بـوابة مصـر الأقتصادية

قرار كويس الى حد ما بالرغم من تطبيق الضريبة إلا ان اعفاء المستثمرين من عمل ملف ضريبى نقطة رائعة مفيش حد عنده مانع انه يكسب وانت تاخد جزىء من المكسب بس توفر البيئة اللى تسمح بده وتسيب الناس تشتغل براحتها بتمرير او غيره زى باقى أسواق العالم سيبها طبقا للعرض والطلب وخلى الناس تكسب وتعظم مكسبها وانت هيرجعلك عائد من المكسب ده

خبر رائع برافو الخبر ده يساعد على دعم الصناعات التركية مش المصرية مرحبا باغراق السوق المصرى بالحديد التركى اشوية امخاخ لاتصلح لإدارة سوق خضار وقال كنت بقول عندها فكر

خبر رائع برافو الخبر ده يساعد على دعم الصناعات التركية مش المصرية مرحبا باغراق السوق المصرى بالحديد التركى اشوية امخاخ لاتصلح لإدارة سوق خضار وقال كنت بقول عندها فكر

هذا الرجل محمي من الأجهزه السياديه لامبرر أخر
الراجل ده خرب بيوت ناس كتير مستثمر صغير وكبير مفرقش، مريض نفسيا وحاقد على رؤس الأموال الحمد لله اول ما اتجددله خرجت لانى كنت عارف انه هينتقم انسان مش طبيعى واسهل حاجة عنده فلان ده قال عليا كذا او عمل كذا او راح قابل ده من ورايا والله لاخرب بيته اسهل حاجة عنده يخرب البيوت ابن الكلاب مرييييييض بجد وبيطلع حقده ومرضه على الناس .

الراجل ده خرب بيوت ناس كتير مستثمر صغير وكبير مفرقش، مريض نفسيا وحاقد على رؤس الأموال الحمد لله اول ما اتجددله خرجت لانى كنت عارف انه هينتقم انسان مش طبيعى واسهل حاجة عنده فلان ده قال عليا كذا او عمل كذا او راح قابل ده من ورايا والله لاخرب بيته اسهل حاجة عنده يخرب البيوت ابن الكلاب مرييييييض بجد وبيطلع حقده ومرضه على الناس .

دة عمران الى فية العبر دى كلها.
لكن الى طلع بسهم من جنية و وصلة ل ٨٠ جنية و لبسة للغلابة و نهب فلوسهم دى يبقى محترم.
تعرف يا سيد يا محترم عقوبة جريمة التلاعب فى البورصة الامريكية توصل كام سنة ؟ اربعين سنة سجن

ده أكبر مستثمر فى سوق المال عندنا واسمه معروف بدل ما يشجعوه على الاستثمار اتكتلوا عليه الحاقد المرريض نفسيا عمران الكلب وشلته فلسوه وخربوا بيته ده يرضى مين بس مشاهدة المرفق 434550
البورصه ضايعه من زمان يا أستاذ وليد والخسائر كبيره وكان في اجبار من جهات سياديه علي ان الشركات تسجل في البورصه طبعا بعض الشركات سجلت جزء ضعيف من حصاتها في البورصه إتقاءا للشر
طبعا عمران اللي ماسك البورصه ده بتاع كفته مش مالي خالص
الشركات الخاصه السوق المصري ليها بقي مش أحسن حاجه في ظل منافسه الجيش واللعب من فوق

احمد ربنا انك خرجت في ناس مش عارفه تطلع وخسرت ٧٠% من المحفظه🥲🥲🥲
البورصه المصريه تصلح للإستثمار لا المضاربه
أسهم البنوك والأدويه والمطاحن في حال كانت في قاع

لكن الى طلع بسهم من جنية و وصلة ل ٨٠ جنية و لبسة للغلابة و نهب فلوسهم دى يبقى محترم.
تعرف يا سيد يا محترم عقوبة جريمة التلاعب فى البورصة الامريكية توصل كام سنة ؟ اربعين سنة سجن
إطلع علي أحوال البورصه ومتتكلمش بدون علم

لا أستثمار ولا بطيخ هيا قايمه علي المضاربه أصلا والتلاعب وعمران بيلغي التداول فالبورصه بدل من سحب اكواد المضاربين وده بيؤثر علي غير المضاربين
البورصه خسرت من قيمتها السوقيه 73 مليار جنيه في 15 يوم بس مصيبه ومؤشرات التداول في النازل وفي هجره جماعيه اجنبيه وعمليات تخارج والمقيد قليل جدا من اللي بيخرج

لا أستثمار ولا بطيخ هيا قايمه علي المضاربه أصلا والتلاعب وعمران بيلغي التداول فالبورصه بدل من سحب اكواد المضاربين وده بيؤثر علي غير المضاربين
البورصه خسرت من قيمتها السوقيه 73 مليار جنيه في 15 يوم بس مصيبه ومؤشرات التداول في النازل وفي هجره جماعيه اجنبيه وعمليات تخارج والمقيد قليل جدا من اللي بيخرج
كلامك صحيح
بس لو داخل استثمار وانت واخد السهم من قاع مش هيفرق معاك تحركاته انت داخل عشان سهم أصول وبيوزع كوبونات واسهم مجانيه مش عشان ارباح رأسمالية وان كنت هتحققها لانك واخد السهم علي سعر لقطه فكسبان في كل الحالات

كلامك صحيح
بس لو داخل استثمار وانت واخد السهم من قاع مش هيفرق معاك تحركاته انت داخل عشان سهم أصول وبيوزع كوبونات واسهم مجانيه مش عشان ارباح رأسمالية وان كنت هتحققها لانك واخد السهم علي سعر لقطه فكسبان في كل الحالات
هيفيد بايه والسهم مش بيرتفع ولا تنسي أن أغلب الشركات المقيده قيمتها السوقيه أعلي من قيمتها الفعليه
انا داخل عشان أستفيد من البورصه مش أحوشهم ويخسرو او ارتفاع بطئ يبقي الأفضل أستثمر في بورصه لندن ونيويورك

تسلا طلع من 100 دولار ل 5 الاف دولار محدش قال ده تلاعب ، عمران بيسيب ميكرز معينة تطلع بالسهم وبعدين يزنقه فوق ويبتدى يوقفله الاكواد ويلغى العمليات حتى لو فات عليها شهور عشان يخسره مبيفكرش بقى انه بكده بيخسر كل اللى فى الورقة لا كل تفكيره انه يخسر ميكرز معينه ويصفى حساباته معاهم والباقى يولع لو فيه تلاعب فعلا ليه بيسيبه يطلع 20 ضعف وبعدين يبداء يوقفه بعد ما الورقة تهيبر كان فين من بدرى بسلامته طالما شايف الورقه فيها تلاعب مع العلم انه طلوع الأسهم اللى عملت طفرات اسهم عبد اللطيف والماوى والصعيدى طبيعى ومفيهاش تلاعب خالص وحتى فى التحقيق بيفاجئوا ان التلاعب عند عمران معناه الشراء المكثف مختل عقليا

انا حاليا فى الداو جونز وزودت استثماري فى بورصة دبى شغل نضيف وحاجة محترمة بجد وينصح اى حد يبص على سوق دبى ويستثمر ولو بمبلغ قليل هناك، وعمرى ما هحط جنية هنا الا لما عمران المريض ده يمشي

عودة
أعلى