متابعة الوضع الميداني في سيناء

يا أولاد ال.. كلمه خونه دى أقل شئ يقال على هذا الشذوذ الفكرى . اللهم انى صائم
هوا انت لازم تقلب وعكر مزاجنا ياعني على اخر النهار بالاشكال العكره ده

انت متضايق لية من الكلام ده؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟!!!!!!!
غريبة
أنت ضد الجيش؟
ليه علامات الإستفهام الكتير؟?
ضد جيش بلدى الى نفسى ابقا منه؟ أكيد لا
بتكلم على أنو بيقول مسابقة و أكتر واحد يقتل هو الجيش عملياته هدفها قتل و بس يعنى؟ كلام مش مزبوط لأنه كدا هتخلى الدنيا فمنتهى العشوائية

ليه علامات الإستفهام الكتير؟?
ضد جيش بلدى الى نفسى ابقا منه؟ أكيد لا
بتكلم على أنو بيقول مسابقة و أكتر واحد يقتل هو الجيش عملياته هدفها قتل و بس يعنى؟ كلام مش مزبوط لأنه كدا هتخلى الدنيا فمنتهى العشوائية
انت نفسك تبقى من الجيش دة؟
متأكد؟
بس الجيش دة بيقطع الصوابع!!
وبقولك اه
الجيش في الحرب هدفة اكبر كمية قتل وبلا رحمة وانا عاوز اقولك كمان... كلمة مسابقة دي ولا حاجة
دة لو ميزعلكش

انت نفسك تبقى من الجيش دة؟
متأكد؟
بس الجيش دة بيقطع الصوابع!!
وبقولك اه
الجيش في الحرب هدفة اكبر كمية قتل وبلا رحمة وانا عاوز اقولك كمان... كلمة مسابقة دي ولا حاجة
دة لو ميزعلكش
ملهاش لازمه طريقة الهجوم ده لأنى مقصدش حاجه من الى بتقولها ده تماماً و لو متابعنى هنا من زمان هتعرف توجهى كويس
و بالنسبة لسؤالك فأه متأكد الحمد لله و أدعيلى أكون منهم.

ملهاش لازمه طريقة الهجوم ده لأنى مقصدش حاجه من الى بتقولها ده تماماً و لو متابعنى هنا من زمان هتعرف توجهى كويس
و بالنسبة لسؤالك فأه متأكد الحمد لله و أدعيلى أكون منهم.
اتمني
وربنا ينولك اللي في بالك ?

امين يا رب العالمين
و اتمني نبطل إحنا هجوم على أى حد بمجرد الشك انه بيخالف توجهنا
الكلام ده ممكن يتوجة لحد تاني غيري
وبعدين
اتفقنا اوي اختلفنا
احنا في عالم افتراضي
بس بقي بيحكمو ضوابط وقوانين وشواهد و ادلة
?

معلش ي جدعان يمكن خارج عن الموضوع
بس لاني لقيت ناس كتير بتدلفع عن عشماوي
ده بيان لداعش بتطالب بقتل عشماوي بعد م انشق عنهم علشان يعمل تنظيم لوحده اسمه المرابطون وبيثبت انه كان من بيت المقدس
علشان اللي يقولك بريء بس اديهوله ف عينيه

ده بيان لداعش بتطالب بقتل عشماوي بعد م انشق عنهم علشان يعمل تنظيم لوحده اسمه المرابطون وبيثبت انه كان من بيت المقدس
علشان اللي يقولك بريء بس اديهوله ف عينيهمشاهدة المرفق 268344
كلهم كلاب وقتله في قلب بعض نفس اللي حصل مابين داعش والنصرة في الشام كفروا بعض

كلهم كلاب وقتله في قلب بعض نفس اللي حصل مابين داعش والنصرة في الشام كفروا بعض
فاهم بس علشان في ناس متعاطفه معاه لا وكمان مطلعاه بريء وبتقول فصلوه من الجيش علشان كان بيصلي !! تخيل؟!
وانا تعبت منهم علي الفيس ف اي واحد اذا قابله ناس من النوعيه دي ياخد اعلان داعش ويحطه ف وشه ويريح نفسه

أمر معروف.. حرب درنة خسرتها داعش في مواجهة القاعدة أو ما يسمى مجلس الشورى.

أمر معروف.. حرب درنة خسرتها داعش في مواجهة القاعدة أو ما يسمى مجلس الشورى.
اعلم ذلك
لكن انا قصدي ان في ناس بتقول انه بريء ولم ينضم لبيت المقدس او داعش وان الجيش هو اللي لفق له القضيه وفصله وليه بقي تخيل علشان كان بيصلي ومتدين اه والله بيقولوا كده
مع انه مفصول طبي اعتقد كمان قبل ترك مرسي الحكم او قبل تسلم النظام الحالي وقعد فتره ياخد معاش قوات مسلحه

اعلم ذلك
لكن انا قصدي ان في ناس بتقول انه بريء ولم ينضم لبيت المقدس او داعش وان الجيش هو اللي لفق له القضيه وفصله وليه بقي تخيل علشان كان بيصلي ومتدين اه والله بيقولوا كده
مع انه مفصول طبي اعتقد كمان قبل ترك مرسي الحكم او قبل تسلم النظام الحالي وقعد فتره ياخد معاش قوات مسلحه
ملحوظة اخي الكريم هشام عشماوي لم يفصل هو تقاعد "طلع معاش مبكر" بمزاجه

ربنا يرحمه ويعفو عنه

ربنا يرحمه ويعفو عنه
رحمه الله تسع كل شيء اكيد
لكن كتاب الله يقول
قول الله تعالى: وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِيماً {النساء:93}

رحمه الله تسع كل شيء اكيد
لكن كتاب الله يقول
قول الله تعالى: وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِيماً {النساء:93}
الله اعلم ممكن يكون تاب
...

وبعدين هو كان فاكر انه بافعاله دي بيتقرب لربنا .. وتم ملء دماغه بافكار مغلوطة
..
الأفضل اننا نكون حريصين ان مفيش حد يضيع مننا تاني.. مش عاوزين حد تاني يتضحك عليه بعد هشام عشماوي

ربنا يرحمه ويعفو عنه

عايشين ولا على بالهم ولاد الصرمة

التعديل الأخير:

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى