تطورات الساحة الليبية ( متابعة مستمره )

غريب الاعتراض الامريكي الحاد بعد اعلان السيسي نية تدخله عسكريا فى ليبيا

واين كانت امريكا طوال الفترات الماضية فى وقت كادت تركيا ان تحصل على كامل الاراضي الليبية ؟

الموقف الامريكي للاسف لا اراه ايجابيا مع الموقف المصري .
لان الروس يدعمون مصر و الامريكان لا يريدون موطن قدم للروس في شمال افريقيا

يعني حكومة شرعية باعتراف الامم المتحدة يقوم رئيس دولة مجاورة يقول سوف اسلح القبائل لمحاربة هذه الحكومة!!

يبدو ان هناك من يريد توريط جيش مصر في حرب لا ناقة له فيها ولا جمل

مستشار المرشد الإيراني العسكري يحيى صفوي في تصريحات مع قتاة "الجزيرة"، "الحديث عن دعم إيراني لقوات الجنرال خليفة حفتر في ليبيا مثير للسخرية"، مؤكدا أن طهران تدعم حكومة الوفاق الليبية وتدعو لحل سياسي في البلاد.

الف لابأس على بواسيرك..بص صبر نفسك زي مانت عايز و دافع عن الخليفة ابو سلطانية زي مانت عايز..حابب بس اقولك ان الشرق الاخوانية بتقول ان 62% من المصريين لايثقوا في اعلامهم.

يعني حتى في دي فشلت تكون موضوعي و اثبت للكل انك مجرد حاقد على مصر..للدرجة دي عظمة مصر محسساكوا بالدونية؟
يعني حكومة شرعية باعتراف الامم المتحدة يقوم رئيس دولة مجاورة يقول سوف اسلح القبائل لمحاربة هذه الحكومة!!

يبدو ان هناك من يريد توريط جيش مصر في حرب لا ناقة له فيها ولا جمل
بنسبة كبيرة لو تهور الاتراك مصر سوف تتدخل مباشرة دون المرور بالقبائل

ههههههههههه اقنعتني
يابنى اتهد بقى انت بتنظر على مين
عددلى انت عدد الاحزاب والقنوات المعارضة واساليب المعارضة فى بلدك ايا كانت هى ايه وانا فى ٣ دقايق جوجل اخرس اى لسان فى بلدك يتكلم

اقسم بالله العظيم مصر دولة الرجل الواحد من ٧٠٠٠ سنة ومتغيرتش فى اى وقت وكل المصريين وغير المصريين عارفين الكلام دا ومحدش نكره سواء عجبنا او معجبناش

بطلوا بقى هرى عشان انا اتفقعت وركز فى الشق العسكرى

.

اتفاق بين السراج و الناتو اليوم لتحرير سرت مثل 2016

قادة افريكوم يجتمعون مع قادة الدواعش والقاعدة والإخوان في زوارة!!

ههههههههه

اخر تحذير للانسحاب... و حفظ ماء الوجه
ابقي قبلني بس لو ده محصلش
مسمعش تبريراتك .... تمام علشان امريكا مايده للمبادره وعايزه تضغط ان الكل يقعد 5+5
وسرت والجفره خط احمر .... وهنشوف حفتر هينسحب ولا لا ولو ده حصل انا هختفي ومش هبرر لحد وتمشي عليا وعليك علشان بس منظركم ميبقاش وحش
لاحفتر هينسحب من ارضه ولا الوفاق هتاخد سرت بمليشياتها

الخارجية السعودية تتصل بالخراجية الليبية التابعة لحكومة الوفاق

ومازال البعض هنا يقول حكومة غير شرعية

و كيف علمت انت عن هذا الاتفاق السري بين روسيا و الاتحاد الاوروبي ان سرت و الجفرة خط احمر ؟ :D
:مخ:
في فيديوات تحدثة عن ان الروس قالو سرت خط احمر قبل تاريخ نشها قبل خطاب السيسي بيوم او يومين

عودة
أعلى