تطورات الساحة الليبية ( متابعة مستمره )

حزب الترابي احد روافد تنظيم الإخوان ، امر طبيعي ولكن البرهام وحميدتي بقفون مع شرغية الجيش العربي الليبي وشرعية برلمانه

الحشود بداية للعمليات
اذا رايت اسنان الليث بارزة = فلا تحسبن انه يتبسم

ماراح تعترفون بهزيمة حفتر لين تاكلونها صح

.....حفتر كان يتلقى اتصالات من ترامب وكان يستقبل في روسيا وفرنسا ويتم تقديمه كمنقذ ليبيا وبعد طرده من طرابلس رجع الوضع لطبيعته والجنيع صار يعترف ويتكلم مع الطرف القوي وهي الحكومة الشرعية

حتى فرنسا اللي دعمت حفتر بالسلاح والمسشارين اليوم تدعو للحوار بينه وبين الحكومة الشرعية

.....حفتر انتهى وانا سعيد جدا برهانهم عليه حتى الآن.....لأنهم يستحقون الهزيمة والسحق
وحياة الكام جمجمة اللى انته شايلهم فى الصورة دى ان انا مشفق عليك بنفس اشفاقى على مؤيدين الأخوان اللى كانوا فى مصر ومصدقين ان الجماعة تحكم 500 سنة والنتيجة عام واحد مفيش غيره ياعم احترم عقول الناس حفتر ايه اللى طلعتوه مره عميل امريكى ومرة روسى ومرة اوروبى دا المفروض ياخد جائزة نوبل لتجميعة كل فرقاء العالم فى صفه سبحان الله مهما كانت البلد فطريقة التفكير واحدة.
اما حفتر وهزيمة حفتر فالعبرة بالنسبة لنا الجيش الليبيى وان شاء الله سترى بعينك مالا يسر قلبك

نعم سيف الإسلام ينتظر ، المزيد من المبررات تساق لتبرير هزيمة سرت وفشل الاتراك وبركان الضحك في التقدم خطوة منذ اربع ايام بل رايناهم يتراجعون ٢٠ كيلو متر بفعل القصف الجوي !

ما رايك بجملة ' قرصنه ' التي ذكرت في الخبر
ومين قال لك اني بقيت اقرأ اخبار؟

انا بتفرج حاليا على الناس اللي بتغير في نغمتها رويدا رويدا اصل الكل خايف على مصر وتركيا?????????

حذار والله

عملية نوعية لارهابى مصراتة
قتل سيدة مصرية و ابنتها .
لعنة الله على الظالمين
لعنة الله على الارهابيين
لعنة الله على الاخوان

من الواضح أن الحشد اللي بيقوم بيه الطرفين هو للضغط علي الطرف الآخر سياسيا وان فشل فإن الكلام هيكون في الميدان
ما يحدث الآن هو محاولة الوصول لحل سياسي قبل الحل العسكري
فلا داعي للتسرع في اتخاذ القرارات وتحديد النتائج

عودة
أعلى