أعين مصر على صواريخ Brahmos cruise missile

النسخه الجديده من البراموس ( BrahMos-NG ) سيكون وزنها 1.5 طن تقريبا , هل يمكن ؟ .. ربما
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: 16 كاتران على كل حامله 16 براهموس 16 كابوس :sneaky::sneaky::sneaky::sneaky: يعنى لو تم متمش يبقى الميج وعليك خير

يا عم الراجل حزين عاوز الحاجة الحلوة لبلده مش زعلان عشان مصر عايزه تجيبه دا راجل محترم جدا (y)(y)
بس هو طماع حبيتن :ROFLMAO: لو على الكروز خدوه وناخد البوسايدون o_Oo_O
والنبي ياحزلئوم انت عسل

باعتقادي بل واجزم ان الميسترال لا تستطيع حمل اكثر من 10 مروحيات
تشيل اللى تشيلو منتا عندك الخوان كارلوس بتشيل بيقولو من 4الى 6 اف 35 تقريبا :whistle::whistle::whistle:
البراهموس نفسه سلاح فتاك بحريا وخير ان يجى ويشرف يركب فى انهى منصة مش مشكله طالما عندنا حتى لو نسخة مخفضة المدي كويس جدا جدا مش مشكله بردو

جميل جدا
بالتوفيق لمصر الحبيبه
وتستمر القفزات النوعيه للجيش المصري

والنبي ياحزلئوم انت عسل
طيب متجيب واحدة بوسايدون بمناسبة رمضان :ROFLMAO: وفى العيد الكبير عيد الاضحى تضحى ب 20 اف 15 وانا بردو مش هزعلك هبعتلك خيرة الشباب مدمرة الاف 35 من هيمنت على السماء واطاحت بالاف 15 :LOL: وعذبت التورنادو التايفون ب ب 60 مقاتله شبحيه ميج 21 مخدمتش اكتر من حوالى 65 سنة يعنى لسه بشوكها وبالشاحن والكرتونة وعليهم هدية مقاتلتين من الاف 16 بلوك 15 حاجة فبريكا

طيب متجيب واحدة بوسايدون بمناسبة رمضان :ROFLMAO: وفى العيد الكبير عيد الاضحى تضحى ب 20 اف 15 وانا بردو مش هزعلك هبعتلك خيرة الشباب مدمرة الاف 35 من هيمنت على السماء واطاحت بالاف 15 :LOL: وعذبت التورنادو التايفون ب ب 60 مقاتله شبحيه ميج 21 مخدمتش اكتر من حوالى 65 سنة يعنى لسه بشوكها وبالشاحن والكرتونة وعليهم هدية مقاتلتين من الاف 16 بلوك 15 حاجة فبريكا
اهم حاجة متكونش راشة دواخل :ROFLMAO:

للمعلومة فقط
اسم براهموس هو اسم مركب من كلمتين الاولى هي "براه" و هو مشتق من اسم واد "براهمابوترا" الهندي
وكلمة "موس" مشتقة من كلمة "موسكفا" اي موسكو بالروسية , و تطلق على اسم واد ايضا في موسكو

الهند تريد ان تصبح مصدرة للسلاح،وصواريخ براهموس المطورة مع روسيا ستكون اول المرشحين للبيع لدول أجنبية ،ومن بين الدول المحتملة لشراء هده الصواريخ،تبقى مصر المحروسة والتي أظهرت مند مدة رغبتها في الحصول على الصاروخ. الخبر مستند الى livefist عبر twitter يدكر ان بعثة مصرية زارت صواريخ براهموس خلال معرض defExpo 2018 المقام بالهند.
مشاهدة المرفق 112928

مستحيل اسرائيل تسمح للهند ان مصر تمتلكة
اسرائيل لها ثقلها لي الهند وتعاون كبير بينهم

الف مبروك لبلادي
بس سؤال هل ممكن تنضرب من منصات برية ! علي حدود قناة السويس
ولا لأ !

عودة
أعلى