الرئيس الامريكي دونالد ترامب عقب لقائه الرئيس عبد الفتاح السيسي

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
يابني انا عايز جمله مفيدة !
جري ايه يا مصر هي مش المدارس بدات الاسبوع ده ولا انا غلطان !

هذا الأسلوب يستخدم عندما لاتستطيع الرد

تستطيع أن تنسحب بكل هدوء اذا كنت بهذا الغباء ولاتستطيع فهم ردودي المسألة بسيطة جدا

لماذا تقحم نفسك بالنقاش وانت لاتفهم؟

وشو انجازات السلفيين بالنسبة لك
غير دعمهم لرئيس فاسد للنخاع

تقصد حزب النور !!! طبعا ما اقصده ولا يمثل النهج السلفي

انا اتكلم بشكل عام
النهج السلفي افضل مليون مرة من حزب الاخوان البراغماتي المتلون

هم طلاب سياسة مثلهم مثل اي حزب سياسي لكن يتمسحون بشي يدغدغ مشاعر الناس

كحزب انتهى ولا له مستقبل وهذا عمل ايديهم

عندما يمدحك ترامب ، فالاكيد انك دفعت.
السيسي سيطير قريبا جدا ، ربما الجمعة القادمة ، بعد شهر او ثلاثة اشهر ، كل الاحتمالات مفتوحة!!!
ثمرة طابت في انتظار من يقطفها اولا.

حافظ على مصر - قتل التمدد الايراني - حارب الارهاب في سيناء - رفع اقتصاد مصر - جعل مصر بوزن وثقل سياسي

هاذي بعض انجازاته
وفق الله الشقيقة مصر لكل خير
الغريب أن البعض ذكر أنه ليس على مصر أن تشارك في محاربة إيران أي أن تكون في التحالف المزمع تحشيده بقيادة الولايات المتحدة الأمريكية
والسبب أنها مثقلة إقتصاديآ

فهل هي مثقلة إقتصاديآ أم أنه فعلآ فخامة الرئيس عبدالفتاح السيسي رفع إقتصادها وأصبح هناك قفزة نوعية وإستقرار إقتصادي ؟

دفاعي نضالي .. ماشاء الله
حرب اهليه في افغانستان
حرب اهليه في الجزائر
حرب اهليه في ليبيا
في 82 حرب اهليه في سوريا و تمرد مسلح ادي الي مجزره حماة مدعومين من البعث العراقي بشهاده عدنان سعد الدين مرشدهم هناك

شبه حرب اهليه في مصر و اغتيال ظباط و قنبله لكل مواطن و اعتصام مسلح و دعم للارهابين في داعش
في العراق ! ا لا ثانية بقي في العراق تعاون مع المحتل الامريكي ومشاركة في اول حكومه بعد الاحتلال
في الكويت تعاون مع المحتل العراقي ضد الشعب الكويتي !

في مصر قديما اول تبرع للاخوان كان من المحتل الانجليزي , و بعدها تعاون الاخوان مع المخابرات الامريكية ضد عبد الناصر قبل ان يتم سحقهم
لم يدخلو بلد الا دمروها
حتي السعودية يا راجل الي بطبق شرع الله بحذافيره من حدود و غيره تأمرو عليها و فجرو فيها و اغتالو ظباط و افراد امن و اجانب للاضرار باقتصاد البلد
ما شاء الله
لا تعليق !!!

حتى الجيش لايدين له بالولاء الشخصي له وقابليته للانقلاب عليه واردة متى ماوجدوا الرفض الشعبي له وسيرونه الأمرين

هذا الواقع
وياتي شخص ويقول لي اثبت بأن المؤسسة العسكرية لاتدين له بالولاء الشخصي

هذا أكبر دليل
انت مش انت وانت جعان :rolleyes: قصدي وانت اخوان:cool:
انت ي بني كتيت الكومنت اللي فوق ف الاول وقولتلك اثبتهولي روحت كتبت كومنت تاني غريب الصراحه:ROFLMAO:

تصريح يلخص حالة الهياج في الإسلاميين وهو قد يؤجج الأمور أكثر
يمكنك القضاء على الإسلام السياسي ... دون ثرثرة
تحياتي استاذ مارشال،
لا اراى اي ثرثرة في الامر.
على العكس، ارى اجراءات قانونية وأمنية على الارض لمواجهة الاسلام السياسي متزامنا مع تكاتف دولي لمواجهته.

عندما يمدحك ترامب ، فالاكيد انك دفعت.
السيسي سيطير قريبا جدا ، ربما الجمعة القادمة ، بعد شهر او ثلاثة اشهر ، كل الاحتمالات مفتوحة!!!
ثمرة طابت في انتظار من يقطفها اولا.

هاها
السيسى دفع لترامب
من اين يا فرج
ابو حنان مع انة يحب الفلوس زى عنية
بس طلع صاحب صحبة
جدع و فى ظهرك
السيسى قادم الى مصر و كل قرد يلزم شجرتة

تحياتي استاذ مارشال،
لا اراى اي ثرثرة في الامر.
على العكس، ارى اجراءات قانونية وأمنية على الارض لمواجهة الاسلام السياسي متزامنا مع تكاتف دولي لمواجهته.
الإجراءات دي مستمرة ... الداعي إيه لتجديدها لفظيا في الفترة دي
لسان حاله - ويمكن تفسيري غلط - إن اللي حصل على الأرض الجمعه اللي فاتت دول شوية اسلاميين
أنا كواحد من الناس فهمت كده وربما فهمي غلط
بس اللي وصلي
فده يعتبر تجاهل لوضع غلط ممكن يكون في أوله أو هوجه وانتهت فعلا ... مانعرفش اللي جاي ايه

محدش عارض اجراءاتك في سيناء علشان تجدد مواجهة الإسلام السياسي لفظيا
محدش منع عنك سلاح
مفيش برلمانات ضدك

مشكلتي اللي محتاجه مرار وتكرار الكلام هي التنميه

برضك
انظر لخطاب السيسي لشعبه (أنا هفضل أبني قصور ) ومع ترامب
معليش فيه فرق وكبير

وفق الله الشقيقة مصر لكل خير
الغريب أن البعض ذكر أنه ليس على مصر أن تشارك في محاربة إيران أي أن تكون في التحالف المزمع تحشيده بقيادة الولايات المتحدة الأمريكية
والسبب أنها مثقلة إقتصاديآ

فهل هي مثقلة إقتصاديآ أم أنه فعلآ فخامة الرئيس عبدالفتاح السيسي رفع إقتصادها وأصبح هناك قفزة نوعية وإستقرار إقتصادي ؟

مريض فى العناية المركزة فى غيبوبة و يحتضر
اتحسن وبدأ يحرك صوابعة
نقوم نطلب منة يجى يلعب كورة ..
انتظر عشر سنوات حتى تتحسن مصر تحسن كامل

اعتقد الجهات السيادية حاليا تعد توصيات لإحتواء الأمور
من ضمنها بالطبع احكام التصريحات

لا تنسى الاعلام وضعه مقرف بصراحة
هو سبب المصايب اما يكون الاعلامي عندك احمد موسي انت كده بتجبر المشاهد يتابع اعلام الاخوان ويصدق كلامهم

اعتقد الجهات السيادية حاليا تعد توصيات لإحتواء الأمور
من ضمنها بالطبع احكام التصريحات
تصريحاته هي من شعللت الموضوع الشعب المصري استحمل معاك تعويم الجنيه يعني اللي كان معاه 100 الف بقي 50
بالاضافه لزيادات كهرباء وبنزين
متجيش تستفزه وتقولهم ببني قصر واكبر برج ف افريقيا

هو سبب المصايب اما يكون الاعلامي عندك احمد موسي انت كده بتجبر المشاهد يتابع اعلام الاخوان ويصدق كلامهم

استغرب سبب تمسكهم فيه للان !!
شخص مستفز جدا

اكون صادق معك كل القنوات المصرية عندي مسوي لها ديليت مافيه اي جذب

مع ان الموضوع حله سهل

النازية فكر دموي لا يعالج المسقبل ومن السخافة مقارنته بفكر اسلامي اعتنق المسقبل او مجرد التشبيه هو تشويه للاسلام وامر مستهجن يا عزيزي
الاسلام بريء من افعال الساسه المستترين به

استغرب سبب تمسكهم فيه للان !!
شخص مستفز جدا

اكون صادق معك كل القنوات المصرية عندي مسوي لها ديليت مافيه اي جذب

مع ان الموضوع حله سهل
ولا نا بشوفها ولا المصريين بيشوفوها الناس اللي بتتابع القنوات دي صفحات الساركزم والكوميكسات
وقنوات الاخوان لكي يستخدموها ف برامجهم زي جو شو وغيره الناس بتشوف احمد موسي عن طريق السوشيالميديا

عارفين ان قنوات التليفزيون مش معارضه لكن متكونش مطبله بالشكل الغريب ده مثال ميكونش مثلا سعر كيلو سكر 10 جنيه احمد موسي يطلعلي يقولي ب5 جنيه ويقعد يديني نصائح ع السكر مضر
دي حاجات بتوءذي النظام اكتر م هي بتفيده

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى