المطالبة بالسماح بتصويت المصريين في الكويت

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
تهديد حاد على الامن القومي الكويتي. يجب ان تتحرك الكويت لتحييد هذا الخطر والا سيتحول لاحتلال بالإحلال وليس بالغزو.
ربنا يشفيك بجد انتا متأكد انك طبيعي

أقسم بالله لو الأمر بإيدى لأمنع المصريين من السفر وأجبر رجال الأعمال على فتح مشاريع لهم وإعطائهم قروض بفوائد منخفضة وأقطع كل علاقاتنا مع كل الدول العربيه قسما بالله كان يوم أسود لما ربطنا بولاد عم اليهود صلة أساسا وإن شاء الله يجى اليوم وأشوف مصر ملهاش أى علاقة بيكم
طيب لا تصيح

والنعم فيهم المصرين واتمني زياده استقدام السوريين،افضل من ابو فسيه اخر زياره لي لدوله خليجيه تشعر انها مقاطعه هنديه حتي اصحاب البلد اصبحو شبهه الهنود

مش فاهم العنصرية ديه مش بتظهر غير مع المصريين عندكم هنود وباكستانيين و اردنيين ومغاربه ويمنيين .... الخ إنما المصرى عامل لكم مشكلة ربنا يهديكم والمصريين يمشوا من الخليج خالص

التعديل الأخير:
استحي من ايه لامؤخذه ؟؟؟؟ هذا حقيقة المعلم المصري في السعودية دروس خصوصية وبيع اسئلة فهلوه ونصب

بص حضرتك انا حعملك من الفسيخ شرباط ههههههههه
حقيقة مين يا بو حقيقة ...انت بتكلم واحد مخبل ...... انا من 2006 وانا في السعودية لغاية 2020 ...وشايف الطلبة و المدرسين عاملين ايه .....مدرس ايه اللي يبيع ....ده ممكن يعملها عشان ما شاء الله على العقليات الفذة اللي بتكون قصاده

هوا انا مش عارف الشاب السعودي في الفنرة دي كان كل همه ايه

لا يحب دراسة ولا حاجة ...اجري على السيارة والتفحيط و على الثمامة والاستراحات

يا راجل ...استحي ...نادرا والله في ذلك الزمن ما كان يطلع حد في المدرسة طالب المدرسين يشهدوا ليه بالتفوق

ارحمنا الله يصلحك .... ممكن الزمن تغير و الحال تبدل ولكن هذا كنت متأكد منه

وحتى لو كان دروس خصوصية ...اتذكر حادثة مع مدرس مصري كان يروح بيت طالب فضل يكلم المدرس في المدرسة عشان يعطي ليه درس في البيت هذا في 2014 يعني متوسط ... كان المدرس بيحفظه الاجابات حفظ ورياضيات ...عشان ابوه كان يطقه ويضرب ضرب شديد ...اذكر كان يوم جاء المدرسة كان وجه مورم .....يعني هذا مثال من امثلة كثيرة شوفتها في المدارس وانا هناك لا يعملوا بحق الله

والله المدرس اشفق على الطالب ...مش بعيب في الدولة ولا شيء عشان ما احد ياخذ الموضوع بصدره..دولة السعودية دولة محترمة جدا

وهي بلدي الثاني ربي يحفظها ويزيدها

لكن هذه الحقيقة واكيد انت تعرفها

فالمشكلة مش في المدرس المصري .....طب و الدكتور و المهندس و العمالة كل هؤلاء كانوا لا يعملوا بحق الله

المشكلة كانت تكمن بشكل كبير يا من الاهل اللي سايبين ابنهم .و الطالب او الابن سارح ما يبي يذاكر ...وفين على ما يفهم ويكبر ويعقل

ارجوك لا تحجج بالطلبة الفشلة الذين كانا نراهم يعيبون في المدرس امام اولياء امورهم عشان يفلتوا من العقاب ...

شكرا

عنصرية غريبة ومضحكة بنفس الوقت من بعض الناس الي اعتقد انه يعلم قبل غيره فضل المصريين عليه في جميع قطاعات الدولة

المصريين ماجو بفلوسهم بل بفلوس الكويتيين فما احد له فضل عليهم

ثانيا الكويت بلد الكويتيين وهم فقط من له الحق بالتصويت

كذبة ان الدول الخليجية متفضله باستقدام الاجانب و العمالة متى تنتهي تاره عشانهم عرب وتاره مسلمين وتاره مجاملة سياسية بينما الحقيقة هي عشان رسوم الإقامات والتأمين المليارية وتحريك الاقتصادات كافي ضحك على الذقون شوفوا كم مدخول الحكومات من تجديد الإقامات والرخص والاشتراك التأمينية وتعرفون ليهم فيه سعار استقدامم عمالة عندنا في الخليج ملحوظة العامل الأجنبي ما نزل الخليج ببرشوت من السماء نزل في المطار وتختم له

صوتو لكوكسال يهل الكويت

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى