مصر ترفع أسعار البنزين بمختلف أنواعه بنحو جنيهين لكل لتر

انا مصرى مؤيد لرفع الدعم ليس من حق أحد أن يفرض رأية على الأخرين وأن يسئ الأدب فى الردود
ولا أرى داعى للتهويل فليست المرة الأولى فى رفع الدعم
وعندما نقارن الدخول بالأردن يجب أن نقارن فرق الأسعار والخدمات
السيسى ما قام به فى مصر خلال سنوات قليله لم يقم به أى رئيس أخر ومصر الى الأفضل بإذن الله
نفس الكلام كان بيتقال علي فترة عبد الناصر.
توزيع الاراضي علي الفلاحين قضي علي توحيد زراعة القطن و بالتالي انهيار تلك الزراعة و الصناعة حالياً
رفع الاسعار نتيجة انهيار احتياطي الذهب بسبب حروبه الغبيه في اليمن و 67.

نسخة طبق الاصل.

الفرق بس انها اسمها حروب ارهاب حالياً.

المستشار غيرهارد شرودر هو باني ألمانيا الحقيقي

لكن من قطف الثمار هي انجيلا ميركل

ألمانيا كانت توصف قبل تولي غيرهارد شرودر برجل أوروبا المريض دولة ساقطة في الدين البنى التحتية منهارة تخبط في كل المجالات

الرفيق المشير الرئيس عبدالفتاح السيسي هو باني مصر الحديثة لكن يا ترى من سيقطف الثمار بعده وينسبه لنفسه؟!!

الناس دي الوقتي مستعدة تربط على بطنها عشان يتربوا عيالها في مدن محترمة ومدارس محترمة

هيه دي أصل الحكاية

بص يا رفيق
انا لا يهمني الموضوع كلهً و لا اريد النقاش فيه لان النقاش في جو مثل هذا لا يهمني

لاكن حبا في الله و لأجل المصداقيه لا داعي للحديث باسم احد و كانك تعيش في مصر او كانك سءلت الشعب المصري فرد فرد ان كان علي استعداد لربط البطن

لا احد يستطيع الحديث باسم الشعب المصري و لا الاعضاء المصريين أنفسهم

كل شخص يتحدث باسمه فدعوا الشعوب بعيدا عن النقاشات

شكرًا لك

المستشار غيرهارد شرودر هو باني ألمانيا الحقيقي

مشاهدة المرفق 186355

لكن من قطف الثمار هي انجيلا ميركل

ألمانيا كانت توصف قبل تولي غيرهارد شرودر برجل أوروبا المريض دولة ساقطة في الدين البنى التحتية منهارة تخبط في كل المجالات

الرفيق المشير الرئيس عبدالفتاح السيسي هو باني مصر الحديثة لكن يا ترى من سيقطف الثمار بعده وينسبه لنفسه؟!!
تقريبا هوا ناوي يجني الثمار بنفسه?

توزيع الاراضي علي الفلاحين قضي علي توحيد زراعة القطن و بالتالي انهيار تلك الزراعة و الصناعة حالياً

نسخة طبق الاصل.

إجتهد و إبحث عن المشروعات التى تنفذ ومنها ما يخص الزراعه .. لا اعلم ان كنت مصرى او لأ
لكن مصر يحدث بها تطور فعلى

نسخة طبق الاصل.

عبد الناصر كان بيدي السيسي بياخد

لا ازاي سيبنالك العلم ياخبيرنا الاقتصادي دارس اقتصاد قال!!!!!!!!!!

هو وضع رايه و قال انه دارس اقتصاد

انت بدلا من ان تثبت خطءه بدأت في التهكم عليه
يا اخي أثبت خطءه ان كنت تستطيع
لا داعي لان تحول الموضوع لحشو مشاركات دون فاءده

إجتهد و إبحث عن المشروعات التى تنفذ ومنها ما يخص الزراعه .. لا اعلم ان كنت مصرى او لأ
متابع المشاريع الزراعية و السمكيه و كلها للتصدير و مفيش اغراق السوق بتلك المنتجات عشان كده الاسعار بتزيد.
اه مصري و التطور الحادث فقط هو في العقارات لا غير.

اقرا انتا عن نهضه البرازيل ولا ماليزيا ولا حتي فيتنام وشوف الاداره الاقتصاديه
السيسي بتاع فرقعه اعلاميه مشريعه ما بتجبش جنيه للدوله

صحيح ان هناك من يستغل هذه الظروف الاقتصاديه للقدح بالسيسي فقط لحسابات حزبيه فقط ولكن مع ذلك لا يستقيم ان يتحدث صاحب دخل فوق 2500 دولار عن صاحب دخل 50 دولار

جريده مواليه للسيسي
وبعدين عدد سكانكم كام الحقيقيين مش الهنود لان العامل السكاني لها ثقل للدوله وانتم تعتمدون علي السعوديه ذات الثقل الحقيقي لتدارو نقصكم بالاضافه لاعتمادكم علي المرتزقه بالاموال وليس لكم ثقل غير في اداره الفتن والانقلابات واحتلال الجزر العربيه والسيسي عندكم ولا حفتر مجرد اداه بتحققو بيها اغراضكم طبعا لا اتحدث عنك فانت مواطن محترم انا اتحدث عن سياسه بلدك
معتز مطر المنتدى ????

بص يا رفيق
انا لا يهمني الموضوع كلهً و لا اريد النقاش فيه لان النقاش في جو مثل هذا لا يهمني

لاكن حبا في الله و لأجل المصداقيه لا داعي للحديث باسم احد و كانك تعيش في مصر او كانك سءلت الشعب المصري فرد فرد ان كان علي استعداد لربط البطن

لا احد يستطيع الحديث باسم الشعب المصري و لا الاعضاء المصريين أنفسهم

كل شخص يتحدث باسمه فدعوا الشعوب بعيدا عن النقاشات

شكرًا لك
ليس شرط ان أسأل كل مواطن مصري لكن يكفيني ان من صادفتهم أكدوا لي انهم مستعدين ان يتحملوا مستويات التضخم الحالية من أجل حياة كريمة لابنائهم

ليس شرط ان أسأل كل مواطن مصري لكن يكفيني ان من صادفتهم أكدوا لي انهم مستعدين ان يتحملوا مستويات التضخم الحالية من أجل حياة كريمة لابنائهم

اذا تحدث عمن قابلتهم بالتخصيص
و لا تتحدث عن ١٠٠ مليون

هكذا تستقيم و يكون الكلام ذَا مصداقيه و ليس ذَا توجه معين لا عليك و لا ضدك

شكرًا لك

متابع المشاريع الزراعية و السمكيه و كلها للتصدير و مفيش اغراق السوق بتلك المنتجات عشان كده الاسعار بتزيد.
اه مصري و التطور الحادث فقط هو في العقارات لا غير.
والتعليم يا فندم ( أنا أعمل فى مجال التعليم .. هناك ضوء فى نهاية النفق المظلم )
وبدء تشغيل منظومة التأمين الصحى الجديدة ورأيت الحملة الأخيرة للكشف عن الأمراض الفيروسية
حتى عسكريا مصر أفضل
أنا فعليا من الذين تضرروا من رفع الدعم لكن لا يمكن أن أنكر الواقع والتطور الذى ينجز

اذا تحدث عمن قابلتهم بالتخصيص
و لا تتحدث عن ١٠٠ مليون

هكذا تستقيم و يكون الكلام ذَا مصداقيه و ليس ذَا توجه معين لا عليك و لا ضدك

شكرًا لك
طيب انا لم اتحدث عن ١٠٠ مليون مصري بل عن الغالبية المطحونة التي اهملتها الحكومات السابقة والرؤساء السابقين

مبتجيبش جنيه .. ربما انت غير مقيم بمصر
انت مش بتدفع كارته على الطرق الجديدة !!!!!!!!!

طيب انا لم اتحدث عن ١٠٠ مليون مصري بل عن الغالبية المطحونة التي اهملتها الحكومات السابقة والرؤساء السابقين

و لا حتي هؤلاء لان هؤلاء هم الاغلبيه من الشعب
يا اخي تحدث عن راي من قابلتهم
لا اعلم لم تعطي لنفسك الحق في الحديث عن عشرات الملايين
انا لي علاقات مع عشرات المصريين في داخل مصر و لا اتحدث عن تجربتهم - منهم الغني و لا يهمه و منهم من الغالبيه المطحونه و منهم اصحاب الوظائف المهمه
لا أستطيع ان اتحدث عن الشعب كله بناء علي راي او تجربه شخصيه
مثال حقيقي : لي صديقين لا علاقه لهما بالسياسه الاثنان من الطبقه المطحونه : احدها مؤيد لاجراءات الرءيس المصري و الاخر يسبه ليل نهار

أيهما يعبر عن راي الطبقه المطحونه ؟ لا احد منهما

اتمني ان تكون الامر وضح
كل شخص يعبر عن تجربته وحده

مبتجيبش جنيه .. ربما انت غير مقيم بمصر
انت مش بتدفع كارته على الطرق الجديدة !!!!!!!!!
يباشا كارته ايه وكباري ايه انتا دوله 100مليون ابني مصانع شغل ناس قلل استيراد زود صادرات كده هتجيب عمله صعبه احنا محتاجنها بدل ما بتشحت في السياح
كده انتا بتبني اقتصاد حقيقي مش مزيف
انتا محتاج عمله صعبه عشان انتا بتسدد قروضك بالعمله الصعبه وعشان مدخلات الانتاج
مبارك اقعد 30سنه يبني طرق وكباري البلد اتقدمت لا بس مكنش غبي زي السيسي

عودة
أعلى