مقتل ٨ اشخاص في اطلاق نار في ولاية نيويورك

الموضوع ماله دخل بالعنصريه اغلب الي ذبحهم بيض
المواطنين الامريكان وش موقفهم من عقوبه الاعدام تخيلو مثل هذا كلها ٢٠ سنه وهو طالع كانه جالس يذبح بهايم

المواطنين الامريكان وش موقفهم من عقوبه الاعدام تخيلو مثل هذا كلها ٢٠ سنه وهو طالع كانه جالس يذبح بهايم
حتى لو خرج سيستهدفه السود بالتاكيد مثل صاحب مجزرة مسلمي نيوزلندا الذي يتوعده المسلمين اذا خرج من السجن

المسلح كان سيقتل الصراف لكنه إعتذر له و قال له sorry لكونه أبيض

حتى لو خرج سيستهدفه السود بالتاكيد مثل صاحب مجزرة مسلمي نيوزلندا الذي يتوعده المسلمين اذا خرج من السجن
سيقتله السود في السجن
عدد كبير من السجناء في أمريكا إما سود أو لاتينيين

بنسبة كبيرة سيكون سجن انفرادي
لا أعتقد لكنه سيكون محمي من العصابات النازية في السجون الأمريكية لاكن سيكون في خطر قد يختار له القضاء سجن به بيض أكثر و الله أعلم

السجن الانفرادي جحيم الارض ، مرة جربتها على نفسي فوق المنزل في اربع ايام او خمس ايام شعرت بالجحيم في الارض ههههه
جربتها أثناء كوفيد 19 أحسست بأنني أفقد عقلي هههه

ايه مشكلة امريكا !! بجد
whatta fuck is wrong with them
لا نحن نتكلم عن ديكتاتور ينهش من امامه او قصور في الميزانيات او جهات الامن او غيره

مستوى سيكوباتي مرعب في بساطته و انتشاره و نجاحه

لو على العنصرية و الفقر و السلاح كل هذا موجود في الكوكب اشمعنى امريكا .. غريبة بجد ، يعني لو حصل مثلا ان فعلها شخص مثله في مصر و لنفرض نجح بقتل الناس في سوبارماركت سيمسح ابو اللي خلفو امه و سيعلق الامر في الاذهان لدرجة لو تمشي بمسدس خرز ستختفي ، مستغرب الحرص على اتاحة الفرصة لهؤلاء في امريكا لينجحو ... do you want a civil war
اليسار الذي يعادي الثقافة البيضاء يخلق كثير من العنصريين ، لدي اصدقاء هاجروا لامريكا في الثمانينات كانوا يعيشون افضل حال من الان .
اليسار يظن انه يحارب العنصرية لكنه يغديها اكثر فاكثر
اتفق جدا و اليسار هيفضل يصب بنزين على النار فى الفترة الى جايه مع ظهور استطلاعات صعود الجمهوريين فى انتخابات التجديد النصفي للكونجرس.

وتعين الشواذ و "الاقلية" الى بدأ بوزير النقل

و بعدين واحد كمان مسؤول عن تصريف المواد النووية
مش هحط الصورة و نصيحة محدش يدور عليها عشان انا لما شوفت الصورة كنت عاوز احط بليتش فى عنيا

وبعديها المتحدثة الجديدة

غير الافلام و المسلسلات الى علطول بيطلعو البيض الى مش بيدعمو الحزب اليسارى انهم مستعلين بيض و عنصريين... و ان الحزب الديمقراطى اليسارى و اتباعة كلهم ملايكة و حلوين... كلها بنزين فى نار مشتعلة خِلقة

لا أعتقد لكنه سيكون محمي من العصابات النازية في السجون الأمريكية لاكن سيكون في خطر قد يختار له القضاء سجن به بيض أكثر و الله أعلم
عقوبة السجن المؤبد اسوا من الإعدام ، بنسبة كبيرة سيتم قتله من العصابات السوداء اذا دخلت على الخط

اتفق جدا و اليسار هيفضل يصب بنزين على النار فى الفترة الى جايه مع ظهور استطلاعات صعود الجمهوريين فى انتخابات التجديد النصفي للكونجرس.

وتعين الشواذ و "الاقلية" الى بدأ بوزير النقل

مشاهدة المرفق 482807

و بعدين واحد كمان مسؤول عن تصريف المواد النووية
مش هحط الصورة و نصيحة محدش يدور عليها عشان انا لما شوفت الصورة كنت عاوز احط بليتش فى عنيا

وبعديها المتحدثة الجديدة

مشاهدة المرفق 482808

غير الافلام و المسلسلات الى علطول بيطلعو البيض الى مش بيدعمو الحزب اليسارى انهم مستعلين بيض و عنصريين... و ان الحزب الديمقراطى اليسارى و اتباعة كلهم ملايكة و حلوين... كلها بنزين فى نار مشتعلة خِلقة
إدراة بايدن و اليسار المتطرف و الديموقراطيين سيكونون سبب نهاية الإمبراطورية الأمريكية
رغم أنهم كانو يتهمون ترامب بأنه سيتسبب في الحرب الاهلية إلا أن فترة إدارته كانت نسبيا هادئة رغم الشحن الإعلامي من اليسار المتطرف
الأن مع وصول الديموقراطيين للسلطة أصبح الوضع أسوء و إرتفعت العنصرية بشكل كبير

انا على فكرة مختلف في ان المشكلة في السلاح فقط خصوصل انها صناعة ضخمة امريكية تحرك الكثير من الوظائف
المشكلة في تقييد الوصول للسلاح للمخبولين

شخص 18 او 17 سنة لماذا يسهل اليه الوصول الى AR 15/10 حيحتاجها في ايه ! و من غير رخصة و تقييم مضني للوقوف على سلامة اراءه و قواه

نفس الشئ لمن لديهم ماضي نفسي او اجرامي لا يوجد اي طريقة لتتبعه عند شراء السلاح و لا يوجد متابعة

قاتل لاس فيجاس ظل اسبوع يشحن البنادق للسويت في الفندق اسبوع ! بيسلح جيش التحرير بروح امه .. دا ليه معاه الكمية دي من السلاح من غير تقييد او متابعة او رخصة معينة لان تملك غير عادي

على الاقل سيكون الموضوع مورد للمال و الضرائب و التراخيص و الكثير من الافكار ، اغلب الامريكان يقولوك تملك السلاح حق و معاه حق صراحة ليه ميدافعش عنه لكن يعني حتعمل ايه بالسلاح .. صيد و لعب و رياضة و تملك ماشي دا اخرك .. لكن الدفاع عنه لدرجة الدخول في حرب اهلية عشان سلاح مش حينفعك قصاد شرطة مقاطعتك حتى مش حقول الجيش

يا شباب في امريكان معاهم قنابل و بوازيك و جاتلينج جانز و امور اخرى غريبة .. احقاقا للحق علمهم في السلاح على مستوى الاشخاص فوق الجميع في الكوكب صراحة يستحق الحماية و التطوير بس مش كدا بجد

عودة
أعلى