم سياسته مش مشكله استخدام الدين لكن المشكله الكبري ف نأويل الايات واستخدامه ف غير موضعه واستخدام بيوت الله للدعوه لسياستهم يا رجل اقسم بالله انهم وصلوا لتكفير المسلمين اللي من نفس الدين وسنه لمجرد اختلاف ف رأئيهم

على الرغم من استخدام ال kkk للدين المسيحي لتبرير العنصرية و جيش الرب كذلك استخدم المسيحية لتبرير قتل الأبرياء وغيرهم الكثير لم اسمع المسيحين يقولون نشكر الرئيس او اي شخص على تخليص العالم من المسيحيين الملاعين انتم فقط من يقول ذلك.

الاسلام يبرئ من كل من استخدم الدين مطية لتحقيق أهداف خاصة.

على الرغم من استخدام ال kkk للدين المسيحي لتبرير العنصرية و جيش الرب كذلك استخدم المسيحية لتبرير قتل الأبرياء وغيرهم الكثير لم اسمع المسيحين يقولون نشكر الرئيس او اي شخص على تخليص العالم من المسيحيين الملاعين انتم فقط من يقول ذلك.

الاسلام يبرئ من كل من استخدم الدين مطية لتحقيق أهداف خاصة.
انا لم اقول نشكر الرئيس لتخليصنا من المسلمين اين قلت ذلك
عارف ان الاسلام بريء بس انا بناقشك ف حته انك بتقول ان الاخوان حزب سياسي وانا بقولك كيف يكونوا حزب سياسي وهو كل موءتمراتهم تتحدث عن الدين وتدخله ف ادق تفاصيلها (المشكله مش حديثهم عن الدين انما ف تحريفه لصالحهم)
اذن ينطبق عليهم مقولتك ان الاسلام بريء منهم لانهم يستخدمونه لاهدافهم الخاصه

كيق تريد مني اتقبل حزب يكفرني لمجرد الاختلاف ويحرف ديني لصالحه اذا استمر الاخوان ف الحكم البلد كانت ستدخل حرب اهليه بدون شك
في فرق كبير بين المسلمين والاسلاميين الاسلاميين المقصود بها اللي بيدخلوا الدين ف السياسه مش ادخال الدين فقط استخدامه لمصالحهم باي طريقه سواء كانت صح او لا
انما المسلمين اللي هم الشعب العادي اللي بيمارس دينه بالصلاه والصوم والزكاه والحج ولا يقوم بتحريف الدين ولا استدخامه لمصالحهم

رئيس لم يمضي بضعة أشهر على رئاستة لبلاده
تُرى ما هي إنجازاته ..! ?
( للعلم : كانت هناك حكومات دول معروفة لدى الاسرة الأفريقية _منها دولة خليجية محترمة _ كانت تتوسط في التصالح الاريتري والسوداني وليس أفراد كما يظن البعص )

لأ أستغرب مطلقاً
فقد حصلت عليها توكل كرمان بعد أن أدت دورها المرسوم بجدارة ..

رئيس لم يمضي بضعة أشهر على رئاستة لبلاده
تُرى ما هي إنجازاته ..! ?
( للعلم : كانت هناك حكومات دول معروفة لدى الاسرة الأفريقية _منها دولة خليجية محترمة _ كانت تتوسط في التصالح الاريتري والسوداني وليس أفراد كما يظن البعص )

لأ أستغرب مطلقاً
فقد حصلت عليها توكل كرمان بعد أن أدت دورها المرسوم بجدارة ..

نعم، الجهود السعودية الإماراتية كان لها دور فعال لإتمام المصالحة

جائزه نوبل للسلام جائزه سياسيه بامتياز وتستخدم لاغراض سياسيه والسوابق كلها تؤكد ذلك . قلتها وأقولها دائما سد النهضه أكبر من أثيوبيا وكلها خطط موضوعه منذ زمن لحصار مصر

عودة
أعلى