الحرس الإيراني يستولي على سفينة تجارية في الخليج والبحرية الامريكية تقرر عدم التدخل

شوف بابا كل الي قلت له و زيادة موجود و بالمصادر
و كذا موضوع مفتوح عنهم في هذا المنتدي
انت ماقراءت او عامل نفسك جاهل بالخبر
مش مشكلتي
روح اقراء و شوف
ولا انت لمن تشوف هالمواضيع ما تقراءلان يسبب لك حموضة 😃
سلامات

بحثت وما وجدت
افيدنا انت بمصادرك

انا ما عندى حموضة من ضرب اسرائيل لايران ولا ضرب ايران لاسرائيل

انا عندى حموضة من الكذب والهبد

انت تتوقع ان لو ايران عملت كل اللى انت كتبته دا انا هزعل ؟
لا والله فانا لست صهيونى ولا مؤيد لهم
وافرح فيهم عادى جدا

بس الواقع بيقول ان الصهاينة ملاعين ومبيسيبوش حقهم عشان عندهم رأى عام يخرب عليهم الدنيا

وحاجات زى اللى كتبتها دى كفيلة ان اسرائيل تعلن الحرب على ايران

بحثت وما وجدت
افيدنا انت بمصادرك

انا ما عندى حموضة من ضرب اسرائيل لايران ولا ضرب ايران لاسرائيل

انا عندى حموضة من الكذب والهبد

انت تتوقع ان لو ايران عملت كل اللى انت كتبته دا انا هزعل ؟
لا والله فانا لست صهيونى ولا مؤيد لهم
وافرح فيهم عادى جدا

بس الواقع بيقول ان الصهاينة ملاعين ومبيسيبوش حقهم عشان عندهم رأى عام يخرب عليهم الدنيا

وحاجات زى اللى كتبتها دى كفيلة ان اسرائيل تعلن الحرب على ايران
انت او انك تكذب
او فعلا ماقراءت
و انا افتكر فعلا ماقراءت لان كما ذكرت اخبار مثل هذا يسبب لك حموضة 🤢

علشان كذا اقولك الحق على طابور الدجاج انت قاعد تضيع عليك حصة التموين وبعد وراك مخبز
عندي لك مسابقة اذا جاوبت لك جائزة
مادام انت خبير في امور الاسرائيلية
اذكر اسم شخص قتل في ايطاليا قبل اقل من شهر و ايش كان يشتغل
و ايش كان صلة القرابة بينه و بين نتنياهو 🤔
اذا جاوبت صح
لمدة شهر اعطى على كل ردك لايك ذهبي 🥰

انت او انك تكذب
او فعلا ماقراءت
و انا افتكر فعلا ماقراءت لان كما ذكرت اخبار مثل هذا يسبب لك حموضة 🤢

الكذب دا انتو اللى تربيتو عليه واساسى فى طائفتكم لكن احنا عندنا الكذب لا يجوز والرجل لا يكذب 👍👍

وانا اول مرة اشوف كل الهبد اللى انت كاتبه دا

اما بخصوص الصهاينة انت عارف كويس انى مبحبهومش
واعتقد انك بتشوف تعليقاتى على المواضيع خاصة بيهم

يبقى بلاش لف ودوران معايا ف التعليقات

انا لما طلبت منك مصادر
مش عشان انا زعلان على اسرائيل يابو راس دجاجة انت

لكن عشان انا متعود انك بتكذب دايما

لكن لو جبت المصادر وطلع كلامك صح انا هكون مبسوط ف الصهاينة
مش هيضايقنى ابدا 👍

انت من طائفة الحشاشين ياض ؟🤔

اصل دى مش ردود واحد صاحى ابدا

بابا يعني يخاطب عيل في لهجتهم 0xegy @0xegy

ولما انا اضربه بالجزمة على فمه اخذ تحير هههههههههه
Adel emam @Adel emam

اوعى ياض يابو خالد يكون كلام عمو ديتر صح

images

اي عمي اي تحالف في احد يتجراء يوقف جدام ايران
اسرائيل الي طفل دلوع لامريكا و تضرب الكل ايرانيين دمروا ٤ من سفنهم و قتلوا 2 من البحارة و اسرائيلين بلعوها و سكتوا
امريكا بكبرة لمن ايران قصفوا التنف و قتلوا امريكيين قالوا قتل مقاول و نحتفظ بحق الرد 😁
تتوقع من غيرهم يوقفون جدام ايران ؟!

نفس ما اسرائيل تضرب ايران وتضرب مصالحها وجنودها في سوريا وايران تبلع الضربات وتسكت ..؟!

Hegesias @Hegesias

النفوذ الإقليمي في الخليج...حيث تبرطع ايران فيه بهذا الشكل 🤭
الشرق الاوسط, حيث لا يكتفي البقر بالتهليل للقراصنه, بل يهللون لايران لما تقرصن سفنها الخاصه المحمله بنفطها الخاص.

بصراحه لم اعد استغرب مواقفك 🤭

وأضافت الشركة في مذكرة تعترض إيران بشكل منتظم ناقلات صغيرة تشتبه في قيامها بتهريب النفط
تهرب النفط من اين و لمصلحه من... اكثر دوله تهرب النفط هي ايران

اثبات جديد ان التقارب الخليجي مع ايران تمت ترجمته الى عربدة ايرانية اكبر بدلا من العكس... والشيء منطقي للاسف لان ايران حصلت على الرضا الخليجي وحتى عميلها المجرم حصل على حملة دفاع قوية جدا في مواقع التواصل رغم ان اجرامهم لم يقل ابدا بل وزاد

وجود ايران على اهم مضيق للنفط خطير

ايران ضعيفه بس موقعها استراتيجي "تخريبي"

اي حرب معها تتحول الى حرب ناقلات،، ايام حرب الخليج الاولى ارتفع سعر النفط من ١٢ دولار الى ٣٧ دولار يعني صار ثلاث اضعاف

الحين لو تصير حرب في مياه الخليج بيرتفع يوصل ٤٠٠ دولار

وامريكا تخاف من هذا السيناريو

تهريب النفط مشتهر عندهم في الحدود البريه والبحري وطرقهم شوي مضحكه عن طريق دراجات هوائيه وزوارق صغيره توصله لسفينه في البحر او صهريج بالبر

اي عمي اي تحالف في احد يتجراء يوقف جدام ايران
اسرائيل الي طفل دلوع لامريكا و تضرب الكل ايرانيين دمروا ٤ من سفنهم و قتلوا 2 من البحارة و اسرائيلين بلعوها و سكتوا
امريكا بكبرة لمن ايران قصفوا التنف و قتلوا امريكيين قالوا قتل مقاول و نحتفظ بحق الرد 😁
تتوقع من غيرهم يوقفون جدام ايران ؟!
مدري وش اوصفك فيه
تسوي من الدجاجة اسد ايران نفطها يتهرب وتسرق واذا قبض على مهرب سويتها حكومة قوية قادره على ضبط حدودها او انك تتدعي انها بهذا العمل تتحدى العالم حتى امريكا بنفسها سرق 3 سفن نفط ايرانية وباعتها
الي راح وسلم وسرق اكثر من 100 سفينه ملايين براميل البنزين طارت بسعر مدعوم ونت تسوي الدجاجة اسد

وجود ايران على اهم مضيق للنفط خطير

ايران ضعيفه بس موقعها استراتيجي "تخريبي"

اي حرب معها تتحول الى حرب ناقلات،، ايام حرب الخليج الاولى ارتفع سعر النفط من ١٢ دولار الى ٣٧ دولار يعني صار ثلاث اضعاف

الحين لو تصير حرب في مياه الخليج بيرتفع يوصل ٤٠٠ دولار

وامريكا تخاف من هذا السيناريو
اترك عنك الخرط سفينتين هربن ونجحن بالتهريب محاولات ايقاف التهريب تفشل دائما ههههههههههههه يبدوا ان امريكا لها دور كبير في سرقة البنزيم الايراني

بعد أيام من إحباط محاولة السيطرة على ناقلتين.. إيران تعلن احتجازها ناقلة نفط تحمل مليون لتر من الوقود​

اترك عنك الخرط سفينتين هربن ونجحن بالتهريب محاولات ايقاف التهريب تفشل دائما ههههههههههههه يبدوا ان امريكا لها دور كبير في سرقة البنزيم الايراني

بعد أيام من إحباط محاولة السيطرة على ناقلتين.. إيران تعلن احتجازها ناقلة نفط تحمل مليون لتر من الوقود​

امريكا اغنى دوله بالعالم تهرب النفط
هههههههههههههه

شكل حسابك كوميدي
لان دايم ردودك غريبه وخارج الصندوق وبعيد عن الواقع

تهرب النفط من اين و لمصلحه من... اكثر دوله تهرب النفط هي ايران

- انا بصراحة لا الرد الامريكي عجبني ولا البريطاني
السؤال هنا زي ما مثلاً انت بتقول افرض ان النفط دة مش متهرب ؟ او مش نفط ايراني ازاي يتعرف !
وازاي ايران اللي تعمل دور الشرطي او البلطجي او المحقق والامريكان يقرروا عدم التدخل واشمعنى المرة دي ما كان في حادثة قريبة وتدخلوا ولا علشان الشركة اللي بتدير امريكية وقتها ؟ خصوصاً ان عدم التدخل كمان متعارض مع كلام المتحدث باسم مجلس الأمن القومي بالبيت الأبيض اللي سمعنا من يومين كلام كبير

وقال متحدث باسم مجلس الأمن القومي بالبيت الأبيض: "سترد الولايات المتحدة على العدوان الإيراني مع حلفائنا العالميين وشركائنا في منطقة الشرق الأوسط لضمان حرية الملاحة عبر مضيق هرمز والممرات المائية الحيوية الأخرى"

- دة بلس ان الامريكان كمان شغالين على قصة ان تواجدهم هناك بعد كدة هيكون بوحدات غير مأهولة

- الموضوع ممكن يكون مفهوم ومنطقي في حالة واحدة :
ان الامريكان يكونوا متأكدين ان النفط دة يخص الايرانيين ويكون فعلاً مسروق منهم

عودة
أعلى