قطع العلاقات مع حكومة قطر " متابعة مستمرة "

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
والله اكتب بالنت السفارة الايرانية في مصر حيطلعلك عنوان ورقم تلفون انا مش جايب حاجة من عندي وانا مش خادم لحد وانا جايب من بلد عربي وعايش فيه بكرامتي ثانيا انا مدافعتش عن باطل وريني فين دافعت عن الباطل ونصيحة عن المنظر العام ابقة تاكد من كلامك قبل مترد مفهوم اها قبل منسة سؤال صغير بس اذا كانت تركيا وحشة كدة ليه متقطعش العلاقة معها وليه البارح عملتو اعفاء من الكمارك او خفضتوها للعربيات التركية
طيب بما انك مصمم تكون جاهل , ايران ملهاش حتى قنصليه فى مصر
ليهم مكتب رعايه مصالح مش اكتر , ابقى اسأل الاول عشان ميتردش عليك بما انك معتمد على اى كلمتين تلاقيهم فى وشك
طبعا انت ما شاء الله عليك لازم تكمل اللمسه وتخترع , الخفض الجمركى لاخر شريحه بسبب اتفاقيه مع الجرابيع الاتراك من سنوات مش وليده اللحظه
ابقى دور شويه قبل ما تكتب ,

طيب بما انك مصمم تكون جاهل , ايران ملهاش حتى قنصليه فى مصر
ليهم مكتب رعايه مصالح مش اكتر , ابقى اسأل الاول عشان ميتردش عليك بما انك معتمد على اى كلمتين تلاقيهم فى وشك
طبعا انت ما شاء الله عليك لازم تكمل اللمسه وتخترع , الخفض الجمركى لاخر شريحه بسبب اتفاقيه مع الجرابيع الاتراك من سنوات مش وليده اللحظه
ابقى دور شويه قبل ما تكتب ,
والله ياحبيبي موجود عنوان السفارة بالنت ورقم التلفون تعب حالك شوية واكتب بكوكل وحتلاقيه بوجهك والجرابيع الاتراك الوحشين دول ليه متقطعش العلاقة معاهم والاتفاقية كان ممكن تلغيها يامعلم انت زي ملغيت اتفاقية شراء مسرات الانكا

قلنا سابقا ماقبل قمة الرياض ليس كما بعدة .

والإمارات اذا كانت عندها علاقات تجارية مع ايران وخصوصا إمارة دبي فإن

قمة الرياض أعاد رسم علاقات الدول المحيطة بأيران

ولا أبالغ لو قلت ان الامارات تعاونها التجاري يقارب

الصفر بعد القمة .

وماتسمعوة من أخبار عن التبادل التجاري كلة أخبار قديم و مستهلكة

هذا الموقع الذى أتيت به هو موقع قطري لمهاجمة الامارات العربية المتحدة

الدولتين التى تحاول بكل قوة مساعدة ايران فى العقوبات الاقتصادية وعرقلة مخرجات قمة الرياض هى

قطر وتركيا.

هذه الحقيقة حتى لو كانت لا تعجبك.
يا اخي اذا بدك تشوف روح عل الامارات وشوف بعينك حقيقة التبادل التجاري وابحث بالنت وشوف بعينك شو الي راح يطلعلك انا عندي صحاب اهنيك ويشتغلوا بالامارات والوضع عال العال مع ايران اذا تبي تتاكد بنفسك الامارات قريبة عليك روح وشوف بنفسك والكوكل موجود ابحث شوف مشمواقع قطرية مواقع الدنيا كلها تحكي عل الموضوع الشمس لاتغطى بغربال ياعيني

والله ياحبيبي موجود عنوان السفارة بالنت ورقم التلفون تعب حالك شوية واكتب بكوكل وحتلاقيه بوجهك والجرابيع الاتراك الوحشين دول ليه متقطعش العلاقة معاهم والاتفاقية كان ممكن تلغيها يامعلم انت زي ملغيت اتفاقية شراء مسرات الانكا
بما انك جاهل فعلا ومفيش امل وده مش مستغرب
بما انك مصمم ان فى سفاره هات عنوان مقر السفاره واسم السفير الايرانى فى القاهره , يلا خليك شاطر انا مستنى
والجرابيع الاتراك العلاقه مقطوعه معاهم من 6 سنين ,وسفيرهم اتطرد بره مصر , ها ايه تانى يا جاهل

انت تقول اكبر تبادل اثبت هالشي
او قول انا سمعت واردد مثلهم

بعلمك شي عن الامارات اعرف ماتعرف هالشي بس بقولك

الامارات متحدة على اشياء ولهم خصوصيات

يعني محمد بن راشد ماله علاقه بخصوصيات ابو ظبي والعكس
كل امارة ولها وزاراتها ومش وزارة وحده للبلد كله

يعني ممكن امارة تتفق تجاريا مع الرياضواماره اخرى ممكن تتفق تجاريا مع ايران

انا ليش سالتك لاني واثق ماتعرف مسقط هذا التبادل اين وحطيتها بالامارات كلها

ليش قلت كذا بس سمعت الناس ورددت
اوك انا الي اعرفة انو الامارات دولة واحدة مش سبع دول كل امارة لحالها ويا عيني انا مش جايب الكلام من عندي وانت لاتثق بالنت طيب الامارات قريبة عليك روح شوف بعينك احسن من هل جدل الي مراح يخلص

بما انك جاهل فعلا ومفيش امل وده مش مستغرب
بما انك مصمم ان فى سفاره هات عنوان مقر السفاره واسم السفير الايرانى فى القاهره , يلا خليك شاطر انا مستنى
والجرابيع الاتراك العلاقه مقطوعه معاهم من 6 سنين ,وسفيرهم اتطرد بره مصر , ها ايه تانى يا جاهل
اولا انت مصر عل اشيا وهمية ومراح الومك بس استنة الصدمات الي راح تجيك السنة الجاية خليها مفاجاة ثانيا استنة ياحبيبي
دول عناوين السفارات الايرانية والتركية وابقة تعب حالك شوية قبل متتكلم اصل شكلك عنجد وحش دلوقتي

اوك انا الي اعرفة انو الامارات دولة واحدة مش سبع دول كل امارة لحالها ويا عيني انا مش جايب الكلام من عندي وانت لاتثق بالنت طيب الامارات قريبة عليك روح شوف بعينك احسن من هل جدل الي مراح يخلص

كل امارة ولها وزاراتها ولها خصوصياتها
بس التبادل الاكبر على قولك وين مكانه !!

تراك من الصبح و انت تقول روح الامارات و شوف و شوف

انا من الامارات ممكن اعرف شو اشوف ؟

تكلم في كل شي الا انك تجيب كلام من راسك !!!!

مش حلوه تردح في الموضوع كملت 5 ايام و اخر شي تطلع كذاب .

اولا انت مصر عل اشيا وهمية ومراح الومك بس استنة الصدمات الي راح تجيك السنة الجاية خليها مفاجاة ثانيا استنة ياحبيبي

اقسم بالله جاهل , اقرا الخبر اللى انت جايبه ولا اقلك هاقتبسلك منه يمكن تكون اعمى

توافد عدد من السفراء المعتمدين في القاهرة العزاء في السفارة الإيرانية وكان في استقبال المعزين السفير محمد محموديان،رئيس مكتب رعاية المصالح الإيرانية وعدد من أعضاء البعثة الدبلوماسية

تعرف تقرأ اسمه , رئيس مكتب رعايه المصالح الايرانيه , عارف ليه يا جاهل عشان العلاقات الدبلوماسيه مقطوعه مع ايران من عقود
ودى معلومه اى عجلاتى عارفها بس انا قلت اتسلى واسايرك عشان اثبت انك جاهل

الاخونجي الي يطبل الامارات والامارات ويسبها : بصصراحه لوحصلة فرصه عمل في الدولة التي يسبها لليل نهار مراح يتردد نهائيآ : وهو حلمه في هالشي

ياحبيبي اولا السفارة موجودة معناها ان العلاقات قائمة اما اذا كان استعايبك ده مستواه انا مش راح الومك عدم وجود سفير ليس معناه ان العلاقات مقطوعة وغير موجودة مفهوم ياعيني وتركيا سفارتها موجودة واذا تحب روح تاكد بنفسك فاهم ياعمري

ياحبيبي اولا السفارة موجودة معناها ان العلاقات قائمة اما اذا كان استعايبك ده مستواه انا مش راح الومك عدم وجود سفير ليس معناه ان العلاقات مقطوعة وغير موجودة مفهوم ياعيني وتركيا سفارتها موجودة واذا تحب روح تاكد بنفسك فاهم ياعمري
انتو شادين حيلكم في المنتدى الايام دي بزيادة... شد اكتر عشان نفسك هينقطع عالفاضي

تراك من الصبح و انت تقول روح الامارات و شوف و شوف

انا من الامارات ممكن اعرف شو اشوف ؟

تكلم في كل شي الا انك تجيب كلام من راسك !!!!

مش حلوه تردح في الموضوع كملت 5 ايام و اخر شي تطلع كذاب .
ياعمري انت من الامارات على عيني وراسي وانا عندي صحاب من الامارات وكلامهم اثق فيه واذ انت بدك تنكر عل راحتك مهي بمشكلتي اخوي تبادل تجاري عالي موجود بين الامارات وايران هذي هي الحقيقة بالنت موجودة الاف المواقع ونشرت بعضها في سياق ردي على احد الاخوة وكل النشرات الاقتصادية بتحكي فيه

كل امارة ولها وزاراتها ولها خصوصياتها
بس التبادل الاكبر على قولك وين مكانه !!
والله انا مامعي اطلاع على احصائيات كل امارة مشان احدد واذا قصدك انو سياسة امارة دبي تفرق عن سياسة الشارقة والفجيرة تفرق عن ابو ظبي معناها هاي مش بلد واحد انما سبع بلدان

انتو شادين حيلكم في المنتدى الايام دي بزيادة... شد اكتر عشان نفسك هينقطع عالفاضي
مش شادين ولاشي ان شاء قمة الرياض الجاية تحل كثير امور ويرجع الكل اخوة وتصير المشادات سواليف ونلتفت لعدونا المشترك ايران واذنابها

عادي سفارة ايران موجوده بالررياض هل يعني بينا علاقات ؟

والله انا مامعي اطلاع على احصائيات كل امارة مشان احدد واذا قصدك انو سياسة امارة دبي تفرق عن سياسة الشارقة والفجيرة تفرق عن ابو ظبي معناها هاي مش بلد واحد انما سبع بلدان

اجل على اي اساس قلت اكبر تبادل تجاري
وانت ماعندك اطلاع !!! بس تقليد يعني ؟؟

الا هي بلد واحد مثل امريكا بالنظام
كل ولايه ولها خصوصياتها وتسمى الفيدرالية

عادي سفارة ايران موجوده بالررياض هل يعني بينا علاقات ؟
لا ياعمري خرج بيان رسمي من الخارجية السعودية بقطع العلاقات بعد مهاجمة القنصلية السعودية في مصر هناك سفارة بموظفيها وتقوم بالاجراءات الدبلوماسي هذا هو الفرق وعلى كل حال اكتب السفارة الايرانية في القاهرة سيخرج لك موقعها ورقم التلفون يمكنك الاتصال بهم او زيارتهم اذا كان لك زيارة للقاهرة وتاكد بنفسك

لا ياعمري خرج بيان رسمي من الخارجية السعودية بقطع العلاقات بعد مهاجمة القنصلية السعودية في مصر هناك سفارة بموظفيها وتقوم بالاجراءات الدبلوماسي هذا هو الفرق وعلى كل حال اكتب السفارة الايرانية في القاهرة سيخرج لك موقعها ورقم التلفون يمكنك الاتصال بهم او زيارتهم اذا كان لك زيارة للقاهرة وتاكد بنفسك

لا يوجد تمثيل الى مستوى سفير بمصر
مجرد تمثيل منخفض بسبب تسمية شارع باسم قاتل السادات حتى الان والعلاقات منخفظة

اجل على اي اساس قلت اكبر تبادل تجاري
وانت ماعندك اطلاع !!! بس تقليد يعني ؟؟

الا هي بلد واحد مثل امريكا بالنظام
كل ولايه ولها خصوصياتها وتسمى الفيدرالية
مع احترامي لكن هناك اختصاصات من واجب الحكومة الاتحادية اهماها الدفاع والعلاقات الخارجية والمنافذ الحدودية فاذا كانت هذه من واجبات الاقاليم معناه انه لاوجود لدولة موحة هذا حسب التفسير القانوني للفدراليات واذا تحب فالسفارة الايرانية لازالت تعمل في ابو ظبي معناه وجود علاقات

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى